Lietuvoje pradėta naudoti nauja kelio dangos įrengimo technologija iš bitumo emulsijos ir granitinės skaldos mišinio. Šią technologiją pirmoji šalyje pradėjo taikyti bendrovė „Žemaitijos keliai”, nutiesusi eksperimentinį ruožą.
Pirmasis eksperimentinis 5 kilometrų ruožas nutiestas per keturias dienas rajoninės reikšmės kelyje Žemaičių Kalvarija-Gegrėnai-Medsėdis (prie Platelių ežero). Ši nauja danga – tarpinis variantas tarp žvyrkelio ir asfaltuoto kelio.
„Minėta danga keletą kartų elastingesnė už asfaltbetonio dangą, todėl nelūžta deformuojantis žvyrkeliui rudenį ir pavasarį. Principas labai paprastas – žvyro dangos paviršius apdorojamas bitumo emulsija ir granitinės skaldos mišiniu”, – sakė „Žemaitijos kelių” generalinis direktorius Stasys Paukštė.
Jo teigimu, nauja kelio danga visiškai panaikina žvyrkelių dulkėjimą, atpigina kelio eksploatacijos išlaidas, nereikia nuolat lyginti dangos greideriu. Taikant šį metodą sumažėja plyšių atsiradimo dangoje tikimybė. Paprastas ir dangos remontas – atsiradusius defektus gali užtaisyti vienas žmogus. Ši danga įrengiama beveik tris kartus greičiau nei asfaltbetonio ir du kartus pigiau.
Minėta technologija daugiau nei dvidešimt metų taikoma Šiaurės šalyse, ji patikimai tarnauja aštuonerius ir daugiau metų. Vėliau ją galima atnaujinti naudojant tokią pat technologiją arba ant viršaus kloti karšto asfaltbetonio sluoksnį.
Žvyrkeliai sudaro 39,5 proc. (8415 km) Lietuvos valstybinės reikšmės rajoninių kelių. Toks Lietuvos automobilių kelių direkcijos pasiūlytas, o žemaičių išbandytas vieškelių atgaivinimo būdas gali būti naudingas visai šaliai. Dėl šios priežasties Susisiekimo ministerija neatmeta galimybės naująją technologiją nuo kitų metų naudoti masiniam žvyrkelių problemos sprendimui.