Improvizacijos bekelės tema

Didžiausio Europoje automobilių gamintojo „Volkswagen AG” keturračių šeimoje – naujo nario krikštynos. Padrąsinti prieš ketvertą metų surengtos itin sėkmingos „Touareg” invazijos į sparčiai besivystantį SUV (angliškai – Sport Utility Vehicle) modelių segmentą, vokiečiai pristatė dar vieną alternatyvą, pavadintą įmantriu naujadaru – „Tiguan”.

Vokiškos vardynos

Prieš pasirodant bet kokiam naujam automobiliui gamintojai savo atstovams visuose Senojo žemyno užkaboriuose išsiunčia savotišką aplinkraštį, kuriame pateikia rekomendacijas, kaip atsakinėti į visus įmanomus klausimus, kurie tik galėtų šauti į galvą žurnalistams ar potencialiems pirkėjams. „Tiguan” premjeros išvakarėse prekybos agentams išsiuntinėta „atsakymų knyga” prasideda paaiškinimais, ką reiškia naujojo keturračio vardas ir kodėl pasirinktas būtent jis. Krikštatėvių iš VW teigimu, sudurtinis žodis „Tiguan” įprasmina tigro jėgą, greitį ir eleganciją bei egzotiško roplio iguanos sugebėjimą prisitaikyti ir išgyventi žiaurioje laukinėje gamtoje.

Nebūdami tikri, kad šiuo pavadinimu susižavės rinka, VW su leidinio „Auto Bild” komanda surengė milžinišką apklausą ir visose šalyse, kuriose leidžiamas šis žurnalas, skaitytojų teismui pateikė penkis būsimo automobilio pavadinimų variantus. Didžiausio palaikymo („už” balsavo 350 tūkst.) sulaukė būtent „Tiguan”. Beje, visi dalyvavę projekte ir už šį vardą balsavę žmonės dalyvavo loterijoje, kurios laimėtojui prieš savaitę buvo įteiktas naujutėlis automobilis.

Su „Tiguan” debiutu „Volkswagen” pakeitė ir kompanijos šūkį. Anksčiau buvusį „Aus Liebe zum Automobil” („iš meilės automobiliui”) pakeitė tiesmukas „Das Auto”. Taip esą atsisakoma tuščiažodžiavimo ir tiksliau apibrėžiama koncerno filosofija ir pagrindinės vertybės – paprastumas, funkcionalumas, patikimumas.

Malonios smulkmenos

Su pastaraisiais dalykais sunku nesutikti. Nors „Tiguan” tik smarkiai įsikarščiavus galima pavadinti „gražiu” automobiliu, akivaizdu, kad konstruktoriai pedantiškai apgalvojo smulkiausias detales. Pavyzdžiui, galinių žibintų gaubtai specialiai suformuoti taip, kad važiuojant sukuriami oro srautai neleistų ant jų kauptis purvui ar sniegui. Durelių forma patobulinta – apačioje jos gaubia slenksčius ir išsaugo juos švarius net taškantis skysto purvo balose.

Vienas įdomiausių ir funkcionaliausių „Tiguan” sprendimų – kablio automobilinei priekabai vieta. Jis paslėptas po galiniu buferiu ir iš „pogrindžio” išlenda tik bagažinės slenkstyje patraukus fiksatorių. Paruošti jį naudojimui galima nesipurvinant rankų.

Modeliuose, kuriuose sumontuotas įspūdingo dydžio panoraminis stoglangis, numatyta apsauga nuo vabzdžių ar šiukšlių. Keliaujant atviru stogu esantiesiems salone komfortą užtikrina nedidelis plastikinius tinklelis, filtruojantis į automobilio saloną patenkantį oro srautą.

Pagyrų nusipelno ir „Tiguan” interjeras. Minimalus bagažinės tūris 505 l gali būti padidintas galinių sėdynių eilę paslinkus į priekį 16 cm, jas sulanksčius krovinių skyrius su lygiomis grindimis padidėja iki 1510 litrų.

Centrinėje konsolėje numatytas 230 V elektros srovės šaltinis, leidžiantis kelionėje „pamaitinti” nešiojamąjį kompiuterį ar naudotis bet kokiu buitiniu prietaisu.

Populiarumo mįslė

Vienas iš nedaugelio ginčytinų „Tiguan” kūrėjų priimtų sprendimų – šio nedidelio visureigio eksterjeras. Neįprastai žemiškas ir konservatyvus buvo netgi prieš porą metų automobilių parodose demonstruotas „Tiguan” prototipas „Concept A”. Serijiniu tapusiam „Volkswagen” šeimos naujokui šešėlį meta beveik visi šio segmento kitų markių keturračiai, nekalbant apie tokius gamybai ruošiamus modelius kaip „Ford Kuga” ar „Volvo XC60”.

Klausiami, kodėl nusprendė gaminti tokio konservatyvaus dizaino automobilį, „Tiguan” krikštatėviai teigė, kad santūrioms, klasikinėms formoms pirmenybę teikia didelė potencialių pirkėjų dalis. Tai patvirtina ir šio automobilio išankstinių užsakymų statistika – per pirmąsias 15 savaičių, kai „Volkswagen” paskelbė apie numatomą šio modelio gamybos pradžią, įsigyti „Tiguan” panoro beveik milijonas klientų iš įvairiausių pasaulio šalių.

Tikėtina, kad tai lemia pavydėtinas „Volkswagen” gerbėjų lojalumas šiam prekiniam ženklui ir vyresniojo „Tiguan” brolio „Touareg” reputacija. Mažesnysis visureigis gali pasigirti praktiškai visomis moderniomis technologijomis, susijusiomis su automobilio pravažumu bekelėje, valdymu, saugumu ir pan., kurias turi „Touareg” bei funkcionalumu ir universalumu, kuriuo garsėja „Golf” ar „Passat”.

Geležinės gudrybės

Po „Tiguan” variklio gaubtu bus montuojami tik didelio slėgio tiesioginio įpurškimo benzininiai motorai (tai pirmas atvejis SUV gamybos istorijoje). Gamintojų teigimu, ši technologija leidžia pastebimai sumažinti degalų sąnaudas ir išmetamųjų kenksmingų medžiagų emisiją, o važiavimo kokybė beveik nenukenčia.

Bandymams Budapešto apylinkėse buvo pateikti modeliai su 1,4 litro darbo tūrio benzininiais turbininiais TSI varikliais, išvystančiais

150 AG pajėgumą. Su šiuo jėgos agregatu 1546 kg sveriantis iki 100 km/val. įsibėgėja per 9,6 sek. Pastarojo skaičiaus nepavadinsi „gniaužiančiu kvapą”, tačiau šeimyninėms kelionėms tokios dinamikos visiškai pakanka. Juo labiau kad vidutinės degalų sąnaudos siekia 8,4 l.

Tikėtina, kad laikytis tokios politikos – mažas variklio darbinis tūris, didelis galios rezervas – „Volkswagen” strategus paskatino muitų politika. Kai kurios savų automobilių gamintojų interesus ginančios šalys importo mokesčių dydį sieja su variklio darbiniu tūriu, todėl mašinos su atmosferiniais varikliais yra mažiau konkurencingos.

Iš viso „Tiguan” bus montuojami trijų TSI benzininių ir dviejų TDI dyzelinių modifikacijų varikliai. Visiškai naujos modifikacijos TDI „Common Rail” 140 arba 170 AG varikliai jau dabar atitinka „Euro 5” ekologinių reikalavimų standartus, kurie įsigalios tik nuo 2009 m.

Be minėto 150 AG benzininio variklio „Tiguan” dar bus siūlomas su 170 ir 200 AG pajėgumo benzininiais motorais.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.