Dauguma Lietuvos gyventojų pritaria griežtesniam alkoholio reklamos ribojimui

Du trečdaliai Lietuvos gyventojų pritaria Seimo birželio mėnesį priimtam įstatymui, ribojančiam alkoholinių gėrimų reklamą per radiją ir televiziją, tačiau gana skeptiškai vertina tokio draudimo efektyvumą, rodo BNS užsakymu visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovės RAIT atlikta apklausa.
Rugpjūčio 16-22 dieną vykusios apklausos duomenimis, alkoholio reklamos griežtesniam ribojimui visiškai pritaria 47,8 proc. respondentų, dar 18,2 proc. teigė „greičiau pritariantys” tokiam draudimui.

13,9 proc. apklaustųjų teigė visiškai nepritariantys ketinimams griežčiau riboti alkoholio reklamą, 11,8 proc. – sakė jog tokiems ketinimams „greičiau nepritaria”. 8,4 proc. respondentų neturėjo nuomonės šiuo klausimu.

Seime birželį priimtos Alkoholio kontrolės įstatymo pataisos numato, jog nuo kitų metų pradžios reklamuoti alkoholiniu gėrimus per radiją ir televiziją bus draudžiama nuo 6 iki 23 valandos.

Šiuo metu silpnųjų alkoholinių gėrimų reklama per radiją ir televizija neribojama, o stipriųjų gėrimų, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija viršija 22 proc., reklama per radiją ir televiziją draudžiama nuo 15 val. iki 22.30 valandos.

RAIT apklausa rodo, kad Lietuvos gyventojai, nors ir pritardami alkoholio reklamos ribojimui, nemano, jog tai padės mažinti jo vartojimą.

73 proc. apklaustųjų sakė maną, jog naujasis įstatymas alkoholio vartojimo Lietuvoje nepakeis, o 2,1 proc. teigė, jog didesnis reklamos ribojimas vartojimą gali padidinti.

16,3 proc. teigė, jog griežtesnis reklamos ribojimas sumažins alkoholio vartojimą šalyje.

Apklausa, kurioje dalyvavo 1106 Lietuvos gyventojų nuo 15 iki 74 metų, taip pat parodė, jog alkoholio reklamos griežtesniam ribojimui moterys pritaria labiau nei vyrai – atitinkamai 57,3 ir 37,3 procento.

Ketinimus griežčiau riboti alkoholinių gėrimų reklamą labiau remia vyresnio amžiaus ir mažesnes pajamas gaunantys Lietuvos gyventojai.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Nuomonė su žyma , , , , , .

1 atsiliepimas į "Dauguma Lietuvos gyventojų pritaria griežtesniam alkoholio reklamos ribojimui"

  1. nuomone

    Ne tik reikia riboti alkoholio reklama, bet ir 2-3 kartus ji pabranginti, o pagautas bobutes bausti ne 50Lt, o tukstantinemis baudomis. Nesu apstinente, bet tai tikrai nera pirmo butinumo preke, tad ir priemones turi buti grieztos.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.