Specialūs numeriai

Ar Lietuvoje senoviniams automobiliams gali būti išduodami specialūs numeriai, kaip tai daroma, pavyzdžiui, Vokietijoje?

Automobiliams ir motociklams, turintiems istorinės transporto priemonėms statusą, skirti specialius valstybinio numerio ženklus teoriškai nėra kliūčių. Europos Sąjungos valstybėse šiandien tokie numerio ženklai ne retenybė. Jie naudojami ir šalyse kaimynėse Latvijoje bei Lenkijoje. Tik problema, kad Lietuvoje nėra apibrėžta, kas tai yra istorinis (arba antikvarinis) automobilis ar motociklas. Kitos valstybės tokiu atveju taiko Tarptautinės senovinių transporto priemonių federacijos („Federation Internationale Vehicules Anciens” – FIVA) kriterijus. Jais remiantis senovinė automototechnika skirstoma gamybos periodais ir klasifikuojama pagal išsaugojimo, t. y. originalumo, laipsnį.

Istorinis statusas

Priimta, kad istorine gali būti laikoma motorinė transporto priemonė, pagaminta daugiau kaip prieš 30 metų, tam tikrais atvejais „jaunesnė” transporto priemonė, unikali savo konstrukcija ar biografija. Tai reiškia, kad istoriniu laikomas ne bet kuris prieš 30 metų pagamintas automobilis ar motociklas, bet tik išsaugotos originalios būklės arba restauruotas iki originalios išvaizdos, nenaudojamas kasdien ir panašiai. Tokiai transporto priemonei išduodamas nustatytos formos sertifikatas bei (atskirais atvejais), FIVA kortelė, t. y., unikalus istorinis statusas pripažįstamas registracijos šalies ir net tarptautiniu mastu. Tik tokios sertifikuotos senovinės transporto priemonės savininkas gali pretenduoti į specialų valstybinio numerio ženklą ir naudotis lengvatomis, atliekant valstybinę techninę apžiūrą, draudžiantis ir panašiai.

Du ženklų tipai

Praktiški vokiečiai šiandien turi net du senovinei automototechnikai skirtus numerio ženklų tipus – 07 serijos raudonus bei numerio ženklus su H raide. Pirmoji serija skirta tik nuvažiuoti ir dalyvauti senovinės automototechnikos renginiuose, startuoti istorinių transporto priemonių raliuose. Numerius su raide H gauna transporto priemonės, dažniau išvažiuojančios į gatves, ne tik į renginius. Pavyzdžiui, tokio automobilio su H raide numeryje savininkas, visą savaitę važinėjęs nauju automobiliu, savaitgaliui išsitraukia iš garažo senovišką kabrioletą išvykai su šeima ar draugais.

Nesiryžta pripažinti

Lietuvoje tai neįmanoma, nes čia niekas nesiryžta oficialiai pripažinti minėtų FIVA kriterijų. Gana gausūs senovinės technikos mėgėjų klubai neranda tarpusavyje bendros kalbos, netgi nesutaria, ar jiems reikia specialių numerių, nekalbant jau apie bendrų vertinimo kriterijų įteisinimą. O pavienių automobilininkų balsų niekas negirdi…

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.