Apie pacientų lūkesčius – ne tik pacientai

Vis dažniau medikai ir sveikatos politikai, paklausti apie steigiamas naujoves, pagrindiniu šių naujovių motyvu įvardina paciento lūkesčius, norą patenkinti jo poreikius.

Todėl norint sužinoti, kaip pacientai vertina sveikatos priežiūrą, ko iš jos tikisi, tenka atlikti tyrimus, organizuoti apklausas.

Šių tyrimų rezultatais dalytasi Klaipėdos universitetinėje ligoninėje (KUL) vykusioje respublikinėje medikų ir sveikatos politikų konferencijoje „Sveikatos priežiūros vertinimas: pacientų nuomonė”. Paradoksalu, bet pacientų ar jų organizacijų atstovų čia nebuvo.

Konferencijoje dalyvavęs sveikatos apsaugos ministras Rimvydas Turčinskas, pristatydamas sveikatos priežiūros sistemos aktualijas Lietuvoje, taip pat akcentavo pacientų poreikius. Dėl to, kad jie iki šiol nėra pakankamai patenkinami, esą kaltos per daugelį metų susikaupusios problemos – nenuosekli sveikatos politika, nepakankama paslaugų kokybė ir prieinamumas, atsainus visuomenės požiūris į savo sveikatą ir pan.

Toliau kels atlyginimus

Kaip šių problemų sprendimų būdus ministras žadėjo toliau nuosekliai kelti medikų algas, kol pagaliau 2015 metais vidutinis jų atlyginimas būsiąs 5 kartus didesnis už šalies vidurkį.

Didesni atlyginimai, manoma, sustabdytų medikų emigraciją, tai savo ruožtu sumažintų eiles pas specialistus. O kol jų trūksta – siekiama išplėsti slaugytojų kompetenciją, kad jie perimtų dalį gydytojų funkcijų, paprastinti kompensuojamų vaistų išrašymo tvarką, pamažu visose įstaigose įdiegti elektroninę apskaitą. Pacientų patogumui ligonių kasų tinklalapiuose jau skelbiama, kiek tenka laukti eilėje pas įstaigų specialistus.

Be kita ko, ministras priminė ir neseną eiles mažinti skatinantį savo įsakymą, kuriame skelbiama, jog įstaigoms, kuriose eilės neviršija 10 dienų, lėšų suma, skirta nestacionarinėms paslaugoms, gali būti indeksuojama iki 10 proc.

Kad gydytojų paslaugos būtų labiau prieinamos kaimų gyventojams, didinami čia dirbančių specialistų paslaugų įkainiai. Įsiklausius į rezidentų skundus, sakė ministras, bus keičiamas jų statusas, plečiamos rezidentų bazių skaičius.

Skatinant konkurenciją, planuojama suvienodinti viešųjų ir privačių įstaigų veiklos sąlygas, daug vilčių dedama į papildomo sveikatos draudimo kūrimą.

Nori jaustis saugūs

Anonimiškai apklausus per 83 tūkst. pacientų, KUL vyriausiasis gydytojas Vinsas Janušonis išskyrė svarbiausius pacientų lūkesčius sveikatos priežiūros srityje.

Pacientai pageidauja, kad gydytojų pagalba būtų lengvai prieinama, nereikėtų laukti eilėse, papildomai mokėti už paslaugas, kad medikai atsakytų jiems į visus rūpimus klausimus, specialistai negąsdintų galimomis blogomis ligų baigtimis, esant skausmui laiku būtų suteikta pagalba, suteikiama viltis.

Be kita ko, pacientai anketose išskiria ir galimybę gauti alternatyvios medicinos paslaugas, nes šia medicina pasitiki.

Bet kuriuo atveju pagrindinis jų lūkestis – jaustis emociškai saugiais.

Dėmesingumas atperka ydas

Ligonių poreikius, atlikus 3158 pacientų komentarų apie gydytojus tyrimą, apibendrino ir metus veikiantis interneto portalas „pincetas.lt”

Profesionalumas, profesinė kompetencija, savo srities išmanymas – tai dažniausi ir svarbiausi pagyrimai, kurių nusipelno Lietuvos gydytojai.

Jei medikas neįtinka savo kompetencija, pacientas pageidautų, kad jis būtų bent jau rūpestingas, dėmesingas ir paslaugus.

Paciento požiūriu, jei gydytojas kalba jiems suprantama kasdieniška kalba, paprastai išaiškina, kaip gerti vaistus ir pan. – jis pasiekia ir geresnių gydymo rezultatų.

Dažniausia pacientų nepasitenkinimo priežastis – gydytojo atsainumas, abejingumas, skubėjimas, familiarumas, arogancija, šiurkštumas. Didžiausią pasipiktinimą sukelia medikai, kurie užuominomis prašo neoficialaus atlygio, o jį gavę demonstruoja esą nepakankamai įvertinti

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Medicina su žyma , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.