Eismo saugumui įtakos gali turėti netinkamai pastatytas kelio ženklas ar medžio lapijos slepiamas ženklas.
Medžiai – miesto plaučiai, tad juos išpjauti vien tam, kad visus metus būtų gerai matyti kelio ženklai, nebūtų pateisinama. Kur kas protingiau atidžiau parinkti ženklų statymo vietas, nepažeidžiant jų statymo standartų. Štai Vilniuje, Savanorių prospekte ir Vilkpėdės sankryžoje važiuojant Kauno kryptimi už sankryžos pirma eismo juosta skirta maršrutiniam transportui. Kad pirmoji juosta skirta visuomeniniam transportui, vairuotojas pamato tik įvažiavęs į šią juostą. KET ženklą 523 slepia medžio lapija. Atidžiau apsidairius panašių vaizdų galima pamatyti ir kitose miesto gatvėse.
Nemato atvažiuojančiojo
Kita želdinių dalis – prie sankryžų esančios gyvatvorės irgi mažina matomumą vairuotojams. Prieš pat sankryžą, esančią Laisvės prospekte ties įvažiavimu į Žemynos gatvę daug metų vešinti gyvatvorė sunkina apžvalgą sukant į kairę. Šioje sankryžoje dažni eismo įvykiai, kai įsižiebus geltonam šviesoforo signalui, vairuotojas turi baigti kairiojo posūkio manevrą nematydamas iš priekio tiesiai atvažiuojančio automobilio. Paradoksas: už 50 metrų ta pati gyvatvorė triskart žemesnė, visai netrukdanti matyti vairuotojams. Neprižiūrimos gyvatvorės siena trukdo matyti sukantiesiems į kairę ir į dešinę Laisvės prospekto ir L.Asanavičiūtės sankryžoje.
Užstoja einančiuosius
Pėsčiųjų perėjų prieigos – dar viena skubiai tvarkytina želdinių vieta.
Buivydiškių gatvėje Vilniuje ties Šeškinės vidurine mokykla yra dvi nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos. Vienos jų – vedančios link Ozo gatvės – prieigos užaugusios erškėtrožių krūmais. Jie visiškai užstoja artėjančius suaugusius pėsčiuosius, ką jau kalbėti apie vaikus. Vairuotojai juos pamato tik įžengusius į važiuojamąją dalį, kai laiko mažinti greitį ar stabdyti nebelieka. Dar pavojingesnė – gretimai esanti pėsčiųjų perėja. Gyvatvorė skiriamojoje juostoje visiškai užstoja artėjančiuosius į minėtą perėją tiek iš dešinės, tiek iš kairės. Šia perėja mokiniai, vėluojantys į pamokas ar grįžtantys namo dažnai bėgte bėga per gatvę. Vairuotojai juos gali pastebėti tik atsidūrusius važiuojamojoje dalyje arba prie pat jos. Galimybė sustoti – minimali.
Trūksta sąveikos
Įpusėjus rudeniui baigsis prie mokyklų rengiami budėjimai, nuo darganų apibluks ir vėl taps nesaugios prieš rugsėjį ryškiai paženklintos pėsčiųjų perėjos. Ypač užžėlusios krūmais. Akivaizdus dalykas – stokojama sąveikos tarp įmonių, prižiūrinčių miesto želdinius ir statančių kelio ženklus. Vis dėlto ir vieni, ir kiti yra vairuotojai. Tad derėtų kruopščiau apmąstyti, kaip puoselėjant miesto žaliąjį rūbą nepakenkti jo gyventojams.