Saugių kelių projektai kuriami bendromis jėgomis

Vairuotojai geriausiai vertina Šveicarijos ir Liuksemburgo, o blogiausiai – Slovėnijos ir Airijos kelius.

Olandijos kelininkų pastangomis įvairiose Europos valstybėse atliktos saugaus eismo studijos. Jų tikslas, remiantis kelių naudotojų apklausa, identifikuoti Senojo Žemyno kelių tinklo veiklos rodiklius. Europos šalių kelių administracijų vadovų konferencijoje (CEDR) tyrėjai pristatė „2006 metų Europos kelių naudotojų apklausos” ataskaitą. Į šią studiją sudėtos 8-nių Vakarų Europos valstybių sienas kertančių automobilių vairuotojų apklausos. Jose įvertintas įvairių šalių kelių tinklo tinkamumas eismui, informacija apie trukdžius, eismo saugą. Geriausius atsiliepimus pelnė Šveicarijos ir Liuksemburgo, o blogiausius – Slovėnijos ir Airijos keliai.

Vykdo bendrą programą

Olandijos specialistai glaudžiai bendradarbiauja ir su Lietuvos kelininkais. Ne pirmi metai Lietuvos automobilių kelių direkcija ir Olandijos transporto ministerija vykdo bendrą programą „Saugūs keliai”. Pagal šią programą praėjusią savaitę Kaune, Transporto ir kelių tyrimo institute surengti mokymai. Jų tema – „Saugių automobilių kelių projektavimas Lietuvoje”.

Universaliausi saugos principai

Kaune surengtiems mokymams vadovavo iš Olandijos atvykę kelių specialistai Rienas van der Driftas, Joepas Coopmansas, Paulas Govaertsas ir Donienas Overkampas. Olandų teigimu, Lietuvai būdingos tos pačios eismo saugumo problemos kaip ir kitoms Europos šalims. Opiausios iš jų – pėsčiųjų ir dviratininkų apsauga, priešpriešinis susidūrimas, transporto srautų susikirtimas, greičio ribojimas bei kontrolė. Sprendžiant šias eismo problemas, tenka taikyti pačius universaliausius kelių inžinerijos saugos principus. Bet pirmiausia juos būtina suprojektuoti.

Driekiasi išilgai gyvenamųjų kvartalų

Į olandų surengtus mokymus susirinko visų šalies regionų kelininkų atstovai ir projektuotojai. Garliavoje specialistai susipažino su kai kuriomis magistralinio kelio A5 sankryžomis, pasiskirstę grupėmis analizavo praktines saugaus eismo situacijas, siūlė konkrečias išeitis. Garliavos gyvenvietei būdinga situacija, kai pagrindinė eismo arterija driekiasi išilgai gyvenamųjų kvartalų, vyksta intensyvus transporto judėjimas, daug pėsčiųjų ir dviratininkų.

Riboti veiksmus

Specialistų siūlomi eismo organizavimo projektai bei saugaus eismo priemonių įdiegimo pavyzdžiai išnagrinėti ir Klaipėdoje. Į mokymuose išgvildentas šalies kelių kategorijas olandų specialistai taip pat išsakė savo požiūrį. Jų nuomone, visos saugaus eismo priemonės ir projektai privalo būti skirti pagrindiniam eismo dalyviui – žmogui. Jam turi būti sukurtos patogios sąlygos tinkamai elgtis, o kur būtina – riboti jo veiksmus dėl jo paties saugumo.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.