Mero ultimatumas subliuško

Savivaldybė nekeis su užduotimi nesusitvarkančių buitinių atliekų vežėjų.

Tai padaryti Klaipėdos meras Rimantas Taraškevičius buvo užsidegęs prieš Jūros šventę.

Jau paskelbtas konkursas šiukšlių vežėjams parinkti pagal naujas buitinių atliekų tvarkymo taisykles, kurios įsigalios nuo kitų metų pradžios. Todėl likusius šių metų keturis mėnesius miestiečiai turės tenkintis komunalininkų pažadais, kad „po savaitės, kitos” bus geriau.

Trys protokolai

„Dėl šiukšlių vežimo mieste visą laiką „karo padėtis”, – konstatavo meras R.Taraškevičius.

Anot jo, Viešosios tvarkos skyrius nuolat stebi padėtį ir baudžia komunalinių atliekų vežėjus, kai jie nesusitvarko su užduotimis.

Savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus vedėjas Marius Poimanskis sakė, kad per keturis mėnesius, kai veikia šis padalinys, surašyti trys protokolai už laiku neišvežtas atliekas. Du iš jų apskųsti teismui.

„Jūs manote, kad protokolų surašyta per mažai?” – retoriškai klausė meras.

Bendrovės „Specialus autotransportas” direktorius Aleksas Kvederis už laiku neišvežtas atliekas ir neigiamą įtaką gyvenamajai aplinkai „Pempininkų valdų” ir „Laukininkų valdų” teritorijose buvo nubaustas baudomis 3,5 tūkst. litų sumai.

„Matyt, jie nusprendė, kad bauda per didelė, todėl apskundė teismui”, – svarstė M.Poimanskis.

Mažos kainos

Netvarką uostamiestyje sukėlė komunalininkų noras sunaikinti konkurentus.

Meras sakė, kad miestas kenčia todėl, jog prieš trejus metus konkursą vežti atliekas didžiojoje Klaipėdos dalyje laimėjo bendrovė „Specialus autotransportas”.

„Jie stengėsi mažomis kainomis išstumti konkurentus iš rinkos. Tačiau nebuvo pasirengę aptarnauti tokios miesto dalies. Konkurso sąlygose nebuvo numatyta, kad keičiantis ekonominėms sąlygoms didės tarifai”, – teigė R.Taraškevičius.

Meras neatmetė galimybės, kad buvęs „Specialaus autotransporto” vadovas, praėjusios kadencijos valdančios liberalcentristų frakcijos narys miesto savivaldybės taryboje Vidas Karolis tikėjosi, jog saviškiai be konkurso padidins atliekų vežimo tarifus.

Jis yra pasitraukęs iš liberalcentristų į Liberalų sąjūdį ir nebevadovauja „Specialiam autotransportui”, kai pasikeitė bendrovės savininkai.

Trys iš keturių miesto atliekas vežančios bendrovės „Specialus autotransportas”, „Švaros projektai” ir „Ecoservice” šiuo metu jau priklauso vienai iš „Rubicon group” įmonei „Bionovus”.

Dar šiukšles iš miesto veža bendrovė „Švaros diena”. M.Poimanskis tvirtino, kad su šia įmone nekyla jokių problemų.

„Daugiausiai bėdų – pietinėje miesto dalyje. Bendrovės „Specialus autotransportas”, „Švaros projektai” ir „Ecoservice” aptarnauja 85 procentus miesto konteinerių”, – teigė jis.

Šiukšlių daugėja

Komunalininkus į neviltį varo sparčiai gausėjantys atliekų kiekiai, kuriuos reikia išgabenti. Už tai papildomai nemokama.

Bendrovės „City Service” Rinkų vystymo departamento direktorius Vytautas Turonis koordinuoja tris iš keturių atliekas iš miesto vežančias bendroves: „Ecoservice”, „Specialus autotransportas” ir „Švaros projektai”.

V.Turonis žadėjo, kad artimiausiu metu bus nupirkta pora 3-5 metų senumo šiukšliavežių, o reikalui esant – dar trys.

Anot departamento direktoriaus, ne tik šiukšliavežių trūkumas, bet ir porą metų nesikeičiantys taisyklėse nustatyti šiukšlių sankaupų kiekiai turi įtakos netvarkai mieste. O atliekų sparčiai daugėja.

„Pagal 2005-aisiais patvirtintas taisykles miesto centrinėje dalyje turėtų būti perpus mažiau konteinerių nei yra dabar. Nors šioje Klaipėdos dalyje pastatėme 50 procentų šiukšliadėžių daugiau nei priklauso, bet jos vis tiek perpildytos”, – aiškino V.Turonis.

Konkursas – spalį

Nuo sausio įsigalios nauja atliekų surinkimo tvarka. Bus įvesta vietinė rinkliava, kurią mokės visi gyventojai ir įmonės.

Pinigus kaups savivaldybė ir mokės atliekų vežėjams už išvežtų šiukšlių kiekį.

Klaipėdos regiono atliekų tvarkymo centro direktorius Šarūnas Reikalas tvirtino, kad konkursas uostamiesčio atliekų vežėjams parinkti pagal naująją tvarką įvyks spalio 9-ąją. Miestas suskirstytas į šiaurinę, centrinę ir pietinę zonas. Atliekas galės vežti trys skirtingos bendrovės, jei kuris nors vienas iš dalyvių nepasiūlys visoms trims zonoms mažesnių kainų.

„Konkurso nugalėtojai ar nugalėtojas užsakymą turės penkeriems metams, kad galėtų investuoti į verslą”, – teigė centro direktorius.

Meras atlėgo

„Klaipėda” rašė, kad liepos mėnesį meras uostamiesčio situaciją įvertino kaip ekstremalią, nes kai kurie atliekų vežėjai tyčia nevykdė įsipareigojimų. Susitikęs su bendrovės „Specialusis autotransportas” ir jos antrinės įmonės „Švaros projektai” vadovais, R.Taraškevičius tuomet sakė: „Jei per savaitę niekas nepasikeis, bus ieškoma kitų atliekų vežėjų, kurie sutartis vykdys”.

Nors naujiems vežėjams parinkti reikia konkursų, miesto vadovas liepą kalbėjo, jog ekstremali situacija suteikia namų valdoms teisę ir be konkurso parinkti kitas įmones šiukšlėms gabenti. Tuomet atliekų vežėjai pažadėjo, kad per savaitę padėtis pasikeis. Konteineriai bus išvežami reguliariai, prie jų šiukšlynų nebeliks.

Anot M.Poimanskio, per Jūros šventę ir porą savaičių po jos atliekos buvo gabenamos pavyzdingai. „Vežėjai samdėsi šiukšliavežių iš kitų miestų”, – sakė jis.

Anot skyriaus vedėjo, vėliau pradėjo gesti technika, kai kurios šiukšliavežės pateko į avarijas, todėl jau dvi savaitės, kai šiukšlės vėl laiku neišvežamos.

„Gerai, kad pasikeitus „Specialaus autotransporto” savininkams, pradėta reaguoti į pastabas. Praėjusią savaitę miesto pietinėje dalyje nufotografavęs netvarką prie perkrautų konteinerių, paskambinau „Specialaus autotransporto” vadovams. Grįždamas į savivaldybę pamačiau, kad šiukšliavežės pietų kvartaluose jau dirba”, – pasakojo M.Poimanskis.

Po ultimatumo komunalininkams praėjus mėnesiui, meras atlėgo.

„Gali grasinti, pyktis, tačiau yra objektyvi tikrovė. Jie neturi pakaitinės technikos, todėl negali įvykdyti įsipareigojimų”, – kalbėjo miesto vadovas.

Anot jo, savivaldybei užfiksavus netvarką atliekų vežėjai visada žada pasitaisyti. Ir kartais pasitaiso.

Savivaldybė laukia, kol komunalininkai gaus papildomos technikos.

„Nuo sausio įsigalios nauja atliekų vežimo tvarka. Komunalininkai daugiau uždirbs, jei daugiau išveš šiukšlių. Tuomet mieste bus švariau”, – mano R.Taraškevičius.

Nerašo rašto

Konteineriai ilgas savaites būna perkrauti, nes komunalininkai tingi rašyti raštus savivaldybei. O Viešosios tvarkos skyrius be raštiško skundo esą negali įspėti namų valdų, kad gyventojai į šiukšliadėžes mėto ne tas atliekas.

„Jau keletą savaičių nesulaukiu iš „Specialaus autotransporto” rašto, kad vienas jų konteinerių prie bendrabučių Debreceno gatvėje prikrautas statybinių atliekų, todėl yra nepakeliamas”, – guodėsi M.Poimanskis.

Paklaustas, ar be rašto negalima to išspręsti, jis aiškino, kad gavęs raštą nurodytų bendrovei „Klaipėdos bendrabutis” pasirūpinti konteineriu.

„Jei rašto nepateikia, tuomet aš turiu rašyti protokolą „Specialiajam autotransportui” už tai, kad nevykdo įsipareigojimų”, – aiškino biurokratines subtilybes valdininkas.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Lietuvoje su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.