Šios sporto šakos ištakos uostamiestyje – 1957 metai. Prieš pusę amžiaus ant aštuonių, specialiai motokrosui paruoštų „Jawa” markės motociklų sėdo pirmieji pajūrio sportininkai.
Ilgai nelaukę jie ėmė diktuoti motokroso madas ne tik Lietuvos, bet ir buvusios Tarybos Sąjungos čempionatuose. Tuomet puikius rezultatus demonstravo buvusio saviveiklinio auto-moto klubo atstovai Jonas Paliokas, Bronius Laucius, Albertas Stepaitis, Petras vaišvila, Jonas Bendikas, Anatolijus Kulešovas, Kastytis Lisauskas, Leonas Jokšas ir Juozas Virkietis – pirmieji buvusio „Gulbės” fabriko komandos sportininkai. Vėliau motokrosas tik populiarėjo – prie jų prisijungė jaunieji Petras Kuskis, Petras Krakauskas, Vladas Kiela, Algis Šerkšnas, Grigorijus Gerasimovas, Gediminas Grigas ir kiti, kūrėsi merginų būreliai, atsirado keli motokroso sporto klubo filialai.
Tai buvo šios sporto šakos klestėjimo laikai Klaipėdoje – mūsiškiai greitai tapo sporto meistrais, „Tauralaukio” trasoje varžybas stebėdavo galybės žiūrovų, o 1986-aisiais Lietuvos rinktinė su trimis uostamiesčio sportininkais aukščiausioje buvusios Tarybų Sąjungos motokroso lygoje užėmė 3 vietą. Klaipėdiečiai tapo pavyzdžiu kitiems šalies sportininkams.
Atgavus nepriklausomybę uostamiesčio motokrosininkų klubas pavadintas „Kirai” ir gyvuoja iki šiol. Nors jų nūdiena – liūdnesnė nei nusikėlus kelis dešimtmečius atgal, ši sporto šaka vis dar lieka populiari. Sportuoti nori vaikai, motociklo nepamiršta ir su priešininkais rungiasi buvę sportininkai, o kiekvienas varžybas stebi 5-9 tūkst. žiūrovų. Džiugu, kad motokrosą Klaipėdoje neatsisako paremti verslininkai.
Klubo „Kiras” vadovybė kviečia visus motokroso veteranus, dabartinius sportininkus, pagalbininkus ir gerbėjus į šios sporto šakos 50-mečio minėjimo vakarą, kuris ateinantį sekmadienį 17 val. vyks tavernoje „Brizas” (S. Daukanto g. 22).