Kiemuose ir gatvėse savavališkai nupieštos geltonos kelio ženklinimo linijos, draudžiančios sustoti, sukelia nepatogumų ir gyventojams, ir policininkams.
Mieste padaugėjus automobilių vis aktualesnė pasidaro ir jų parkavimo problema. Perpildytuose daugiabučių namų kiemuose likusios senos geltonos kelio žymėjimo linijos, draudžiančios sustoti, trikdo vairuotojus. Jau prie nebeegzistuojančių šiukšlių šachtų likusių senų geltonų linijų niekas nesiima pašalinti.
Dauguma nelegalios
Eismo priežiūros skyriaus vyresnysis specialistas Gintaras Ramanauskas teigė, kad mieste yra labai daug nelegalių geltonų ženklinimo linijų. Jis mano, kad savavališkai nupieštų geltonų kelio ženklinimo linijų yra netgi daugiau nei teisėtų.
„Gyventojai nusiperka geltonų dažų ir savavališkai nupiešia ženklinimo linijas šalia laiptinių, šiukšlių konteinerių. Dažnai jos būna nupiešiamos visai nereikalingose vietose”,- aiškino G.Ramanauskas.
Pareigūnas prisimena vieną atvejį, kai Debreceno gatvės gyventojai kreipėsi į Eismo priežiūros skyrių leidimo nupiešti geltonas ištisines linijas prie šiukšlių konteinerių. Suderinus ženklo žymėjimo schemą, leidimas buvo duotas.
Sunku rasti kaltininkus
G.Ramanauskas priminė, kad geltona ištisinė linija žymi vietas, kur uždrausta sustoti, stovėti.
Vietas, kur reikėtų žymėti geltonomis linijomis, gali nurodyti patys gyventojai. Tada viską reikia suderinti su Eismo priežiūros skyriumi, kuris nuspręs, ar reikalingas šis kelio žymėjimas. Už techninių eismo priemonių įrengimą arba nuėmimą nesuderinus su Eismo priežiūros skyriumi gresia nuo 100 iki 500 litų bauda.
G. Ramanauskas minėjo, kad kovoti su šiais pažeidimais labai sunku, nes sunku nustatyti, kas tas geltonas linijas pažymėjo.
Pasak G.Ramanausko, be šių nelegalių geltonų linijų, savavališkai pastatytų eismo ženklų pasitaiko ne tiek jau daug.
Negali nubausti
Vairuotojai dažnai nepaiso geltonų linijų. Tuomet eismo priežiūros pareigūnai blokuoja ratus, skiria baudą. Bet jei geltona ištisinė linija nupiešta savavališkai policijos pareigūnai negali bausti vairuotojų.
Tokių atvejų, pasak G.Ramanausko, pasitaiko. Tai trikdo vairuotojus ir eismo priežiūros pareigūnus.
„Mes patikriname, ar toje vietoje tikrai negalima sustoti ir tik tada galime spręsti, ar vairuotojas pažeidė Kelių eismo taisykles”,- patikino G.Ramanauskas.