Autobusų stotys miestų centre – masalas verslui

Panevėžio autobusų stoties reikalus patikėta nagrinėti teismams – miesto savivaldybė ir potencialūs investuotojai kariauja dėl stoties statybos kainų, o šios kasdien kyla. Tuo metu Rokiškio rajono taryba už 0,6 ha žemės sklypą miesto centre suderėjo vos milijoną litų investicijų.

Pačiame miesto centre esanti, kitados Panevėžio vizitine kortele laikyta autobusų stotis tapo Aukštaitijos sostinės gėda. Viename iš turizmui skirtų tarptautinių biuletenių ją išjuokė į Panevėžį užklydęs užsienio žurnalistas. Apšiurusi, kone benamių prieglauda virtusi stotis miestui garbės nedaro.

Idėja iškeldinti šią stotį subrendo prieš gerus porą dešimtmečių, tad niekas jos kapitališkai neremontavo – buvo tenkinamasi vien kosmetiniais pagražinimais. Pagaliau pernai buvo rasta vieta naujajai Panevėžio autobusų stočiai ir paskelbtas jos iškėlimo iš miesto centro konkursas.

Siūlė sklypus, tikėjosi pastatų

„Naujoji Panevėžio autobusų stotis turėjo atsirasti draugėn sudėjus miesto savivaldybės valdomo Panevėžio autobusų parko ir potencialių investuotojų turtą”, – LŽ sakė Panevėžio autobusų parko direktorius Rimantas Petukauskas.

Pasak jo, parko įnašas į naujosios stoties statybą būtų valstybei priklausantis žemės plotas, ant kurio pastatyta dabartinė autobusų stotis, bei už kilometro esantis kitas sklypas, kuriame įsikūręs Panevėžio autobusų parkas. Įnašu taptų ir autobusų parkui bei stočiai priklausantys pastatai, tinkami tik nugriauti.

Iš investuotojų tikimasi pinigų, reikalingų naujajai stočiai ir naujiems autobusų parko pastatams pastatyti dabartinėje autobusų parko teritorijoje, esančioje ties Beržų ir J.Basanavičiaus gatvių sankryža.

„Autobusų stoties iškeldinimo darbai vyktų trim etapais. Pirmiausia investuotojai turėtų pastatydinti visus objektus, reikalingus naujajam autobusų parkui. Po to būtų statoma nauja autobusų stotis, o šalia jos – komerciniai statiniai. Ir galop miesto centre atlaisvintuose sklypuose išdygtų investuotojų komercinės paskirties statiniai”, – LŽ teigė R.Petukauskas. Tokios miesto autobusų stoties iškeldinimo sąlygos ir buvo paskelbtos ieškant potencialių investuotojų.

Dalyvis – vienas

Tačiau Panevėžio savivaldybės surengtame stoties iškeldinimo konkurse dalyvavo vos vienas dalyvis – konsorciumas, kurį sudaro Panevėžio statybos trestas ir Baltijos investicijų grupė.

Tačiau, anot R.Petukausko, šį pasiūlymą teko atmesti, nes konkurso komisija suabejojo pateiktomis pernelyg mažomis naujosios miesto autobusų stoties bei naujojo autobusų parko statybos kainomis, kurių atskleisti R.Petukauskas LŽ tikino negalintis.

„Už tiek pinigų, kiek nutarė investuoti jie, šiais laikais galima pastatyti ne autobusų stotį, o pašiūrę”, – tikino jis.

LŽ žiniomis, Panevėžio statybos trestą ir Baltijos investicijų grupę jungiantis konsorciumas į minėtų dviejų objektų statybą buvo pasiryžęs investuoti 7 milijonus litų.

Teismų karuselė sukasi, kainos kyla

Pasijutęs atstumtas konsorciumas kreipėsi į Panevėžio apygardos teismą bandydamas teismo būdu įrodyti, kad konkurso rengėjai be jokio pagrindo atmetė jų komercinį pasiūlymą. Tačiau bylą išnagrinėjęs teismas nutarė, jog konkurso rengėjai buvo teisūs, o konsorciumo ieškinys – nepagrįstas. Panevėžio apygardos teismo sprendimas buvo apskųstas Apeliaciniam teismui, o pastarasis bylą vėl pavedė nagrinėti Panevėžio apygardos teismui.

Taigi autobusų stoties iškeldinimo reikalai nusikelia neaišku kokiam terminui. Tuo metu sąlygos nugriauti numatytoje stotyje prastėja, o naujosios Panevėžio autobusų stoties galima statybos kaina vis didėja, nes brangsta ir statybos medžiagos, ir darbai.

Milijoninis sandėris sukėlė abejonių

Didieji prekybos centrai, pastaruoju metu pradėję autobusų stočių okupaciją, neaplenkė ir Rokiškio. Jo valdžia sudarė sąlygas savivaldybės valdomai įmonei Rokiškio autobusų parkas iš valstybės išsipirkti 1,3 ha užimamos žemės sklypą, kurios dalį – 0,6 ha – už milijoną litų jau nuspręsta parduoti prekybos tinklą „Maxima” valdančiai bendrovei.

Už gautą milijoną tikėtasi renovuoti dabartinę autobusų stotį. Tačiau šalyje įsibėgėjusi infliacija verčia suabejoti tokiu sandėriu.

Tapo našta

Pagal tipinį projektą lygiai prieš 25 metus pastatyta Rokiškio autobusų stotis pastaruoju metu tapo našta 100 proc. šios bendrovės akcijų valdančiai Rokiškio rajono savivaldybei.

„Vis daugiau žmonių naudojasi privačiu transportu, tad važiuojančiųjų autobusais sumažėjo. Dėl to vietoj dabar turimų 14 autobusų išvykimo aikštelių mums pakaktų 5-6. Nebereikia ir tokios didelės laukimo salės, kurios žiemą nepajėgiame apšildyti”, – LŽ sakė Rokiškio autobusų parko direktorius Valentinas Repčys.

Pasak direktoriaus, autobusų stotis moraliai paseno, tapo nebejauki. „Stotį šiek tiek paremontavome prieš kelerius metus ruošdamiesi 500-ajam Rokiškio jubiliejui. Tačiau tai nieko neišsprendė. Stotį būtina pritaikyti šiandienos poreikiams”, – įsitikinęs direktorius.

Politikai statys patys

Atostogaujantį Rokiškio rajono merą pavaduojantis Algis Kazulėnas LŽ patvirtino, jog praėjusių metų gegužę su buvusios rajono tarybos žinia UAB Rokiškio autobusų parkas su „VP Market”, vėliau persivadinusia „Maxima LT”, pasirašė preliminarią sutartį. Pagal ją autobusų parkas „Maximai” parduoda 0,6 ha žemės ir už tai gauna vieną milijoną litų gerinti Rokiškio miesto infrastruktūrai, taigi esamos autobusų stoties rekonstrukcijai.

„Politikai iškėlė idėją, jog renovuoti autobusų stotį turėtų ne „Maxima”, bet pats autobusų parkas. Manyta, kad šeimininkai geriau atliks darbą. Taip ir buvo sutarta”, – sakė laikinai einantis mero pareigas.

Šių metų vasarą Rokiškio autobusų parkas iš valstybės išsipirko savo valdytą 1,3 ha sklypą komercine kaina – po 1520 litų už arą. Bemaž pusę išsipirktos žemės – 0,6 ha – ta pačia kaina ketinama parduoti „Maximai”. A.Kazulėnas LŽ teigė net negalįs pasakyti, ar milijonas litų yra galutinė kaina, kurią sumokės „Maxima”.

„Be to, kad gausime milijoną litų, mums bus sumokėtas ir 180 tūkst. litų pridėtinės vertės mokestis”, – sakė A.Kazulėnas.

Naujos Rokiškio rajono tarybos nariams kilo abejonių ir dėl to, ar šalyje įsisiautėjus infliacijai autobusų stoties renovacijai pakaks pažadėto milijono. Nepaisant kilusių klausimų, taryba priėmė „Maximai” palankų sprendimą.

„Jei neužteks milijono, reikės ieškoti papildomų lėšų stoties pertvarkymui”, – LŽ sakė autobusų parko direktorius.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.