Internetinė „blogų“ mada įgyja pagreitį

„Blogas” – tai tavo vieta plačiame internete, arba tavo mintys, jausmai, pomėgiai, išgyvenimai, muzika, patikę tinklalapiai. Čia tavo internetinis dienoraštis.

Įrašų – tūkstančiai

„Blogo” pavadinimas kilo iš dviejų angliškų žodžių „Web” ir „log”. Pats paprasčiausias būdas susikurti savo tinklaraštį (lietuviškas „blogo” pavadinimas) tai nueiti į interneto svetainę www.blogas.lt.

Šiuo metu interneto tinklalapyje užregistruota daugiau nei 40 tūkstančių tinklaraščių. Sukurta arti 200 tūkstančių įrašų ir sulaukta 270 tūkstančių komentarų. Ir kol skaitote šį straipsnį, skaičiai tik auga. Vidutiniškai kas šešias minutes pasirodo po naują įrašą.

„Blogų” manija Lietuvoje prasidėjo prieš dvejus metus. Tada buvo mada turėti internetinį dienoraštį ir viską skelbti viešai.

Informacijos – kruopelė

„Blogosferoje” galima rasti labai daug naudingos informacijos. Tik ji užgrūsta po krūva šlamšto.

Kaip dienraščiui sakė vienas iš tūkstančių „blogerių” Andrius Kleiva, 99 procentai Lietuvos „blogų” yra apie tai, kaip, kas, ką valgė, kokia jam šiandien nuotaika ir koks bjaurus gyvenimas. Štai viena citata iš atsitiktinai rasto internetinio dienoraščio ir tai tikrai nėra kvailiausia, ką galima rasti internete.

„Sveiki. Rašau po ilgokos pertraukos, bet gal nieko. Beje, vienas iš komentarų buvo, kad neberašyčiau. O koks tau skirtumas, kad rašau? Nenori – neskaityk!”

Organizuoja susitikimus

Ko gero, pats jauniausias šalies „blogeris” A.Kleiva pasakojo, kad, pamatę jo tinklaraštį, niekas nepatikėdavo, kad jam – dvylika metų. Šiais metais berniukas pajūryje surengė „blogerių” susitikimą.

Savo „blogą” A.Kleiva vadina „viskuo po truputį”. Jis skelbia – „išsaugok medį – rašyk į internetą”. A.Kleivos tinklaraštyje yra informacijos apie technologijas, įvairių pastebėjimų, išverstų iš anglų kalbos įdomių straipsnių.

„Įdomesni ir populiaresni teminiai „blogai”, bet juos kuria retai. Daugiausia naudingos informacijos apie technologijas, nes tie, kurie sėdi prie kompiuterių, tuo domisi”,- pasakojo dvylikametis „blogeris”.

Lankomumas – svarbus

Savo „blogus” internautai vis stengiasi tobulinti, pateikti įdomios naujos informacijos. „Blogeris” Karolis Pocius juokavo, kad daugeliui „blogerių” svarbiau ne tėvų, o „blogo” autoritetas ir lankomumas.

Pasak jo, kiekvienas rimtas „blogeris” stengiasi padaryti per dieną bent po įrašą. Be to, atsiranda vis rimtesnių, specializuotų „blogų”.

Kitas blogeris – A.Rudeičiukas dienraščiui pasakojo, kad rimtieji „blogai” yra panašūs į žiniasklaidą, tik publikuojami internete. „Anksčiau buvo tokia sistema žurnalistas-laikraštis-skaitytojas. Paprastam žmogui buvo sunku į ją įsiterpti. „Bloguose” yra kitaip. Tu čia ir skaitytojas, ir žurnalistas, ir komentatorius, ir leidėjas. Tai galima pavadinti žodžio laisve”,- teigė A.Rudeičiukas.

Negali nerašyti

K.Pocius pradėjo savo internetinę erdvę kurti iš minčių, skirtų sau pačiam.

„Mano „blogą” paskaitinėdavo tik draugai. Bet kai atsirado daugiau lankytojų, norėjosi rašyti rimčiau, visiems aktualiomis temomis”,- apie pradžią užsiminė K.Pocius.

Jis atkartojo jau visiems girdėtą reklaminį šūkį – „Kartą paragavęs negali sustot”.

„Jei atostogaudamas pradedi nervintis, kad neparašei naujų įrašų ir tavo tinklaraščio populiarumas krenta, tai jau negerai. Anksčiau aš ir sekdavau savo lankytojų skaičių, ir džiaugdavausi, jei jis didėja.

Kaip paparacai

A. Rudeičiukas minėjo, kad rimtai įsitraukus į „blogosferą” į gyvenimą pradedi žiūrėti kaip paparacis.

„Einu gatve ir matau apie ką būtų galima parašyti. Kartais specialiai gaudau naujienas. Ir viskas gali būti medžiaga tavo tinklaraščiui”,- teigė A.Rudeičiukas.

Vaikinai tikino, kad „bloguose” žinios sklinda greičiau. Naujienas internautai sužino anksčiau nei jos pasirodo žiniasklaidoje.

„Čia kaip apkalbos. Tik naujosios technologijos joms suteikė dar didesnį pagreitį sklisti”,- mąstė K.Pocius.

Dabar taip pat labai madinga susikurti savo „blogą”, kurio internetinis adresas skambėtų kaip kiekvieno tikrasis vardas ir pavardė.

„Žvaigždės vos gimusiems savo vaikams iš karto nuperka vadinamą „domeną”, arba internetinį adresą”,- teigė „blogeris” Tadas Domarkas.

Terpė verslui

Užsienyje „blogerių” nuomonė labai vertinama. Verslininkai jau užuodė, kad „blogerių” atsiliepimai apie jų prekes turi didelės įtakos pardavimams.

„Kompanijos negali suvaldyti „bloguose” greitai sklindančios informacijos. Negali valdyti savo įmonės įvaizdžio, kuris sukuriamas per internautų atsiliepimus”,- teigė A. Rudeičiukas.

Dabar internautus kviečia į prekių pristatymus, dalina kuponus, kviečia nemokamai išbandyti siūlomas prekes, kartais net paperka, kad apie juos atsilieptų gerai. Verslininkai tai panaudoja ir konkurentams apjuodinti.

„Reklamos „blogeriai” nemėgsta. Jei tavo tinklaraštis taps komercija, tuoj kolegos užblokuos, tavo straipsnių neskaitys”,- pasakojo interneto tinklalapių dizaineris K.Pocius.

K.Pocius perspėjo, kad reikia nusistatyti asmeniškumo ribas, gerai pagalvoti, ką pasakoti, ko – ne.

„Dešimtmečiai net nesusimąstę parašo į internetą savo telefonų numerius, namų adresus. Dažnai „bloguose” jaunieji rašytojai išlieja labai asmeniškus savo išgyvenimus, o paskui nuo to nukenčia”,- pastebėjo K.Pocius.

Geriausi „blogai”

Vilniuje jau vyko visų „blogerių” konferencija. Joje kalbėta ne tik apie „blogų” galimybes, ateities perspektyvas, bet ir išrinkti patys geriausi tinklaraščiai.

Tai www.blogas.lt/zudykreklama, geriausias politikos „blogas” – www.zuokas.lt, geriausias dienoraštis internete – www.blogas.lt/gemm, geriausias kultūros, pramogų „blogas” – www.pravda.lt, geriausias teminis – www.blogas.lt/studentuera, ekonomikos- www.petras.kudaras.lt.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Informacinės technologijos su žyma , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.