Apie reitingus

Prieš keletą savaičių „Respublikos” priedo „TV publika” žurnalistai pasiteiravo skirtingo žanro laidų vedėjų, ko, jų manymu, šiandien stinga mūsų TV eteriui. Atrodo, kad tiek skeptiškai nusiteikusių žiūrovų, tiek televizijoje dirbančių žmonių nuomonės sutampa.

Su kiekviena diena lietuviška televizija sulaukia vis daugiau kritiškų balsų. Ta kritika vis konstruktyvesnė. Ar ją girdi komercinių TV kanalų savininkai, laidų vedėjai ir prodiuseriai? Žinoma, girdi. Tačiau iki šiol jokių pokyčių TV eteryje mes nematom. O laidų reitingų lentelėse ir toliau pirmauja tos laidos, kurios sulaukia daugiausia neigiamų atsiliepimų. Kodėl taip yra?

Pripažinkim – situacija yra sudėtinga. Geriausiai ją iliustruotų rate bėgančios voverės vaizdinys. Ir atsakymas į mano pateiktą klausimą tik iš pradžių atrodo lengvai surandamas. Jis skamba lakoniškai ir aiškiai: reitingai.

Taip, reitingai visada televizijai buvo tarsi kelrodė žvaigždė, kuri rodė jai kelią. Nes televizija, sutikit, kaip ir teatras, be žiūrovų negalėtų egzistuoti. Vadinasi, ir žiūrovai, ir laidų kūrėjai yra reitingų „įkaitai” nuo tos dienos, kai atsirado televizija.

Tačiau šiandien televizija besivaikydama reitingų pati sau labiau kenkia nei padeda. „Kepdama” vieną po kitos pramogines laidas ji tampa vienpusiška ir monotoniška. Atrodo, kad kitokio turinio laidos nesulaukia talentingų režisierių ir prodiuserių dėmesio, nepelnytai yra primirštos ir neįvertinamos.

Toks įspūdis sustiprėja pažvelgus į internetinius portalus bei TV skirtus žurnaliukus. Ant jų viršelių ir pirmuosiuose puslapiuose kiekvieną savaitę puikuojasi vaizdeliai iš realybės šou laidų. Regis, kad pro pramogų pasaulio spindesį nebeįstengia prasiskverbti tikro gyvenimo spinduliai.

Tokia situacija TV pasaulyje ilgai neturėtų tęstis. Nors naujojo sezono anonsai mums garantuoja, kad šįmet žymių žmonių eteryje irgi netrūks. Tada galvoje ima suktis viena vienintelė mintis – mūsų televizija tapo narciziška. Yra sklidina savimeilės. Kitaip sakant, pati susirgo žvaigždžių liga.

Ir pabaigai. Laidos, skirtos mažam žiūrovui ratui, ne tik turi teisę egzistuoti didžiosiose televizijose, bet ir privalo. Tuomet atsirastų pusiausvyra tarp pramoginių ir publicistinių laidų. Tam pritaria ir A. Jagelavičiūtė („Top 10”), ir Svaras („Jeigu”). Nes, anot sociologų, televizija ne tik atspindi gyvenimo realijas, bet ir pati kuria jas, virstančias tokia pat realybe už jūs virtuvės lango.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Žiniasklaida su žyma , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.