Dzūkijos miškuose – šamaniška atmosfera

Vienintelio tarptautinio transezoterinio sąskrydžio Baltijos šalyse dalyviai praktikavo jogą, meditavo, atliko įvairius ritualus. Panašūs renginiai Lietuvoje vyksta ne vienus metus, tačiau tik šiemet organizatoriai kiek praskleidė visuomenei paslapties šydą.

Transezoterinis sąskrydis „Yaga” praėjusį savaitgalį vyko Dzūkijos miškuose. Renginiui po atviru dangumi ruoštasi kelias dienas, o oficialus jo atidarymas įvyko praėjusį ketvirtadienį. Apie sąskrydį žinojo uždaras ratas žmonių, mat pernelyg didelis dėmesys iš šalies galėjo pakenkti kone mistiškai renginio atmosferai.

Tačiau festivalis pritraukė šimtus transo muzikos gerbėjų ir ne mažiau ezoterikos šalininkų, jis užbūrė ir su šia kultūra nesusijusius atvykėlius. Kiekvienas čia rado kažką sau artima.

Dalyviai nenuobodžiavo

Tris dienas ir tris naktis sąskrydžio dalyvius šokdino per 30 atlikėjų, kurie atvyko iš Didžiosios Britanijos, Olandijos, Norvegijos, Suomijos, Rusijos, Slovakijos, Latvijos, kitų Europos šalių ir Indijos.

Pagrindinėje scenoje buvo įrengta kokybiška garso sistema, tad muziką buvo galima girdėti poros kilometrų atstumu. Be muzikinių projektų, renginį papuošė tarp medžių įrengtos vaizdo projekcijos, žonglierių ir fakyrų pasirodymai. Dekoratoriai iš Maskvos sąskrydžiui paruošė specialų siurrealistinį projektą, kokio Lietuvoje iki šiol neteko matyti.

Sąskrydžio dalyviai dieną praktikavo jogą, meditavo. Visi turėjo galimybę klausytis paskaitų apie ezoteriką, žiūrėti tematinius filmus miško kino teatre, apsivalyti specialioje lauko pirtyje.

Didžiulėje teritorijoje veikė dvi vegetariškos virtuvės, gydomųjų žolelių ir prieskoninių arbatų bei egzotinių saldumynų parduotuvės. Priešingai nei daugelyje kitų renginių po atviru dangumi, čia nebuvo prekiaujama alkoholiu, įprastais maisto patiekalais.

Planetos burtininkai

Transezoterinio sąskrydžio „Yaga” tikslas – suvienyti ezoteriką ir transo muzikos kultūrą. Žodis „ezoterinis” reiškia paslėptas, jis dažnai vartojamas apibūdinant dvasines žinias, prieinamas tik išrinktiesiems. Visame pasaulyje tokios žinios nuo amžių glūdumos buvo kruopščiai kaupiamos vienuolynuose ir slaptų bibliotekų archyvuose siekiant apsisaugoti nuo nemokšiškumo ar neišmanymo.

Pastaruoju metu ezoteriniai mokymai tapo ekzoteriniais – prieinamais kiekvienam besidominčiam šia kultūra. Šiandien kiekvienas modernus miestas turi po kelis dvasinės praktikos, alternatyvaus gydymo, aiškiaregystės ir panašius centrus. Taigi su ezoterika susijusios žinios šiandien lengvai pasiekiamos visiems, kurie pasiruošę jas priimti.

Renginio organizatorių teigimu, sąskrydžio „Yaga” tikslas – mokyti dvasinio gyvenimo aspektų, vienyti vienodų pažiūrų žmones.

„Gyvename ypatingu laiku, tad turime suprasti savo svarbų vaidmenį kurdami naują, subalansuotą pasaulį, taiką ir harmoniją. Būkime sąmoningi planetos burtininkai, kad galėtume ją išgydyti ir įžengti į naują pasaulį būdami harmoningi su savimi ir kitais”, – deklaravo sąskrydžio organizatoriai.

Miško vidury įkurtame palapinių miestelyje gyvenimas virė. Vieni atvykėliai be perstojo šoko pagal transo muzikos ritmus, kiti įsitaisę ant žolės klausėsi paskaitų, treti tiesiog meditavo.

Drąsesnieji išbandė ir netradicines pramogas – šamanišką pirtį, reiki gydymo procedūras, mokėsi kvėpavimo technikos, domėjosi arbatos gėrimo ceremonija. Pasyviausieji užėmė atokiai nuo pagrindinės scenos įrengtą ramybės zoną. Čia buvo galima pailsėti įsitaisius hamake ar atsigulus po medžiais.

Ypatingos pirties atgaiva

Pirmą kartą išbandžiusieji šamanišką pirtį liko maloniai nustebinti ir patenkinti. Mergina vardu Saulė, kuri ilgai dvejojo, ar verta patirti netradicinės pirties malonumus, po procedūros tikino pajutusi dvasinę ramybę, visiškai atsipalaidavusi.

„Nieko panašaus anksčiau neteko patirti. Iki šiol maniau, kad tradicinėse pirtyse galima atsipalaiduoti, tačiau iš tiesų tikras lengvumas įmanomas tik šioje, šamaniškoje pirtyje. Jausmas tikrai įdomus, sunkiai žodžiais nusakomas”, – pasakojo pirmą kartą tokiame renginyje apsilankiusi mergina.

Šamaniška pirtis – tai žemėje iškasta duobė, uždengta lentomis, arba pailgos formos kupolas. Tokioje pirtyje Šiaurės Amerikos indėnai naudojo granito akmenis, kuriuos išorėje įkaitindavo iki raudonumo ir susėsdavo į pirties viduje iškastą duobelę. Šamaniška pirtis prilyginama šventam ritualui, kurio pagrindinis tikslas – apsivalyti nuo nereikalingos energijos fiziniu, mentaliniu ir astraliniu lygmenimis. Nors ši tradicija kilo iš Šiaurės Amerikos, panašių šamaniškų pirčių esama ir kitų Šiaurės pusrutulio tautų kultūrose.

Šamaniškas sapnavimas

Transezoteriniame sąskrydyje buvo mokoma šamaniškų sapnavimo paslapčių. Sapnų interpretacijos ir sapnų valdymo technika – indėnų, senovės aborigenų dvasinis palikimas, sujungtas su XX amžiaus pradžios Vakarų Europos psichologų bei psichoterapeutų tyrinėjimais.

Dzūkijos miškuose šamaniško sapnavimo paslaptimis dalijosi Rita Banienė. Specialistė yra baigusi žymaus JAV rašytojo, istoriko ir sapnų tyrėjo Roberto Mosso „Aktyvaus sapnavimo” mokyklą. Pasak R.Banienės, šioje įstaigoje išmokstama sapnų kalbos bei valdymo, transo technikos subtilybių. „Kuo daugiau žmonių įsiklausys į savo sielos reikmes ir sapnų patarimus, tuo visai visuomenei bus geriau – ji taps sveikesnė ir dvasingesnė”, – perfrazuodama R.Mosso žodžius pasakojo R.Banienė.

Seminaruose Rita monotoniškai mušė būgną. Ši iš šamanų atkeliavusi technika leidžia sustabdyti minčių chaosą, atsipalaiduoti ir sapnuoti nemiegant. „Būgno mušimas padeda suvienodinti abiejų smegenų pusrutulių veiklą, nes šiuolaikiniai žmonės naudojasi kairiąja, racionaliąja smegenų puse. Po tokių seansų žmonės jaučiasi atsipalaidavę, pagiję ar radę problemos sprendimo būdą”, – pridūrė R.Banienė.

Kompleksus šalinantis kvėpavimas

Susirinkusieji į sąskrydį galėjo išbandyti veiksmingą kvėpavimo techniką „Ananda mandala”. Išvertus iš sanskrito kalbos, „ananda” reiškia palaimą, o „mandala” – ratą. Anot parapsichologų, darydamas specialius kvėpavimo pratimus žmogus pamažu išsivalo nuo kompleksų ir tampa laisvas bei spontaniškas. Kvėpavimo pratybos vyksta susėdus ratu, galiausiai patiriama maloni būsena. Patirti pojūčiai, anot parapsichologų, žaibiškai valo kūną ir sielą nuo įvairių persekiojančių baimių ar varginančių kompleksų.

Arbatos magija

Transezoterinį festivalį „Yaga” paįvairino ir arbatos gėrimo ceremonija. Renginio dalyviai specialioje palapinėje galėjo ne tik mėgautis tikros arbatos aromatais, bet ir sužinoti šio gėrimo vartojimo tradicijas.

Arbatos ceremonija – tai ypatinga bendravimo priemonė, padedanti atsipalaiduoti. Įvertinamos ne tik gydomosios šio gėrimo ypatybės, bet ir geriančiųjų sukuriama atmosfera. Nuo seno žinoma, kad norint pajusti arbatos skonį, aromatą, reikia jai skirti laiko bei dėmesio. Tad arbata ne tik sveikas gėrimas – ji turi savo istoriją, paruošimo simbolius, slepiančius tūkstantmetę tradiciją.

Arbatos gėrimo ceremonija sąskrydyje prasidėjo nuo susipažinimo su įrankiais ir reikmenimis, kurie naudojami per ritualą. Po pirmosios pažinties arbatžolės supilamos į indą, kuris siunčiamas ratu apžiūrimas ir uostomas. Susirinkusieji „Arbatos magijos” palapinėje sužinojo apie arbatžolių kilmę ir aplinką, kurioje jos augo.

Istorijos pradžia

Šiųmetis transezoterinis sąskrydis – ne pirmasis toks renginys Lietuvoje. Dabartinio festivalio istorijos ištakos siekia 2001 metus, kai vokiečių grupelė, pasivadinusi Crazy People e.V., mūsų šalyje surengė pirmą šamanišką renginį – festivalį „Raganos”. Pastarasis šamanų suvažiavimas vyko rudens lygiadienį mistiškame senosios pagoniškos Lietuvos sostinės Kernavės pakraštyje. Tai buvo nepaprastas ir nematytas renginys Lietuvoje, sulaukęs didelio transo kultūros šalininkų susidomėjimo.

2002 metais „Crazy people e.V.” sugrįžo su antrąja „Ragana” ir vėl sulaukė stulbinamo susidomėjimo. Po metų baltų psichodelinė bendruomenė surengė festivalį „Shambala”. Jis vėliau buvo surengtas 2005 ir 2006 metais.

„Visus ketverius veiklos metus mes stengėmės izoliuotis nuo visuomenės, kad būtų galima išlaikyti tinkamą renginio atmosferą. Kiekvieną kartą daug pastangų, išlaidų, slaptumas ir fantastiška atmosfera. Dėl to šiandien matome mažą, jauną, tačiau energingą transo bendruomenę”, – po sąskrydžio kalbėjo festivalio „Yaga” organizatoriai. Jų teigimu, nuo pirmojo festivalio pasikeitė daug kas, išskyrus pačią idėją.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Laisvalaikis su žyma , , , , , , , , , , , , , , .

1 atsiliepimas į "Dzūkijos miškuose – šamaniška atmosfera"

  1. ina

    smagu girdeti kad vyksta tokie renginiai lietuvoje,zmogus nepabuves tokioje aplinkoje negali issivaizduoti kas tai yra.bet tai geriausios atostogos,praleistos tokioje aplinkoje.as siame festyvalyje nedalyvavau,bet zinau tokiu festivaliu atmosfera,tai yra nuostabu,daug nauju dalyku suzinai,sutinki daug geru ir idomiu zmoniu.mano sesuo dalyvavo siame festivalyje ir daug pasakojo,ir buvo netiketai nustebinta R.Banienes sugebejimais,musimu bugnu,paskaitomis.negalejo keliais zodziais papasakoti koki jausma patyre.maciau keleta nuotrauku is festivalio,tai yra fantastiskas renginys,dekoracijos,zmones,aplinka,oras ,bei organizatoriai.SAUNUOLIAI.ACIU

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.