Lietuvos Prezidentas Valdas Adamkus grąžino Seimui pakartotinai svarstyti š. m. birželio 21 d. priimtą Lietuvos Respublikos rinkliavų įstatymo 4, 5, 6, 7, 11 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymą.
Valstybės vadovas konstatavo, kad įstatymo 5 straipsnio 3 dalyje yra nustatyta, kad savivaldybių tarybos gali nustatyti vietines rinkliavas už socialinės infrastruktūros plėtrą, tačiau nėra paaiškinta, kas yra socialinė infrastruktūra, koks šios sąvokos turinys, kokie tokios rinkliavos nustatymo principai. Įstatyme vartojant sąvoką, kurios turinys nėra atskleistas nei šiame, nei kituose įstatymuose, jos prasmė gali būti įvairiai interpretuojama taikant ją praktikoje. Toks netikslios ir neaiškios teisės normos įtvirtinimas įstatyme prieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymo 10 straipsnio nuostatoms, kurios reikalauja, kad teisės akto turinys būtų logiškas, glaustas ir aiškus.
Prezidento nuomone, šiuo prieštaravimu pažeidžiamas konstitucinis teisės normų aiškumo ir suprantamumo teisės subjektams, teisinio tikrumo ir teisinio saugumo principas.
Šalies vadovas taip pat primena, kad Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas, aiškindamas Lietuvos Respublikos Konstituciją, yra ne kartą nurodęs, kad vienas iš Konstitucijoje įtvirtinto teisinės valstybės principo elementų yra teisės normos aiškumo principas. Pagal šį principą teisės normas būtina formuluoti aiškiai ir suprantamai.
Todėl valstybės Prezidentas grąžina Lietuvos Respublikos Seimui pakartotinai svarstyti Lietuvos Respublikos rinkliavų įstatymo 4, 5, 6, 7, 11 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymą ir siūlo pakeisti šį Įstatymą bei 5 straipsnio 3 dalį laikyti nepriimta.
Šalies vadovo dekretas įsigalioja nuo jo pasirašymo dienos.