„Unity The Second”: patirtis keliauja iš Klaipėdos į Londoną

Šį mėnesį žiūrovus pasieks oficialiai pirmas filmas apie Klaipėdos gatvės kultūrą „Unity The Second”, kuris šiuo metu pristatomas Lietuvoje, o platinamas bus taip pat Latvijoje, Estijoje, Didžiojoje Britanijoje bei Airijoje.

Praėjusį savaitgalį filmas buvo pristatytas Klaipėdos publikai, o ateinantį vyks seansas Vilniuje.

Reportažinio stiliaus juostos „Unity The Second” kūrimą inicijavo klaipėdiečių gatvės kultūros organizacija „StreetIndustry”, išaugusi iš 1999-aisiais įkurto ekstremalaus sporto klubo „Street”. Prieš dvejus metus jos komanda sukūrė ir išleido pirmąjį filmą „Unity” apie jaunuosius Lietuvos ekstremalus ir kitus gatvės kultūros kūrėjus.

Filmo tęsiniu, kurio idėja buvo iškelta vos pasirodžius pirmajai juostai, rūpinosi naujasis iniciatyvių klaipėdiečių ir užsieniečių junginys – gatvės kultūros propagavimo organizacija „IdeaHOLICKS”.

Pastarosios įkūrėjai plėtoja ryšį tarp Rytų ir Vakarų Europos, planuoja vykdyti mainų, leidybos projektus, rengti parodas, prekybą internetu, populiarinti jaunuosius „urban” kultūros talentus.

Nutrūktgalviška euforija

Naujasis filmas, kurio pagrindą sudaro Lietuvos (daugiausia – Klaipėdos) riedlentininkų demonstruojami triukai, paįvairinami renginių vaizdais, sukurtas beveik tos pačios komandos, kuri buvo sumaniusi pirmąjį.

Filmavimu, montavimo ir garso takeliu daugiausia rūpinosi senosios kartos Klaipėdos riedlentininkas Denisas Potašnikovas, rinkodara ir koncepcija – kūrybininkas Mario Krivickas, viršelio dizainu – Olegas Smirnovas. Garso efektus tvarkė Audrius Vaitiekūnas, lietuviškos elektroninės muzikos mėgėjams labiau žinomas kaip „drill’n’bass” muzikos kūrėjas IJO. Prie filmo prisidėjo ekstremalų klubai „X” ir batų kompanija „DC”.

Filmo herojai – paaugliai, miesto gatvių paviršių ir beveik visa, kas nors kiek virš jų iškilę, paverčiantys savo kelionės trasa.

Aišku, kad filmas labiausiai patrauks ekstremaliu sportu ir šiuolaikine miesto kultūra besidominčius žmones, tačiau ir tiems, kas riedlenčių ir riedučių sportą suvokia tik kaip gatvių niokojimą, vertėtų žvilgtelti į virtuoziškus lietuvių pasirodymus, kurie be smalsios kameros akies būtų paskendę miesto gyvenimo tėkmėje.

Skeptiškumą filmas tirpdo kaip reikiant, o pamažu modernėjanti Klaipėda jame atrodo esanti miestas, kuriame amžiams apsigyveno vasara ir nutrūktgalviška euforija.

2005-2006 m. filmuoti vaizdai į vientisą juostą sumontuoti per pusmetį.

Baltijos šalis – į žvaigždes

Filmo pristatymu besirūpinantis Mario, šiuo metu gyvenantis ir dirbantis Londone, pasakojo, kad jau dabar komandos mintys sukasi apie trečiąjį filmą.

„Jis tikrai bus dar geresnis”, – entuziazmu trykšta į Didžiosios Britanijos sostinės šurmulį paniręs Mario, kurio darbo kalendoriuje reguliariai įrašoma, su kuo reikia susitikti, ką aptarti ir sutarti, kad Lietuvos, Latvijos ir Estijos kontūrai Europos gatvės kultūros žemėlapyje pagaliau būtų apibrėžti sodria spalva.

„Kiek man teko keliauti ir bendrauti su menininkais, reklamos agentūrų atstovais ir šiaip vadinamosios „urban” kultūros žmonėmis, situacija visuomet panaši – jie žino, kur yra Lietuva, bet visiškai neįsivaizduoja, kas čia vyksta, – pasakoja Mario, kuprinėje visuomet turintis porą lietuviškų grafičių katalogų.

– Kai parodau jiems juos – išgirstu, kad tai puiku. Tačiau užsienyje leidžiamose šiai kultūrai skirtose knygose bei žurnaluose Baltijos šalių tarytum nėra. Todėl ėmiausi kurti tarptautinę agentūrą „IdeaHOLICKS”, kurios koncepcija būtų Baltijos šalių „urban” kultūros propagavimas.”

Prie lietuvių iniciatyvos sutiko prisidėti gatvės kultūros kompanijos iš Anglijos ir Airijos: „RareKind”, turinti parduotuvę Braitone, ir „Gorilla INC”, prekiaujanti Dubline.

Turi minčių? Dalyvauk!

Pirminis „IdeaHOLICKS” sumanymas – įkurti interneto turgelį, kuriame būtų prekiaujama spausdintiniais leidiniais, filmais apie Baltijos kaimynių ekstremalus ir menininkus, taip pat ir jų kūrybos darbais. Be to, komanda užsiims parodų ir renginių organizavimu.

„Pavyzdžiui, susipažinau su latviais, kurie užsiima „le parkour”, arba judėjimo menu. Kai nusiunčiau vokiečiams filmuotą medžiagą apie tai, jie – šiaip jau visko matę ir kandę – prarado žadą, nes latviai pasiekė tokį profesionalumą, jog, atrodytų, ne laipioja tvorom ir stogais, o tiesiog skraido, – pasakojo Mario.

– Spalvingi ir skirtingi netradicinio sporto ar menų atstovai mūsų šalyje nėra labai populiarūs, nes čia šių dalykų rinka tik formuojasi. Tuo metu Vakarų Europoje tai sutinkama su didžiuliu susidomėjimu. Tad mūsų veikla padėtų ne tik pakeisti Baltijos šalių įvaizdį, bet ir sukurti saviškiams motyvaciją užsiimti neįprastais pomėgiais.

Turite su gatvės kultūra susijusių klausimų, pasiūlymų ar šiaip minčių ir įgūdžių? Rašykite mums elektroniniu paštu info@ideaholicks.com.”

Ateityje organizacija neatmeta galimybės ir Lietuvos žiūrovams pristatyti vakarietiškų talentų. „Ten jų tiek, kad galėtum vežti po naują kas savaitę. Tačiau, nepaisant įvairovės, žmonės išlieka labai atidūs ir kreipia dėmesį į originalumą, naujumą ir geografinį faktorių”, – sakė Mario.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Kultūra su žyma , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.