Klaipėdoje brandinama meno ir verslo sintezė

„Didžiąją gyvenimo ir pajamų dalį dauguma žmonių skiria tam, kad turėtų gražią aplinką: laisvalaikiu mieliausiai rūpinamės namais, perkame drabužius ir įvairiausius daiktus, kurių estetinis efektas pranoksta jų funkcionalumą”, – pastebi šią savaitę Klaipėdoje vykstančios renginių serijos „Menas versle” iniciatorius Seržas.

„Tačiau netgi suprasdami, kokią įtaką geba daryti vizualinė informacija, ne visada mokame tuo pasinaudoti savo versle, – priduria jis. – Būtent menas ir sukuria didžiausią pridėtinę vertę.”

Renginių serijos dalyviai susitiks su talentingais architektais, interjero dizaineriais, antikvariato žinovais, sėkmingais verslininkais ir drauge aiškinsis, ko reikia, kad tarp racionalumo ir lyrikos, arba verslo ir meno, užsimegztų aistringo abipusio susidomėjimo ryšys.

Jau rytoj prekybos centre „Studlendas” specialiai „Menui versle” įrengtoje erdvėje vyks pirmasis serijos renginys – seminaras „Prime sense”, skirtas aukščiausio lygio vadovams.

Penktadienį bei šeštadienį investavimo į meną, sėkmingų prekės ženklų kūrimo, išsilavinimo ir kitas temas plėtos seminarai ir diskusijos meno bei verslo žmonėms, o sekmadienį seriją vainikuos mažųjų talentų koncertas vyninėje „Petit Marseille”. Platesnę renginio programą rasite projekto interneto svetainėje www.menasversle.lt.

Projektą sumanęs ambicingas jaunas klaipėdietis įsitikinęs, kad nors Klaipėdoje aukšta verslo kultūra, meno taikymo bei gero skonio tradicijos tik pradeda vystytis, kuo daugiau skirsime joms dėmesio – tuo greičiau jos pražys.

Papasakok šį tą apie save.

Pastaraisiais metais užsiimu mados tyrinėjimais, o dabar debiutuoju kaip klubo „Prime sense” įkūrėjas ir pirmojo projekto iniciatorius. Man rūpėjo, kas ir kodėl tampa madinga, kaip veikia reklama. Nagrinėjau sėkmingo įvaizdžio pavyzdžius – populiarias personas ar produktus. Nesu nei menininkas, nei verslininkas – tiksliau, ir vienas, ir kitas. Daugiausia mokausi savarankiškai – oficialiose mokymo įstaigose pasigedau siekio ugdyti kūrybiškumą.

Koks tavo veiklos principas?

Kuo tiksliau suvokti realybę ir neturėti iliuzijų.

Mane trikdo kai kurių žmonių pastangos, pavyzdžiui, dirbtinai palaikyti susidomėjimą liaudies kultūros ar menų kryptimis, kurios natūraliai nebedomina žmonių. Tarkim, pasvarstykime, kaip šiuolaikinis žmogus suvokia muziką: yra šiuolaikiškų garsų derinių, kurie mums iškart atrodo įdomūs, o yra senoviškų, kurie mums nepriimtini. Tai kalba, kuri mums nėra suprantama, tad ir ja perteikiamas vertybes vargiai suvoksime. Išimtis – kai kurie klasikinės muzikos, literatūros kūriniai. Tačiau, bet kuriuo atveju, laikas eina ir reikia judėti kartu su juo. Ir, be abejo, kalbėti jo kalba.

Yra menininkų, kurie viešai deklaruoja, kad nesiekia populiarumo. Kūrimą sau, užuot siekus pripažinimo vadinčiau saviraiška, vedančia prie blogų dalykų, nes tokiu atveju paprasčiausiai nesulauki teigiamo savo darbo įvertinimo, kuris labai svarbus, norint tobulėti.

Kas pastūmėjo tave rengti projektą „Menas versle”?

Minėjau, kad tai klubo „Prime sense” veiklos pradžia, pirmasis šio klubo renginys. Turiu kelis man talkinančius bendraminčius, tačiau ieškau jų ir daugiau: mūsų klubo ir projekto tikslas – suburti talentingus, kitokį požiūrį į verslą ir gyvenimą turinčius žmones, kurie siekia mokytis, realizuoti savo idėjas.

Norėtume jiems pasiūlyti tai, ko jie negali išmokti aukštosiose mokyklose – diskusijas ir seminarus su sėkmingais verslininkais, originalius renginius. Klaipėdoje labai trūksta bendravimo interesų klubų principu, žmonės uždaroki ir dažnai tas, kuris turi ką pasakyti, baiminasi dėmesio, baiminasi padaryti ką nors „ne taip”. Tai labai stabdo vystymąsi ir būtent su šiuo uždarumu siekiu kovoti.

Ką aptarsite projekto renginiuose?

Kalbėsime apie mados reiškinį – kas diktuoja madas, kas ir kaip tampa madinga. Realiai padaryti žmogų, produktą ar lankymo vietą madingą – nesudėtinga. Aptardami grožio kainą aiškinsimės, kokią įtaką žmogui turi vizualinė informacija, kurios efektas mūsų šalyje nepakankamai išnaudojamas.

Diskutuosime, ar šiuolaikiniam žmogui reikalingas menas: vienas iš oponentų įrodinės, kad aukštoji kultūra miršta ir verslas orientuojasi į tai, kas vyksta šiandien ir rytoj, kitas teigs, kad menas, kaip džiaugsmo ir kitų stiprių emocijų žadintojas, yra reikalingas.

Gabių vaikų koncertas-vakaras „Melange” ne tik įkvėps tuo, kad vaikai daro tai, ko pats negali padaryti, bet ir atkreips dėmesį į juos pačius – tai visai kas kita, negu talentų konkursai, kuriuose, deja, dažniausiai dalyvauja tik patys talentai bei jų artimieji.

Pranešimus seminaruose skaitys ir diskusijose dalyvaus architektai Adomas Skiezgelas, Valerijus Starkovskis, juvelyrė Jurga Karčiauskaitė-Lago, interjero dizaineris Eduardas Bytautas ir kt. Ar tau, kaip debiutuojančiam tokio tipo renginių organizatoriui, buvo sudėtinga prisivilioti žinomus žmones?

Susidūriau su keistu reiškiniu – garsius ir populiarius pasikviesti yra lengviau, nei niekam nežinomus. Beje, didžiausią džiaugsmą gyvenime visuomet suteikia staigmenos. Todėl prieš renginį kasdien savo tinklalapyje ir žiniasklaidoje skelbsime po vieną pranešėją, kurio vardas iki tol buvo laikomas paslaptyje. Taigi visi įsigiję bilietus į renginį džiaugsis gavę daugiau nei tikėjęsi.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.