Svarbiausias egzaminas – teatro scenoje

Šiandien Nacionalinės M.K.Čiurlionio menų mokyklos Baleto skyriaus diplomantams išskirtinė diena. Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatro (LNOBT) scenoje jie rodys savo diplominius darbus.

Tai – ne šiaip koncertas, sudarytas iš diplominių šokių, tai atsakingiausias Baleto skyriaus auklėtinių egzaminas. Jį stebės ir reikli komisija, sudaryta iš pedagogų, specialistų, Vilniaus, Kauno, Klaipėdos teatrų vadovų ir atstovų. Kaip įprasta, gausiai susirinks smalsių ir aistringų baleto mėgėjų, geranoriškų šokio artistų gerbėjų publika.

Šešiolika auklėtinių

Kaip LŽ informavo M.K.Čiurlionio menų mokyklos direktoriaus pavaduotojas baletui Petras Skirmantas, šiais metais Baleto skyrių, kuriame mokslai trunka net trylika metų, baigia šešiolika auklėtinių: vienuolika merginų ir penki vaikinai. Jie jau išlaikė kvalifikacijos, teorijos egzaminus, liko tik diplominis darbas – šio vakaro koncertas.

„Dar niekada neturėjome tokios didelės baleto artistų laidos, – pasakoja P.Skirmantas. – Tai šių metų laidos ypatybė bei išskirtinumas, padaręs įtakos ir rengiantis egzaminui didžiausioje šalies teatro scenoje. Per egzaminą matysime ne tik solo pasirodymų, bet ir duetų, daug masinių scenų, kuriose šoks visi diplomantai”.

Pagrindiniai šių metų abiturientų pedagogai, išleidžiantys savo auklėtinius į gyvenimą – Gražina Sakalauskaitė-Dautartienė ir Danielius Kiršys, jiems daug talkino kolegos Nelli Beredina, Aušra Gineitytė, Jelena Švedai, kiti.

Šoks visi

Abiturientai pavasarį dalyvavo tarptautiniame šiuolaikinio šokio festivalyje „Naujasis Baltijos šokis 2007”, kur parodė specialią programą. Todėl, anot P.Skirmanto, kuris yra ir diplominio koncerto meno vadovas bei režisierius, LNOBT daugiausia dėmesio bus skiriama klasikai.

Programoje – klasikinių baletų variacijos bei duetai, daug spalvingų masinių ar nuotaikingų teminių šokių. Specialiai šiam vakarui choreografinę kompoziciją pagal Maurice Ravelio „Valsą”, sukūrė ir Jurijus Smoriginas.

Paklaustas apie šešiolika jaunųjų, šiais metais baigiančių baleto skyrių, P.Skirmantas sakė, kad nė vieno jų nenorėtų kaip nors labiau išskirti. Tik priminė, kad tarp jų yra Rūta Pipinytė, prieš trejus metus tarptautiniame konkurse Švedijoje pelniusi antrąją premiją.

Per šio vakaro koncertą scenoje matysime ir dar vieną ryškią mokyklos auklėtinę – Kristiną Gudžiūnaitę. Nors pedagogės Beatričės Tamoševičienės mokinė dar tik po dviejų metų baigs mokyklą, ji jau turi solidžių apdovanojimų: 2006 metais tarptautiniame baleto artistų konkurse Švedijoje laimėjo I premiją bei XIX tarptautiniame klasikinio šokio konkurse Prancūzijoje pelnė aukso medalį ir I premiją.

Artistų likimai

Diplominis koncertas – jau ne pirmas pasirodymas, kai jaunuosius artistus stebės ir jų būsimi darbdaviai. Mokykloje viešėjo, kvalifikacijos egzaminus stebėjo ir artistus rinkosi muzikinių teatrų vadovai ne tik iš Kauno ir Klaipėdos, bet net iš Estijos ir Kinijos. Tačiau, aišku, geidžiamiausi pasiūlymai iš LNOBT. Kas įsilies į šią trupę, sužinosime tik rudenį, prasidėjus naujajam teatro sezonui. Iš kitų šalies teatrų bei užsienio jau yra ir konkrečių asmeninių pasiūlymų.

Anot P.Skirmanto, jau ne pirmi metai, kai mūsų mokyklos auklėtiniai kviečiami dirbti ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Praėjusiais metais net keturias jaunas balerinas pasikvietė Tartu (Estija) teatras. „Tai geras, modernus teatras, kuriame teko lankytis ir matyti, kaip jame dirba Lietuvos balerinos Raminta Rudžionytė, Hilda Palkovskytė, Kristina Markevičiūtė ir Simona Šimulynaitė, – LŽ pasakojo P.Skirmantas. – Smagu, kad merginos šoka ir moderniuose spektakliuose, ir klasikiniuose „Spraktuke”, „Žizel”, kur joms patikimi net soliniai numeriai”.

Svarbiausia – darbas

„Žmonių likimas priklauso nuo pačių šokėjų. Sekasi tik tiems, kurie per didelį darbą siekia savo profesinių tikslų, rodo iniciatyvą, – įsitikinęs LNOBT baleto direktorius Voldemaras Chlebinskas. – Geriausia mokykla baleto artistui – vis dėlto teatras. Čia atėjęs dar kampuotas jaunimas įgyja sceninės patirties, atsiranda artiscizmas, kūrybos polėkis ir laisvė. Visa tai mato ir vertina žiūrovai.”

V.Chlebinskas prisimena, kaip jis, baigęs tuometinę M.K.Čiurlionio menų mokyklą, 1970 metais atėjo į Operos ir baleto teatrą. Buvo nepaprastai laimingas, kai jį pirmąkart į sceną išleido… operoje „Rigoletas”. „Pradėjau šokti nuo mažiausių pasirodymų dar senajame teatre, kur dabar veikia Rusų dramos teatras, – pasakoja V.Chlebinskas. – Esu laimingas, kad patekau į įspūdingą mūsų aktorių žvaigždyną. Iš jų daug ko išmokau.”

Praėjusiais metais į LNOBT beveik šešiasdešimties baleto artistų trupę įsiliejo du M.K.Čiurlionio menų mokyklos auklėtiniai Mantas Daraškevičius ir Rūta Juodzevičiūtė. Kolegos, pasak V.Chlebinsko, jaunimu nenusivylė.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Kultūra su žyma , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.