Įstrigti lifte gali pasitaikyti kiekvienam. Aną savaitę išbandymą patyrė žmonės, susiruošę į puotą restorane. Nemažai svečių ilgam įstrigo lifte. Moterys duso, alpo. Rėkimas, beldimas į lifto kabinos duris, skambinimas mobiliaisiais telefonais rezultatų davė tik po pusvalandžio.
Liftas nebuvo prijungtas prie dispečerių pulto. Jeigu liftas yra prijungtas prie dispečerių pulto, budinčioji dispečerė iš karto gauna signalą apie gedimą ir tada įjungiamas garso ryšys su keleiviais, tikslinamasi, kas atsitiko.
Visais atvejais keleiviai, įlipę į liftą, turi pastebėti, kurį mygtuką spausti avarijos atveju. Dispečerizuotuose liftuose yra mygtukas „Iškvietimas”, kituose – „Aliarmas”.
Įstrigus lifte, juos reikia nedelsiant paspausti.
Bendrovės „Klaipėdos liftai” direktorius Kazimieras Kazakevičius situaciją apie įstrigusius baliaus dalyvius taip komentavo: „Bet kurioje lifto kabinoje turi būti aiški instrukcija, kaip liftas dirba, kokių reikalavimų privalu laikytis keleiviams. Su instrukcija pravartu susipažinti visiems. Gali būti, kad keleiviai nesilaikė kokių nors reikalavimų”.
Jei liftas, su kuriuo nėra kompiuterinio ryšio, įstrigo, pirmiausiai reikia spausti mygtuką „Aliarmas”. Į aliarmą iš karto privalo reaguoti budintysis liftininkas. Jis turi tučtuojau nustatyti, kuriame aukšte liftas įstrigo, ir bandyti likviduoti avariją arba toliau elgtis pagal instrukciją, kurią privalo ne tik mintinai žinoti, bet ir turėti ją pakabintą savo darbo vietoje.
Paprastai būna sudaryta paslaugų teikimo sutartis su liftų avarine tarnyba, kuri išvyksta vos tik gavusi iškvietimą.
„Avarijos likvidavimo trukmė paprastai priklauso ir nuo to, ar liftų avarinės tarnybos automobilio vairuotojui pasisekė iš karto rasti laisvą vietą kuo arčiau pasistatyti automobilį. Toliau didesnių kliūčių greitai likviduoti avariją paprastai nebūna”,- sakė K.Kazakevičius.
Liftus, kurie nėra prijungti prie dispečerių pulto, kiekvieną dieną turi tikrinti pamainą perimantis liftininkas ir taip iki minimumo sumažinti galimybę keleiviams įstrigti.
Rimtesnė nesėkmė bet kurio lifto keleivius gali ištikti tada, kai ilgesniam laikui dingsta elektra. Tada išsijungia ir dispečerių pulto kompiuteriai, būna sunku nustatyti, kur kiek įstrigę keleivių.
Kaip elgtis įstrigusiems žmonėms? „Nors tokia situacija nepavydėtina, svarbiausia – nepanikuoti, belsti į kabinos duris ir ramiai laukti pagalbos. Avarinė tarnyba pirmiausiai stengiasi išsiaiškinti, kur yra blogiausia padėtis – gal su keleiviais yra mažų vaikų ar ligonių, ten pirmiausiai ir skuba”,- sakė K. Kazakevičius.