Apie tai, kad Kopgalyje bus rekonstruotos Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) Pakrančių apsaugos rinktinės (PAR) krantinės, kad ten bus perkelti iš Danės upės ir bazuosis pasieniečių laivai, kalbėta kelerius metus. Jau ir patys PAR pasieniečiai buvo praradę viltį, kad kada nors tai bus daroma, nes vis nebuvo randama šiam tikslui reikalingų lėšų.
Pagaliau Lietuvai pradėjus ruoštis vykdyti Šengeno reikalavimus ir gavus Europos Sąjungos Šengeno priemonių programos lėšų (šiemet iki rugsėjo pabaigos vien Klaipėdos regione turėtų būti panaudota apie 80 mln. Lt Šengeno lėšų), reikalai ir Kopgalyje pajudėjo iš mirties taško.
Pirsas paplatės ir pailgės
Šiemet sausį pirmojo krantinių Kopgalyje rekonstrukcijos etapo darbus pradėjo konkursą laimėjusi UAB „Hidrostatyba”. Darbų pradžia oficialiai paskelbta šiemet sausio 15 d., realiai bendrovė dirbti pradėjo po savaitės. Balandžio vidury jau buvo atlikta darbų, kurių vertė – apie 2 mln. Lt. Šį rekonstrukcijos etapą bendrovė turėtų baigti šiemet iki rugsėjo 30 d.
Dabar Kopgalyje rekonstruojama išilginė 240 m ilgio krantinė, atnaujinamas pirsas, kuris turi pailgėti ir paplatėti. Po rekonstrukcijos pirsas 10 metrų nusitęs toliau į akvatoriją, ir vietoj 3 m bus 7 m pločio. Gylis vidinėje dalyje bus 5 m (natūralus gylis buvo 4,5-4,7 m), o išorinėje – 7 m. Pirmo rekonstrukcijos darbų etapo vertė – 11 mln. 200 tūkst. Lt.
Vėliau bus vykdomas antras krantinių Kopgalyje rekonstrukcijos etapas, kurio metu bus statomi dar du pirsai. Tačiau šiems darbams atlikti bus skelbiamas kitas konkursas.
Stato ne naujokai
Gargždų UAB „Hidrostatyba” aikštelės viršininko Arvydo Biesevičiaus teigimu, pasieniečių objektas savo dydžiu ir verte bendrovei yra tik vidutinis. Neseniai ji laimėjo konkursą statyti objektą, kurio vertė – daugiau kaip 20 mln. Lt, kito jos statomo objekto dumblo valymo srityje vertė – net 50 mln. Lt.
Pasak A. Biesevičiaus, bendrovė turi ir krantinių rekonstrukcijos patirties, kitaip sakant, uoste nėra naujokė. Kaip subrangovė „Hidrostatyba” kartu su Vokietijos kompanija „Josef Mobius Bau-Aktiengeselschaft” rekonstravo 82-89 krantines, atliko darbų, kurių vertė daugiau kaip 13 mln. Lt. Remontavo 107, 117 krantines, 46-47 krantines.
Teko pasiaiškinti
Klaipėdos uoste jau tampa tradicija, kad pradėjus kokius nors didesnius rekonstrukcijos darbus, pasipila kritika, esą nukrypstama nuo projekto, naudojamos ne tos medžiagos, kurios numatytos projekte, ir t. t.
Neišvengė to ir „Hidrostatyba”. Balandį Kopgalyje lankėsi Vidaus reikalų ministerijos viceministras Regimantas Čiupaila, ministro patarėjas Šengeno klausimais Virgilijus Bulovas, VSAT vado pavaduotojas pulkininkas Valentinas Novikovas, kiti ministerijos ir tarnybos atstovai.
„Hidrostatybos” atstovams teko paaiškinti, kodėl buvo pakeisti projektuotojo numatyti įlaidai kitais. Pasirodo, Vokietijos kompanija juos būtų galėjusi pagaminti per 15 savaičių. Todėl buvo surasti tokie pat įlaidai, tokių pačių mechaninių savybių, netgi kaina nesiskiriantys ir turintys visus būtinus sertifikatus, tik pagaminti kitos Vokietijos kompanijos. Kad jie tinka, turėjo pavirtinti ir projektuotojos UAB „Šilutės hidroprojektas”, ir projekto priežiūrą atliekančios bendrovės atstovai.
Pasirodo, ir triukšmas, kad krantinė 70 centimetrų per daug pasislinkusi į akvatoriją, buvęs sukeltas be reikalo.
Kadangi Delfinariumo pastate yra įplyšimų, siūlyta nekalti maždaug 60 m naujos inkarinės sienutės ir tvirtinti objektą prie senos krantinės. Žinia, kalami įlaidai, jeigu atsimuša į kietą kliūtį, sukelia nemenką vibraciją. A. Biesevičiaus manymu, tokiu atveju būtų buvusios netgi taupomos lėšos. Tačiau tokiam pasiūlymui nebuvo pritarta, tad nuo projekto nukrypta nebus, įlaidinė sienutė bus kalama.