Į 2010-uosius – geležinkelio bėgiais

Klaipėda turi unikalias galimybes pigiai ir efektyviai įrengti moderniausią Lietuvoje visuomeninio transporto sistemą.

Dar iki 2010 metų galima paleisti pirmuosius šios sistemos elementus aplenkiant ant senienų tūpčiojančius vilniečius.

Taip teigia vilnietis profesorius Algimantas Ambrazevičius, kartu su Klaipėdos miesto Tarybos nariu verslininku Rimantu Cibausku pasiryžęs įrodyti, kad uostamiestis gali sukurti itin patogią susisiekimo sistemą.

„Klaipėda turi idealų – išilginį – išplanavimą. Svarbiausias vizijos elementas yra išilgai visą miestą nutiestas geležinkelis. Jei juo paleistume greitaeigį traukinį, o skersai miesto iki bėgių – kitą transportą, būtų sukurtas itin gera susisiekimo sistema“, – „Autosalonui“ sakė A. Ambrazevičius, vienas tituluočiausių šalies transportininkų.

Pranašumas – greitis

Pasak mokslininko, nuo Rimkų iki Melnragės šiuo geležinkeliu būtų galima nuvažiuoti per 12-18 minučių.

„Pavyzdžiui, norite skubiai iš Jūrininkų prospekto pasiekti Girulius. Važiuojant net ir savo automobiliu vargu ar tą padarysite per pusvalandį – šviesoforai, kamščiai ir t.t.

Mūsų vizija tokia – sėdate į skersai miesto važiuojantį bebėginį autotramvajų, per kelias minutes pasiekiate geležinkelio stotelę Rimkuose, sėdate į greitaeigį traukinį ir dar po 15 minučių esate pajūryje – išvengę nuovargio bei avarijų, sutaupę nervų ir pinigų“, – tokią šviesią ateitį piešia A. Ambrazevičius.

Pasak jo, geležinkelio stotelėse būtų galima įrengti persėdimų punktus, kuriais naudotųsi iki jų kitu transportu – autotramvajais, autobusais ar mikroautobusais atvažiavę žmonės.

Kelios stotelės

R. Cibausko mintyse – ir dviračių saugojimo arba keitimo punktai šiose stotelėse.

„Štai atvažiuoja žmogus dviračiu, iš, sakykime, namų Statybininkų prospekte iki geležinkelio stotelės Lypkiuose, čia palieka savo dviratį, ir traukiniu greitai pasiekia darbovietę miesto centre. O gal net specialioje patalpoje vežasi dviratį kartu. Tai – tikrai įmanoma“, – įsitikinęs politikas.

Anot jo, greitasis traukinys stotų keliose vietose – Giruliuose, Melnragėje, ties „Žalgirio“ stadionu, Kūno kultūros ir rekreacijos centru, dabartinėje geležinkelio stotyje, ties Joniškės kapinėje, Tilžės gatvėje, ties Baltijos prospektu, LEZ’e, Rimkuose.

Pradžiai – kaip eksperimentas

Pasak R. Cibausko, dabar yra itin patogus momentas bent pabandyti įgyvendinti šią sistemą.

„Pamatai jau yra – geležinkelio bėgiai. Esmė ta, kad jau po penkerių metų „Lietuvos geležinkeliai“ gali įrengti Klaipėdos aplinkkelį, todėl jiems ši linija bus nebereikalinga. Nepasinaudoti jų paliekama infrastruktūra būtų didžiausias nusikaltimas, – teigia jis.

– Jei mes viską pradėtume statyti nuo nulio, neužtektų tam ir pusės milijardo litų. O dabar viskas yra – miestui tereikia derėtis su „Lietuvos geležinkeliais“ dėl vieno ar kelių greitųjų dyzelinių ar elektrinių traukinių paleidimo. Ši įmonė ir atliktų vežėjo funkciją, o miestui tektų simbolinės investicijos.“

Jo teigimu, pradžiai tai galėtų būti kaip eksperimentas, tačiau miestas turėtų išreikšti pritarimą šiam klausimui: „Yra šansas netapti nevykėlių miestu. Atvirkščiai – galime būti pirmieji Lietuvoje įgyvendinę tokią sistemą.“

„Traukiniai nėra atsilikusi transporto priemonė – visa Europa vėl juos atrado, ir suprato, kad tai – patogu, pigu, ekologiška bei pažangu. O pas mus vis dar gyvuoja sovietinis mąstymas, kad traukinys yra kažkas nešvaraus“, – sako R. Cibauskas.

Geležinkelis taps miesto centru

Maža to – geležinkelis, politiko teigimu, galėtų tapti ateities Klaipėdos ašimi.

„Miestas plėsis į šiaurę. Manoma, kad po kurio laiko į rytus nuo dabartinės geležinkelio linijos gyvens 80 tūkstančių miestiečių, jau dabar statomi nauji kvartalai į rytus nuo Klaipėdos-Liepojos kelio. Todėl ateityje ši geležinkelio linija atsidurs miesto centre.

Politikai turi matyti ateitį, o ne žvalgytis į praeitį. Kol kas laikas dar labai nespaudžia – galime viską suplanuoti taip, kad ateityje žmonėms miestas būtų patogus.

Pavyzdžiui, jau dabar galima mąstyti apie visuomeninės paskirties objektų statybą prie geležinkelio. Ateityje traukiniai tik populiarės, todėl jais pasiekti planuojamus statyti Parodų rūmus ar naują stadioną tikrai bus patogu“, – sako R. Cibauskas.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.