Senovinė technika kainuoja daug laiko ir nervų

Pavasarį Kaune susikūrė Lietuvos istorinių transporto priemonių išsaugojimo asociacija „Retromobile”. Vasarą „gimė” šios asociacijos Žemaitijos atstovybė. Pasak jos atstovo Sergejaus Agurjanovo, asociacijos tikslas – suburti visus transporto priemonių klubus po viena vėliava.

Šiuo metu asociacija „Retromobile” jungia apie 30 pavienių senovinių automobilių ir motociklų mėgėjų. Trečdalis jų gyvena Žemaitijos regione.

S. Agurjanovas pasakojo, jog visi šie žmonės – tikri senovinės technikos aistruoliai. „Tai kainuoja daug laiko, nervų. Apie lėšas jau net nekalbu. Trūksta meistrų, galinčių remontuoti senovinius automobilius ir motociklus, detalių, tačiau mūsų tai neatbaido”, – tikino jis.

Ieškoti detalių tenka važiuoti į dukart per metus vykstančius senovinės technikos ir detalių turgus Estijoje, Latvijoje. Sunkiai, bet vis dar galima jų aptikti ir pas senus kaimo žmones.

Pašnekovas su gailesčiu mini 1990 metus, kai daug senovinės technikos, detalių pateko į metalo laužo supirktuves. Dalis iškeliavo į užsienį.

„Šiuo metu situacija Lietuvoje pasikeitė į gerąją pusę. Pakilo senovinės technikos kainos, tad užsieniečiams tapome neįdomūs. Būna atvejų, kai senovinį automobilį pigiau galima nusipirkti Vokietijoje nei Lietuvoje. Ne mažai senovinės technikos į mūsų šalį atvežama ir iš Lenkijos”, – sakė jis.

S. Agurjanovas antikvarine technika susidomėjo dar mokyklos suole. Pirmasis automobilis, dėl kurio pardavimo vis dar graužiasi, – ZAZ-965. Šiuo metu jis yra GAZ-21, dar vadinamos „Volga”, pagamintos 1958 m., šeimininkas.

„Ji išsiskiria žvaigžde prieky. Turiu ir senovinį motociklą, bet važinėti dar negaliu – remontuoju. Viską darau pats, nes taip paprasčiau”, – su pasididžiavimu kalba vyras.

Asociacijos nariai aktyviai dalyvauja įvairiuose renginiuose. Pirmas pasirodymas vyko Kaune, per miesto šventę. Prieš porą savaičių lankytasi Lenkijoje, kur vyko restauratorių paroda (beje, vieną motociklą kelionės metu teko remontuoti). Į šią parodą vyko ne tik asociacijos nariai, bet ir senovinės technikos mėgėjai iš Dzūkijos, pavieniai asmenys.

Per Klaipėdą traukiančią asociacijos narių koloną buvo galima išvysti per Jūros šventę. Jų turima technika demonstruota prie baro „Legenda”, vėliau Karklėje buvo surengtas senovinės technikos ir detalių turgelis.

S. Agurjanovas su pasididžiavimu mini rečiausius klubo narių turimus senovinius automobilius ir motociklus. Aleksas iš Kauno turi sovietinę „Čaiką” GAZ, vilnietis Algis Urvelis vienintelis Lietuvoje važinėja 1936 m. laidos „Cundap 800”.

Įspūdingas ir sovietinės milicijos motociklas „Ural”, priklausantis vilniečiui Romualdui Ruplėnui. „Tai šimtaprocentinis originalas”, – teigia Žemaitijos atstovybės vadovas.

Klaipėdiečiai žymiausiu automobiliu vadina kadilaką „Eldorado”, pagamintą 1976 m. Jo šeimininkas vis dar svarsto, ar stoti į šią asociaciją.

Žaneta Skersytė

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.