„Aviation assets management“ perka lėktuvus už 83 mln. litų

Metų pradžioje „flyLAL Group“ įsteigta UAB „Aviation assets management“ užsiims lėktuvų įsigijimu ir ilgalaike jų nuoma. Dar šiemet naujai įsteigta įmonė planuoja įsigyti 7 lėktuvus. Pirmųjų trijų lėktuvų pirkimui bankų paskolas jau patvirtino bankas „DnB NORD“. Iki 2008 m. orlaivių parką planuojama padidinti iki 12-15 lėktuvų.

„Lėktuvas yra brangi prekė, reikalaujanti didelių pirminių investicijų – iš nuosavų lėšų iš karto reikia padengti 20-30 proc. visos kainos. Kaip rodo pasaulinė praktika, orlaivius paprastai įsigyja tuo besiverčiančios kompanijos, todėl juos išsinuomojančios aviakompanijos daugiau apyvartinių lėšų ir skolinimosi limitų gali išnaudoti savo tiesioginei veiklai“, – sako „flyLAL Group“ valdybos pirmininkas Gediminas Žiemelis.

Pirmuosius 3 Boeing „classic“ tipo lėktuvus iš bendrovės „Aviation assets management“ nuomosis „flyLAL Group“ valdoma aviakompanija „flyLAL – Lithuanian Airlines“. Visus kitus lėktuvus planuojama išnuomoti kitoms aviakompanijoms. Dar šiemet ketinama pasirašyti sutartį dėl 2-4 lėktuvų nuomos.

Anot G. Žiemelio, nuomotojas ne tik įsigyja ir išnuomoja lėktuvą, tačiau ir atsižvelgdamas į klientų poreikius, formuoja jų parką – keičia lėktuvus, teikia kitas aptarnavimo paslaugas. „Bendrovė, nuomojanti orlaivius, dažniausiai turi 100 ir daugiau lėktuvų. Jos paslaugomis naudojasi ne viena aviakompanija, todėl jai pakeisti vieną lėktuvą kitu kur kas paprasčiau nei pačiai aviakompanijai. Pastaroji, pavyzdžiui, norėdama įsigyti lėktuvą, visų pirma turi jį parduoti ir tik vėliau pirkti naują, o tai išties didelės vienkartinės išlaidos“, – teigia „flyLAL Group“ atstovas.

Visoms aviakompanijoms nuomojančioms lėktuvus iš „Aviation asstes management“ bus siūloma ir techninės priežiūros bei aptarnavimo paslaugos. Didžiajai daliai potencialių klientų jau šiandien teikiamos „flyLAL Technics“ techninio orlaivių aptarnavimo bei kitos paslaugos. Planuojama, jog didžiąją dalį, t.y. apie 95 proc., šios bendrovės klientų sudarys kompanijos iš Rusijos bei Europos Sąjungos šalių.

Pirmasis iš trijų šiemet perkamų orlaivių Vilnių turėtų pasiekti gegužės pradžioje. Trijų orlaivių įsigijimas įmonei „Aviation assets management“ kainuos apie 83 mln. litų. Pirmieji skrydžiai nauju lėktuvu bus pradedami vykdyti jau nuo birželio 1 d. Šiemet lėktuvų įsigijimu ir ilgalaike jų nuoma užsiimsianti įmonė planuoja pasirašyti sutartis dėl dar 4-5 orlaivių įsigijimo, o 2008 m. jų parką iš viso turėtų sudaryti 12-15 lėktuvų.

Lėktuvų įsigijimas 2007 m. bus finansuojamas banko paskolomis ir akcininkų lėšomis. Pirmųjų lėktuvų pirkimui bankų paskolas jau patvirtino bankas „DnB NORD“. 2008 m. prognozuojamas staigus veiklos augimas, todėl likusių lėktuvų įsigijimui finansuoti planuojama leisti obligacijas. Greičiausiai „flyLAL Group“ obligacijos bus leidžiamos kitų metų pavasarį. Bendra „flyLAL Group“ investicijų suma 2007–2009 m. sieks iki 450 mln. litų.

„Aviation assets management“ planuoja įsigyti kelių tipų orlaivius – Boeing 737 500 ir Boeing 737 300. Pastarieji lėktuvai yra šiek tiek didesni nei tie, kuriais iki šiol skraidė „flyLAL – Lithuanian Airlines“. Boeing 737 300 lėktuvuose yra 138 vietos. Perkami lėktuvai yra pagaminti 1991-1993 m. Visiems jiems bus atliekami kapitaliniai remonto ir interjero atnaujinimo darbai. Perkami orlaiviai galės būti eksploatuojami dar mažiausiai 8-10 metų. Pažymėtina, jog būtent tokio amžiaus lėktuvus daugiausiai eksploatuoja didžiausi vežėjai, skraidinantys keleivius iš Lietuvos – tai oro bendrovės „airBaltic“ ir „flyLAL – Lithuanian Airlines“.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , . Įrašykite į adresyną nuolatinę nuorodą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.