Atnaujinti naftos tiekimo „Družba” nežadama

Į Lietuvą daugybę metų naftą pumpavusiam naftotiekiui „Družba” – galas, antradienį skelbia Rusijos verslo dienraštis „Kommersant”. Tam, kad būtų ištaisyti specialios tarnybos rasti trūkumai, vamzdyną prireiktų tiesti iš naujo.

Rusijos technologinės ir atominės priežiūros tarnyba („Rostechnadzor”) pirmadienį pranešė „Družbos” atšakoje „Unečia-Polockas” aptikusi beveik 8 tūkst. defektų. Nustatyta, kad vamzdyno sienelių storis neatitinka normų, o metale per daug sieros. Defektų aptikta beveik 95 proc. vamzdyno, kurio pajėgumas – 15 mln. tonų naftos per metus.

Rusijos dienraščio vertinimu, tokios žinios greičiausiai reiškia, kad vamzdynas niekada nebepradės dirbti: vamzdynų savininkas „Transneft” turėtų pakeisti vamzdžius.

„Vamzdynų savininkas neprivalo atlikti šių darbų, bet kol nebus pašalinti pažeidimai, vamzdynas negali dirbti visu pajėgumu”, – aiškino tarnybos atstovas spaudai Jevgenijus Anošinas, pabrėžęs, kad „Družbos” eksploatuoti neuždrausta.

Praėjusių metų liepos pabaigoje įvykusi avarija „Družbos” atšakoje į Lietuvą bendrovei „Mažeikių nafta” lėmė prastesnį nei prognozuota 2006 m. pelną.

Nuo rugpjūčio AB „Mažeikių nafta” importuoja naftą per Būtingės terminalą, o tai bendrovei atsieina brangiau nei vamzdžiais.

„Družba” Unečioje dalijasi į dvi atšakas, kurių viena eina į Lietuvą, kita – per Baltarusiją į Vakarų Europą. Pastarąja atšaka nafta dėl avarijos nebuvo nustojusi tekėti – vamzdyne sumažinus slėgį naftos pakako tik baltarusiams.

„Kommersant” šaltiniai „Rostechnadzor” tvirtina, kad 1960 m. pastatytas vamzdynas yra iš tiesų avarinės būklės.

Rusijos pramonės ir energetikos ministerija primena, kad artimiausiu metu posėdyje Rusijos vyriausybė ketina svarstyti naujo vamzdyno „Unečia-Primorskas” projektą – šis planuojamas vamzdynas ne tik apeitų Lietuvą, bet leistų atsisakyti ir tranzito per Baltarusiją.

„Jeigu būtų priimtas politinis sprendimas vamzdyną palikti, tereikėtų pakeisti vamzdžius”, – pareiškė šaltinis, primindamas, kad naujas vamzdynas greičiausiai bus pastatytas apeinant Lietuvą, o „Transneft” neskuba vykdyti tarnybos siūlymų.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.