Popscenos dievaitė ir akinanti gražuolė Gven Stefani seniai laikoma stiliaus ikona. Jai tikrai patinka kurti madą. Be kita ko, madą sau pačiai. Apie nenumaldomas ambicijas, Madonos kompleksą ir planus užkariauti pasaulį kartu su naujagimiu sūneliu platininė žvaigždė ir papasakojo savo gerbėjams.
Holivudas jos nebevilioja
Istorija nebėra nauja: baltapūkė amerikietė, kilusi iš Italijos, popscenos žvaigždė ir materialistė iki kaulų čiulpų, išteka už anglo (režisieriaus arba muzikanto) ir persikrausto į ūkanotąjį Albioną. Sutuoktinių santykiai tolimi nuo idealų, bet netrukus gimsta kūdikėlis ir priverčia garsiuosius tėvus naujai pažvelgti į vienas kitą ir į visą likusį pasaulį.
– Galbūt jūs ir teisus, aš tikrai šiek tiek pakartojau Madonos istoriją, – prisipažįsta Gven Stefani patogiau įsitaisydama ant odinės sofos viename Londono viešbučio „Landmark” numeryje, kur apsistojo jos didžiulė svita. Lipšnoku septynerių metų vaiko balseliu dainininkė tęsia: – Beje, kai aš tik atvykau į Londoną, Madona pasikvietė mus su vyru pas save vakarienės ir buvo labai labai maloni!
Žinoma, savo pastangomis tapti tikra europiete Madona yra toli pralenkusi Gven: ji jau apsirūpino prabangiu nekilnojamuoju turtu, apaugo naujais ryšiais, verslo partneriais ir net pasistengė atsikratyti amerikietiškos tarties.
G.Stefani šiuo atžvilgiu – visiška priešingybė: ji nė už ką neatsisakys savo baisios kaliforniškos šnektos, ignoruojančios pusę balsių. Ir apskritai ji iki šiol taip ir nepersikėlė galutinai į Angliją: pastaruosius dešimt metų ji su vyru britų muzikantu Gevinu Rosdeilu blaškosi tarp savo vilos Los Andžele ir namų prašmatniame Londono Primrouz Hilo rajone.
Tačiau dabar Gven „vadavietė” persikėlė į „Landmarko” viešbutį, o namai Londone devynioms dienoms patikėti dainininkės tėvams, atvykusiems pamatyti dukterį ir anūkėlį Kingstoną. Gevinas, matyt, nusprendė išsisukti nuo idiliškų šeimyninių vakarų uošvių draugijoje ir iškeliavo už vandenyno įrašinėti naujojo albumo.
Gven šeima didelė: jos mama Peti Flin visada norėjo turėti daug vaikų, todėl, įtikinusi vyrą, kad visiems bus geriau, jeigu dirbs tiktai jis, metė buhalterės karjerą ir pagimdė keturis mažylius – du berniukus ir dvi mergytės.
1987 metais vyriausias Stefani brolis Erikas subūrė grupę „No Doubt”. Kadangi itališki genai jį primygtinai ragino, kad bet kokį darbą reikia paversti šeimos verslu, jis padarė viską ir į komandą įtraukė savo sesutę Gven. Tiesa, pradžioje ji turėjo tenkintis „pritariamuoju” balsu, bet kai grupės vokalistas Džonas Spensas nusižudė, merginai atsirado šansas pasirodyti priešakyje.
Beveik išsyk jaunoji dainininkė pradėjo susitikinėti su grupės bosistu Toniu Kenalu, ir nors aštuonerius metus trukęs jų romanas taip ir nesibaigė vedybomis, šie santykiai gana palankiai veikė „No Doubt” likimą. Tiksliau, palankiai atsiliepė tų santykių pabaiga, kuri tapo akstinu hitinei dainai „Don’t Speak”, kuri niekam nežinomą Kalifornijos grupę padarė visuotiniais publikos numylėtiniais.
Vargas dėl įvaizdžio
Šlovė užgriuvo muzikantus tą pačią akimirką, kai jau retas kuris iš jų betikėjo galimybe sulaukti tikro pripažinimo. Labiausiai ta netikėta sėkmė sukrėtė Eriką Stefanį, kuris prieš pat triumfą pasitraukė iš grupės: kai 1995 metais albumas „Tragic Kingdom” šturmavo svetaines ir sales, buvęs komandos lyderis, persikvalifikavęs dailininku animatoriumi, dirbo prie garsiojo „Simpsonų” serialo.
Nuo to laiko daug visko būta, ir dabar Gven Stefani plėtoja savo solinę karjerą. Ar tai reiškia, kad su „No Doubt” išsiskyrė?
– Tikiuosi, kad ne. Man labai norisi grįžti į mūsų muzikinę šeimą, ir dabar aš bandau, parašyti jiems dainą, – užtikrina dainininkė.
Tačiau paauglėms mergaitėms, kurios ir sudaro jos solinių kūrinių gerbėjų armiją, grupė „No Doubt”, taip mėgstama ir garbinama vaikinų, tėra tuščias garsas. Antra vertus, antrasis G.Stefani albumas „The Sweet Escape” kol kas nėra itin aktyviai perkamas, tad sprendimas „sugrįžti prie ištakų” gali tapti neblogu atsarginiu ėjimu. Kad ir kaip ten būtų, šiuo metu Gven jaudina visai kitos problemos: dainininkė nepatenkinta ką tik pasibaigusia fotosesija:
– Aš norėjau pradėti geležinės ledi įvaizdžiu, bet šviesa aikštelėje buvo kaip pigiame prekybos centre, todėl teko viską daryti iš naujo, – skundžiasi ji.
Persirengusi tamsiai žalią sportinį kostiumą su savo autorinės drabužių linijos „L.A.M.B.” logotipu, „geležinė ledi” toliau dalijasi asmeniniais „skauduliais”:
– Kažkodėl visi man sako, kad esu smulkesnė, negu jie manė. Ir apskritai gyvenime aš neva atrodau geriau negu ekrane. Nieko sau komplimentas, tiesa?
Bet ką čia padarysi? Gven tikrai pasikeitė. Iš žavios putnutės mergytės grupės „No Doubt” klestėjimo laikais ji tapo 37-erių gražuole su kampuotais ir ryškiais veido bruožais ir grakščia lyg nulieta figūra. Plaukai – atskira tema: iš jų galima spręsti apie Gven dvasios būseną. Pavyzdžiui, 2000-aisiais, kai dainininkė buvo laikinai išsiskyrusi su G.Rosdeilu, jos ševeliūra įgavo įžūlų rausvą atspalvį (taip atrodydama ji paskubėjo nusifotografuoti albumo „Return of Saturn” viršeliui). Bet dabar Gven mieliausias platininės blondinės įvaizdis – garsioji ketvirtojo dešimtmečio aktorė Džin Harlou, kurią jai teko suvaidinti Martino Skorsezės filme „Aviatorius”. Atrodo, kad darbas šiame filme šiek tiek prislopino Gven kinematografines ambicijas. Dabar G.Stefani nebenori nė girdėti apie didįjį ekraną:
– Na, nebent man vėl paskambintų Skorsezė…
Nepaisant ištikimybės plaukų spalvai, praėjusieji ketveri metai buvo dainininkei ne patys lengviausi. Jau po vestuvių su Gevinu Rosdeilu ji sužinojo, kad vyras turi nesantuokinį paauglio amžiaus vaiką.
G.Stefani dainų tekstus galima skaityti kaip jos audringo asmeninio gyvenimo dienoraštį. Jos gerbėjai suvokė singlo „Danger Zone” žodžius iš pirmojo albumo kaip išpuolį sutuoktinio adresu: „Kas nutiko tavo paslaptims? Dabar juk tavo šmėklos tapo ir mano”.
Iš tikrųjų daina buvo parašyta dar iki tol, kai Gven sužinojo tiesą, todėl belieka tik nusistebėti dainininkės aiškiaregyste. O dėl gražios, bet niūrokos baladės „Early Winter” iš jos paskutiniojo albumo reikia pasakyti, kad dainos žodžiai priklauso Timui Rais Oksliui iš grupės „Keane” ir neturi nieko bendra su Gven Stefani ir Gevinu Rosdeilu, kurie dabar gyvena labai darniai.
– Bet apskritai toji daina kelia man ir prieštaringų jausmų, – šnabžda Gven. – Man visą laiką atrodo, kad su manimi galėjo atsitikti tai, apie ką joje dainuojama. Žinoma, mums su Gevinu, kaip ir visiems, pasitaiko problemų, tačiau vis tiek mes kartu jau dešimt metų.
Sūnelis visada kartu
Kitą dieną mes su Gven vykome į radijo stotį „Kiss FM”, kur ji turėjo žavėti ir džiuginti anglų radijo klausytojus.
Savaime suprantama, važiuojame ten ne vienu du: be įprastinės palydos, mus savo dalyvavimu nudžiugino Kingstonas Rosdeilas, įsitaisęs vaikiškame krėslelyje ir prižiūrimas budrių senelio ir senelės akių.
– Kingstonas – mūsų žmogus, – sako Gven. – Jis visada su manimi. Aš juk iki šiol jį tebemaitinu krūtimi. Tad vyrukas jau spėjo apsilankyti visose Los Andželo, Niujorko ir Londono studijose. Net kai įsibėgėji visu greičiu, anksčiau ar vėliau vis tiek tenka sulėtinti ir sustoti… dėl jo.
Bet, jeigu tikėtume „Garbage” vokaliste ir dainininkės drauge Širli Menson, Gven labai mėgsta didelį greitį: „Kartais, kai su ja poilsiaujame, ji skundžiasi: „Dieve mano: numigau vos dvi valandas, iš pradžių studijoje rašėme iki keturių ryto, paskui su vaiku terliojausi iki šešių”. Ir po tokio darbymečio ji surengia grandiozinį vakarėlį.”
Gven patinka motinystė, bet nėštumas jai buvo labai sunkus.
– Aš maniau, kad man viskas eisis kaip sviestu patepta: viens, du – ir baigta, – pasakoja ji. – Mano sveikata puiki ir į treniruoklių salę vaikštau…
Tačiau, atvirkščiai, nei tikėjosi, begalinė virtinė visokių negalavimų jos turą pristatant albumą „L.A.M.B.” pavertė vienu didžiuliu košmaru.
– Aš raudodavau prieš kiekvieną pasirodymą scenoje, galvodavau, kad neištversiu tų gastrolių. Kasdien vyko koncertai didžiulėse salėse su 12-15 tūkstančių žmonių, ir dar kasdien po devynis kartus reikėdavo persirengti kitus kostiumus… O man visai nesinorėjo pasiskelbti visiems apie savo nėštumą ir paversti koncertą balaganu: „Mirtinas numeris: tuojau publikos akyse jai užaugs pilvas!”
Gven netrukus vyks į naują turą ir, regis, ji jau visiškai tam žygiui pasiruošusi. Su savo prigludusiu megztuku Gven nė iš tolo neprimena žindyvės. Ji puikiai atrodo, pasitiki savimi ir yra pasirengusi pačiam neįtikimiausiam nuotykiui.
Bet vis tiek pagrindinis jos „koziris” – ne tai. Gven įsigudrino suderinti, kas nesuderinama: ji – ramutėlė, garsenybė, moteriškumo įsikūnijimas, vėjavaikiška paauglė ir užkietėjusi materialistė. Jos arkliukas – balansuoti ant briaunos.
– Aš galiu šokti nuo scenos į gerbėjų minią, – sako ji, – bet pačioje scenoje aš – spinduliuojančios deivės įsikūnijimas.