Vaikų saugumo gatvėse problema pastaruoju metu sprendžiama viso pasaulio mastu, tuo metu Klaipėdos valdžia neskuba teikti pasiūlymų šiuo klausimu.
Kovo pabaigoje Ženevoje (Šveicarija) posėdžiavusi Jungtinių Tautų Organizacijos Europos ekonomikos komisijos Saugaus eismo darbo grupė WP1 diskutavo dėl 1968 metų Vienos saugaus eismo, kelių ženklų ir signalų konvencijos tobulinimo.
Vienas pagrindinių klausimų buvo priemonės, kurių reikėtų imtis norint užtikrinti į mokyklas bei iš jų einančių vaikų saugumą.
Pasak Lietuvos susisiekimo ministerijos Saugaus eismo departamento Vigilijaus Sadausko, WP1 sesijoje siūlyta prie mokyklų uždrausti sustoti motoriniam transportui, įrengti paaukštintas arba reguliuojamas perėjas, jas apšviesti, riboti greitį, gatves ties mokyklomis atitverti tvorelėmis ir pan.
„Lietuvos pasiūlymai buvo ir riboti greitį, ir įrengti vairuotojams skirtus aukšto intensyvumo – labiau šviečiančius – ženklus bei, kur įmanoma, – reguliuojamas perėjas, taip pat apriboti, pavyzdžiui, tvorelėmis galimybę vaikams išbėgti į gatvę”, – „Vakarų ekspresui” sakė V. Sadauskas.
Tačiau, pasak jo, konkretaus sprendimo visos Europos mastu imtasi bus dar negreitai.
„Dar bus svarstomi minėti pasiūlymai, šalys vėl diskutuos. O kažkas konkretaus gali būti nuspręsta dar šių metų pabaigoje – turėtų būti parengti vienodi siūlymai dėl perėjų prie švietimo įstaigų visoms valstybėms”, – teigė departamento vadovas.
Šiuo metu bendros vaikų saugumo keliuose užtikrinimo strategijos Europoje nėra – kiekviena šalis tą klausimą sprendžia savaip.
Bendros koncepcijos šiuo klausimu nėra ir Lietuvoje. Pasak V. Sadausko, šiemet bandyta sužinoti, kaip mokinių saugumą gatvėse stengiasi užtikrinti ir kokias priemones ateityje planuoja mūsų šalies Savivaldybės, tačiau nė viena jų neatsiuntė ministerijai savo atsakymo.
Klaipėdos valdininkai sako panašaus rašto nematę, todėl ir neprisimena, ar būta atsakymo ministerijai.
„Rudenį miesto Saugaus eismo komisijoje buvo nuspręsta patikrinti visas pėsčiųjų perėjas prie mokyklų ir, reikalui esant, jas atnaujinti. Ten, kur reikėjo, jos buvo perdažytos baltais ir raudonais dažais.
Tokie darbai atliekami du kartus per metus. Šį pavasarį, kai leis oro sąlygos, perėjomis vėl bus pasirūpinta – kol kas tik rengiamas jų sąrašas”, – dienraščiui teigė miesto Savivaldybės administracijos Transporto tarnybos vedėjas Saulius Gudavičius.
Kito priemonės, pavyzdžiui, perėjų prie mokyklų apšvietimas ar atitvarų įrengimas, viso miesto mastu Klaipėdoje nesvarstytos. Tiesa, kai kur, pavyzdžiui, S. Daukanto ar Gedminų gatvėse, yra ribotas greitis.