Važinėjant nenauju, daug nuriedėjusiu automobiliu dažnokai tenka įpilti alyvos į variklio karterį. Pasitaiko, kad naudojamos alyvos degalinėje lyg tyčia nėra. Ar nepakenksime varikliui, jei įpilsime kitos markės ir klasės alyvos?
Pilti vis kitokią alyvą į variklio karterį nėra gerai. Tačiau geriau jau bet kokia alyva, negu jos per mažai. Juk nesant pakankamo tepimo variklį galima sugadinti nuvažiavus vos keliolika kilometrų. Kita vertus, pasitaiko atvejų, kai į variklį įpilama transmisijai skirtos ar net visai užterštos panaudotos alyvos. Net ir tokiu atveju akivaizdžių pasekmių nepastebėsime, žinoma, jei taip priverstinai ar atsitiktinai sumaišytą „kokteilį” kuo greičiau pakeisime šviežia alyva, o kartu pakeisime ir filtrą.
To paties gamintojo
Vertėtų laikytis kelių taisyklių. Pirmoji: atėjus laikui papildyti, tačiau neturint tokios pačios alyvos geriausia rinktis to paties gamintojo. Pavyzdžiui, sintetinę „Castrol” geriau papildyti mineraline „Castrol”, užuot pylus sintetinę „Shell”, nors pastaroji laikoma kokybiškesne. Mat kiekvienas gamintojas naudoja tą pačią bazinę alyvą ir tuos pačius priedus visoms savo gaminamoms alyvoms: sintetinėms, pusiau sintetinėms ir mineralinėms. Pagaliau net gamintojas pusiau sintetinę alyvą gauna atitinkamomis proporcijomis maišydamas sintetinę su mineraline. Atitinkamai ir jų priedai vienodi, tad tarpusavyje derės. Įpylus kito gamintojo alyvos rezultatų nuspėti iš anksto negalime. Gal nieko neatsitiks, o gal kaip tik skirtingos klasės alyvoje esantys skirtingi priedai sureaguos tarpusavyje ir pablogins jos kokybę.
Mišinio kokybė blogesnė
Sumaišius skirtingų gamintojų alyvą mišinio kokybė veikiausiai bus blogesnė už prastesniojo komponento. Todėl įpylus kitokios negu buvusioji alyvos, ypač didesnį kiekį, privalu tausoti variklį, vengti jį perkrauti, neleisti dirbti pernelyg žemais ar labai aukštais alkūninio veleno sūkiais, „nesidraskyti” kelyje. Na, o pirmai progai pasitaikius vis dėlto variklio karteryje reikėtų pakeisti visą alyvą. Be abejo, atsiras prieštaraujančiųjų, girdi, pyliau į variklį visokios alyvos, ir nieko – važinėju kaip važinėjęs, variklis dūzgia kaip bitė. Tuo nereikėtų džiaugtis. Matyt, ne toks jau geras tas variklis, jei iki techninio aptarnavimo neužtenka atsarginio tos pat rūšies alyvos indo, o reikia vis pirkti alyvą kur papuola…
Nurodo lipdukas
Kaip prisiminti, kokia variklyje alyva? Tvarkingai dirbantys meistrai visada po variklio antvožu priklijuoja lipduką, rodantį alyvos gamintoją ir rūšį, keitimo terminus, kilometražą. Na, o alyvą keičiantis vairuotojas pats turėtų įsidėmėti, ką ir kada pylė.