Dviračių takai ir mopedai

Panagrinėkime visiškai naują KET punktą: „110(1). Mopedų vairuotojams draudžiama važiuoti dviračių takais, pažymėtais ant šaligatvio.”

Prisiminkime, kas yra dviračių takas: „10. Dviračių takas – ženklu „Dviračių takas” pažymėta, dviračių ir mopedų eismui skirta kelio dalis arba takas, kuriuose draudžiamas motorinių transporto priemonių eismas.” Taigi dviračių takas – kelio dalis arba takas, jei jie pažymėti ženklu „Dviračių takas”.

Šis ženklas leidžia važiuoti tik dviračiais ir mopedais. Eiti pėstiesiems draudžiama. Kai takas eina išilgai kelio, dviračių ir mopedų vairuotojai privalo važiuoti tik jiems skirtu taku. Svarbu žinoti, kad pėstiesiems eiti dviračių taku yra draudžiama.

Šaligatvis

Toliau nagrinėdami šį klausimą turime žinoti, kas yra šaligatvis: „42. Šaligatvis – pėstiesiems skirta kelio dalis, esanti prie važiuojamosios dalies arba atskirta nuo jos.” Kaip matome, šaligatvis taip pat yra kelio dalis, todėl jeigu jį paženklinsime ženklais „Dviračių takas”, toks šaligatvis bus laikomas dviračių taku, kuriuo pėstiesiems eiti bus draudžiama. Pagal mūsų nagrinėjamą naują KET 110(1) punktą tokiu taku važiuoti mopedais draudžiama. Tačiau žiūrint teisiškai toks draudimas yra keistokas. Mat buvęs šaligatvis, pastačius ženklą „Dviračių takas”, tampa nebe šaligatviu, o dviračių taku, ir nebegalime traktuoti, kad tas dviračių takas yra pažymėtas ant šaligatvio. Nors ir turime šaligatvio supratimą, KET niekur nerašoma, kad tai borteliu atskirta aukščiau už važiuojamąją dalį įrengta išklota plytelėmis ir pan. kelio dalis. Pagrindinis dalykas, kad pažymėjus buvusįjį šaligatvį ženklu „Dviračių takas” pėsčiųjų eismas tuo buvusiu šaligatviu tampa draudžiamas.

Pėsčiųjų ir dviračių takas

Kiek kitokia situacija susidaro, jei naudojami kelio ženklai „Pėsčiųjų ir dviračių takas”.

Šiuo ženklu pažymėtais takais leidžiama eiti pėstiesiems ir važiuoti tik dviračiais. Jeigu dviračio ir pėsčiųjų simboliai ženkle yra ne vienas po kitu, o vienas šalia kito ir skiriami vertikaliu baltu brūkšniu, eismo dalyviai privalo naudotis ta tako puse, kuri jiems skirta (parodyta ženkle). Kai takas eina išilgai kelio važiuojamosios dalies, pėstieji ir dviračių vairuotojai privalo naudotis tik juo.

Mopedams draudžiama

Tokiu taku jau nuo seno leidžiama ir eiti, ir važiuoti dviračiais, bet draudžiama važiuoti mopedais. Mat buvo numatoma, kad tokiais ženklais turėtų būti žymimi būtent šaligatviai. Naudojant ženklus „Pėsčiųjų ir dviračių takas” pėsčiųjų eismas iki tol buvusiu šaligatviu neuždraudžiamas, o mopedų – uždraudžiamas. Be to, yra galimybė reguliuoti pėsčiųjų ir dviračių eismą paskirstant jiems tako puses. Tokiu atveju pagal KET dar galima naudoti ir horizontalųjį ženklinimą.

Šis ženklinimas yra ir turi būti naudojamas tai tako daliai, kuri skirta dviračių eismui. Tikiuosi, kad eismo organizatoriai neims masiškai įrenginėti dviračių takų vietoj šaligatvių, nes tai nebūtų labai racionalu. Daugeliu atvejų kur kas geriau vietoje šaligatvių įrengti mišrius pėsčiųjų ir dviračių takus.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.