Spustelėję šalčiai atgaivino sezoninę prekybą

Kauniečiai karštligiškai ėmė ieškoti pigesnių pačiūžų, bet jas prekybos centruose išgraibstė labiausiai žiemos pramogų išsiilgę žmonės

Per pastarąsias dvi savaites šalyje pagyvėjo prekyba žiemos pramogų prekėmis. Prekybininkai net nespėja patenkinti jų paklausos. Iš prekystalių visiškai dingo didesnių dydžių pigesnės pačiūžos. Išsipildžius dar ir sinoptikų prognozėms, šalčiai padidins prekybininkų pelną, nors ne visi jie linkę apsirūpinti „rizikingomis” prekėmis. Viena šeima žiemos pramogoms išleidžia vidutiniškai 200-400 litų.

Nuo prekystalių išgaravo pačiūžos

Praėjusį savaitgalį prekybininkai nebuvo pasirengę Lietuvą užgriuvusiems šalčiams. Bent jau Kauno „HyperMaxima”, „Senukų” ir kituose didžiuosiuose prekybos centruose buvo neįmanoma gauti pigesnių pačiūžų. Jų dar prieš savaitę buvo galima nusipirkti už 30-50 litų.

„Didesnių dydžių pačiūžos buvo išpirktos dar prieš savaitę”, – sakė „Senukų” prekybos centro konsultantė, ant lentynų dėliojusi prekes. Viskas, ką galėjo pasiūlyti prekybininkai – nuo 34 iki 37 dydžio figūrinio čiuožimo pačiūžas. Ledo rituliui žaisti pačiūžų pasiūla buvo didesnė. Jų kainos svyravo nuo 25 iki 250 Lt. Tačiau didesnių nei 40 dydžio vadinamųjų „peilių” Kaune reikėjo ieškoti su žiburiu.

Pigesnių pačiūžų trūkumą prekybininkai aiškino trumpam atšalusiu oru, nes ir žmonės nenori investuoti daugiau, kai nežino, ar ilgai išsilaikys šalčiai. Pačiūžomis čiuožinėjančių žmonių pastebimai padaugėjo ant Kauno marių, kurias sukaustė 15-20 cm ledas. Kai kurie pramogavo kepdamiesi šašlykus ir dešreles.

Pajuto prekybos pagyvėjimą

Didieji mažmeninės prekybos tinklai pajuto pagyvėjusią prekybą žiemos pramogų prekėmis. „Vasarį žiemos prekių pardavėme dvigubai daugiau negu sausį”, – sakė „VP Market” atstovė spaudai Viktorija Jakubauskaitė.

Du kartus žiemos prekių apyvartą padidino ir „Rimi” mažmeninės prekybos tinklas.

„Žiemos prekės perkamos tikrai neblogai, – tikino ir „Norfos mažmenos” atstovas viešiesiems ryšiams Darius Ryliškis. – Jei dar porą savaičių išsilaikys panašūs orai, prekiauta bus tikrai neblogai.”

Palyginti su praėjusių metų sezonu, „Norfa” žiemos prekių apyvartą tikisi padidinti ne mažiau kaip 10 proc.

Populiariausios – rogutės ir čiuožynės

Tarp žiemos pramogų prekių pačios populiariausios yra rogutės (kainuojančios 60-70 litų) ir plastikinės čiuožynės (9-15 litų). Bendrame žiemos prekių krepšelyje jų pardavimai sudaro apie 50 proc. Kiek mažiau parduodama pačiūžų (apie 30 proc.) ir slidžių (apie 20 proc.).

Pačiūžų kainos siekia nuo 30 iki 270 litų. „Populiarios yra moteriškos, odos pakaitalo, pačiūžos, kainuojančios nuo 50 Lt ir vyriškos, kainuojančios nuo 60 Lt”, – sakė „VP Market” atstovė spaudai Viktorija Jakubauskaitė.

Taip pat populiarėja pripučiamos čiuožynės (kainuojančios apie 10-40 Lt), plastikinės rogutės su stabdžiais (20-40 Lt).

Dažniausiai pirkėjai renkasi pigesnę kinų gamybos produkciją, nors nevengia pirkti ir brangesnio žiemos inventoriaus. Brangiau kainuoja slidinėjimui kalnuose skirtos prekės. Visa slidininko ekipiruotė (slidės, kombinezonas, akiniai ir kt.) kainuoja ne mažiau kaip 800 Lt. Čia pirkėjai beveik netaupo, nes įsigyja kokybiškesnę produkciją.

Paklausa priklauso nuo oro

Kol kas ne visi prekybos tinklai linkę pas tiekėjus užsakyti pakankamą kiekį kai kurių prekių. „Šiemet „Norfa” pačiūžomis neprekiauja, o ar prekiaus kitais metais – neaišku, – sakė „Norfos mažmenos” atstovas D.Ryliškis. – Klimatas yra neprognozuojamas, todėl labai rizikinga užsisakyti didelę pačiūžų partiją. Tai brangus produktas ir jei žiemos nebūtų, įmonė patirtų nuostolių. Pavyzdžiui, Lenkijoje sniego yra tik Varšuvos apylinkėse. Prekybos centrai užgrūsti žiemos prekėmis, bet jų niekas neperka.”

„VP Market” atstovai teigia, kad žiemai skirtų prekių paklausa tiesiogiai priklauso nuo oro sąlygų. „Mažmeninės prekybos tinklai savo asortimentą paprastai formuoja pagal kasdieniško vartojimo prekes, o žiemos pramogų prekės parduotuvėse atsiranda tik kaip papildoma pasiūla pirkėjui, – sakė V.Jakubauskaitė. – Šiuo atveju, kas spėjo nusipirkti pirmesni, tas ir apsirūpino pačiūžomis. Jei jų neliko prekybos centruose, jų reikia ieškoti specializuotose sporto prekių parduotuvėse.”

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.