Nauji receptai lediniams keliams

„Goodyear Dunlop” pristatė naują žieminių padangų kolekciją

Didžiausias pasaulyje padangų gamintojas „Goodyear Dunlop” sulaužė nusistovėjusias tradicijas ir sausio pabaigoje rinkoms pristatė ne būsimojo sezono naujienas, o produktus, kurie gyvybiškai svarbūs Lietuvoje tapo vos prieš porą savaičių, kai galų gale prasidėjo tikra žiema. Gana atšiauriu klimatu, kalnais ir gausybe ežerų garsėjančioje Švedijos centrinėje dalyje „Goodyear Dunlop Nordic” specialistai surengė pačių naujausių kompanijos gaminių bandymus.

Dygliuota čempiono pamaina

Pati svarbiausia Baltijos ir Šiaurės šalių rinkoms siunčiama naujiena – dygliuotos „Goodyear UltraGrip Extreme” padangos pasirodymas. Šis gaminys turėtų pakeisti vienas pačių geriausių iš visų lig šiol civiliams automobiliams skirtų žieminių padangų „UltraGrip 500”. Pastarosios, atrodo, šešerius metus karaliavo palyginamuosiuose testuose ir padėjo „Goodyear” pasiekti rekordines pardavimų apimtis.

„UltraGrip Extreme” nuo savo pirmtakių skiriasi nauju „V” formos protektoriaus raštu su trijų dimensijų lamelėmis bei dviem skirtingomis savybėmis pasižyminčiais bei skirtingas funkcijas atliekančiais naujais gumos mišiniais.

Viduje yra kietesnis anglies pagrindu sukurtas gumos mišinys, padedantis fiksuoti dyglius ir išlaikantis juos visą padangos naudojimo laikotarpį. Išorinis mišinys, besiliečiantis su keliu ir ledu, yra minkštesnis, pagamintas kvarco pagrindu.

Naujasis protektoriaus raštas padalytas į tris dalis. Viduryje centrinės briaunelės veikia kaip vikšrai ir padeda gerai sukibti su sniegu. Didesnės šoninės briaunelės užtikrina standumą sausame kelyje ir padeda geriau subalansuoti slėgį bei pagerina stabilumą ir valdymą. „V” formos raštas padeda greitai išstumti vandenį, todėl leidžia išvengti akvaplanavimo ir leidžia greičiau bei saugiau judėti patižusiu sniegu padengtu keliu. Dėl netaisyklingai išdėstytų rašto blokelių ir dyglių, pertraukiančių garso dažnių perdavimą, šios padangos važiuoja tolygiai ir komfortiškai. Dėl to žymiai sumažėja triukšmas automobilio viduje bei išorėje.

Svarbiomis gamintojai vadina patentuotas „Goodyear” trijų dimensijų lamelės. Jos padeda įpjautiems blokeliams išlaikyti standumą, tokiu būdu užtikrinamos puikios važiavimo žiemos keliais sąlygos neprarandant stabilumo.

Visos šios savybės užtikrina iš tiesų neprastą „UltraGrip Extreme” sukibimą su keliu bet kokiu žiemos oru, pasižymi itin geromis stabdymo bei stabilumo savybėmis.

Bandymais nustatyta, jog „UltraGrip Extreme” 3 proc. geriau stabdo ant snieguotos ir apledėjusios dangos, o ant švaraus ledo dėl vadinamosios „aktyvių dyglių technologijos” („Active Stud Technology”) stabdymo kelias trumpesnis net 5 proc. Nors ši technologija pernai buvo panaudota ir gaminant „UltraGrip 500” padangas naujosiose „UltraGrip Extreme” jų naudingumo koeficientas buvo dar labiau padidintas optimizavus dyglių išdėstymą – čia liečiantis su keliu dygliai sukuria daugiau lygiagrečių linijų.

Manevravimo savybės ant sausos dangos geresnės 9 proc., o ne mažiau kaip 11 proc. šios padangos efektyviau „dirba” ant patižusios dangos. Vandens pašalinimas iš kontaktinio padangos ploto su keliu ir pasipriešinimas akvaplanavimui, gamintojų teigimu, yra maždaug 7 proc. geresnis.

„Atlikome testus lygindami mūsų naująsias padangas su kitais rinkos lyderiais. „UltraGrip Extreme” pasiekė geriausius stabdymo, greitėjimo ir valdymo rezultatus ant apledėjusios dangos, padangos savybės ant snieguotos dangos yra tokios pat geros ar geresnės nei kitų padangų. Taip pat gavome kur kas geresnius saugumo važiuojant pažliugusiais keliais ar lyjant lietui rodiklius”, – pristatymo metu tikino „Goodyear UltraGrip Extreme” padangų vystymo vadovas Sebastienas Morinas.

Žurnalistinė diversija

Dalyvauti naujosios padangos bandymuose ant milžiniško dydžio ežero ledo buvo pakviesta trisdešimties žurnalistų iš visų Skandinavijos bei trijų Baltijos šalių būrys. Po išsamaus techninių naujovių pristatymo visi jie buvo suskirstyti į tris grupes, susodinti į „Hertz” kompanijoje išnuomotos naujus „Volvo V50” automobilius su visų varančiųjų ratų pavara ir palydėti į tris identiškas trasas.

Čia visi eksperimento dalyviai įveikė kontrolinį ratą automobiliu, apautu vasarinėmis „Goodyear Exellence” padangomis, o po to keturias valandas frezavo ledą dygliuotomis naujosiomis „UltraGrip Extreme” bei senosiomis „UltraGrip 500”. Organizatorių valia, vieną bandytojų grupę sudarė tik Estijos, Latvijos bei Lietuvos žurnalistai, garsėjantys meile sportiniam vairavimo stiliui ir gebėjimu iš tiesų neprastai valdyti automobilį sudėtingomis sąlygomis.

Būtent ši aplinkybė tapo rimtu galvosūkiu „Goodyear Dunlop Nordic” padalinio vadovams, nes susumavus rezultatus paaiškėjo, kad pastaroji grupė su senosiomis „UltraGrip 500” padangomis trasą įveikė vidutiniškai 27,9 proc. geresniu rezultatu nei su vasarinėmis padangomis (kitose grupėse atitinkamai 12,4 ir 10,4 proc.), o su „UltraGrip Extreme” – 25,8 proc. (kolegos skandinavai su jomis pasiekė 18,4 ir 14,2 proc. geresnius laikus) nei su šiltajam metų laikui skirtu „apavu”. T.y. su senosiomis „UltraGrip 500” sugebėjo judėti 2,1 procentinio punktu geresniu rezultatu nei su „UltraGrip Extreme”.

Kuo tai paaiškinti? „Goodyear Dunlop Nordic” viešųjų ryšių padalinio vadovas Larsas-Ola Nordqvistas spėjo, kad tokį rezultatą galėjo lemti individualus vairuotojų meistriškumas ir važiavimo ant ledo įgūdžiai, taip pat galimai skirtingai susiformavęs ledo paviršius bei temperatūros svyravimai.

„UltraGrip 500” visuomet garsėjo kaip itin gerai „dirbanti” tiek ant ledo, tiek ant sniego, o grupė žurnalistų iš Estijos, Latvijos bei Lietuvos įrodė sugebanti iš tiesų puikiai išnaudoti jos galimybes ir važiuoti kur kas greičiau, nei kitos dvi bandytojų grupės. Kita vertus, su naujosiomis „Goodyear” dygliuotomis padangoms „UltraGrip Extreme” jie taip pat buvo labai greiti”, – samprotavo Larsas-Ola Nordqvistas.

Dar reikėtų atkreipti dėmesį, kad bandymams naudoti visiškai standartiniai automobiliai, kuriuose esančių aktyvaus saugumo sistemų – sukibimo kontrolės bei dinaminio stabilumo – nebuvo galima išjungti. Kiekvieną kartą posūkyje pradėjusio šonu slysti automobilio važiavimo kryptį elektronika bandydavo koreguoti stabdydama vieną ar kitą ratą. Tą patį buvo galima padaryti bandytojui manipuliuojant akseleratoriaus pedalu ir vairu, tačiau mašinos kompiuteriai blokuodavo tokias pastangas, palikdami neatsakytą svarbiausią bandymų klausimą – kurios iš „Goodyear” dygliuotų padangų geriau „ištrauktų” slystantį automobilį.

Kas yra kas Lietuvos automobilininkai turės galimybę patys įsitikinti tik kitą žiemą – „UltraGrip Extreme” padangomis Šiaurės ir Baltijos šalyse bus pradėta prekiauti 2007 metų rudenį.

Nedygliuota dvikova

Šiuose „Goodyear Dunlop Nordic” padangų bandymuose buvo sudaryta galimybė palyginti ir dviejų nedygliuotų padangų – „UltraGrip Performance” bei „Dunlop Graspic DS-2” – savybes.

Pirmosios „UltraGrip Performance” pernai rudenį buvo pristatytos kaip pamaina itin sėkmingoms „Goodyear UltraGrip 7” padangoms, skirtoms galingiems automobiliams, važinėjantiems vadinamosios „Europos žiemos” sąlygomis. T.y. tokiose geografinėse platumose, kur žiemos nebūna pernelyg atšiaurios, sniegas ant kelių greitai tirpinamas druskos mišiniais, todėl padangoms dažniau tenka taškyti vandenį, o ne ieškoti sukibimo su ledu. „UltraGrip 7” tai darė pavydėtinai sėkmingai – jos buvo pripažintos absoliučiomis žieminių padangų testo, surengto Vokietijos automobilių mėgėjų klubo ADAC, nugalėtojomis bei laimėjo nemažai apdovanojimų specializuotų automobilininkams skirtų žurnalų testuose.

Kuriant „UltraGrip Performance” buvo panaudota ta pati polimerų mišinio technologija, leidžianti drėgnos ar patižusios dangos sąlygomis padangai gerai sukibti su keliu net važiuojant dideliu greičiu. Čia naudojamas gumos mišinys išlieka elastingas net esant labai žemai temperatūrai, o tai ypač svarbu važiuojant sniegu ar ledu. Gamintojų teigimu, „UltraGrip Performance” padangos tarnauja taip pat gerai, kaip ir „UltraGrip 7”, tačiau joms buvo sukurtas naujas asimetriškas protektoriaus raštas, dėl kurio šios padangos tapo vienomis tyliausių, o važiavimo komfortas ir valdymas žymiai pagerėjo. Šios savybės buvo kruopščiai tikrinamos intensyviuose žieminių padangų testuose Suomijoje, Šveicarijoje ir Naujojoje Zelandijoje.

Dar viena bandymuose pristatyta nedygliuota padanga „Dunlop Graspic DS-2” taip pat turi savo sėkmės istoriją. Tai jau antrosios kartos „Dunlop” padangos, skirtos važiavimui itin atšiauriomis sąlygomis, kurių protektoriaus raštas buvo sukurtas naudojant „Digital Rolling Simulation II” modeliavimą kompiuteriu. Specialistų teigimu, tai padėjo išgauti maksimaliai gerą sukibimą su keliu bei prailginti padangų eksploatavimo laiką.

Ypač gerų rezultatų buvo pasiekta su danga besiliečiančio padangos paviršiaus gumos mišinyje panaudojus stiklo pluoštą ir kvarcą, padedančius kur kas geriau sukibti su sniegu ir ledu. Šią užduotį palengvina tankaus zigzago formos simetrinis protektoriaus raštas su plačiu centriniu atraminiu sniego grioveliu. Dėl tankesnių įpjovų sukuriami papildomi atramos krašteliai, kurie dar labiau pagerina sukibimą su ledu. „Graspic DS-2” protektoriuje yra specialios žymos, pagal kurias matyti, jog, nusidėvėjus išoriniam protektoriaus mišiniui su siliciu, sukibimas su sniegu ir ledu sumažės. Šios padangos laikomos viena efektyviausių alternatyvų dygliuotoms.

Praktinių bandymų metu, kaip ir buvo galima tikėtis, „Graspic DS-2” pasirodė geriau nei „UltraGrip Performance”. Su jomis pavykdavo greičiau įsibėgėti, stabdymo kelias buvo šiek tiek trumpesnis, o automobilis ledo trasos posūkiuose – paklusnesnis. Kita vertus, „UltraGrip Performance” sukibimo visiškai pakako saugiam ir gan greitam judėjimui. Galima spėti, kad surengus šių konkurenčių palyginimą ant švaraus asfalto, pastarosios padangos būtų pranokusios „Graspic DS-2”.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.