Sausi pusryčiai traška skalsiu pelnu

Per metus dribsnių pardavimai išaugo trečdaliu, beveik tiek padidėjo ir kaina

Sausų pusryčių gamintojai trina rankomis – lietuviai dribsnius perka gausiai, jų negąsdina ir per metus beveik 25 procentais išaugusi šio sveikuolių maisto kaina. Rinkos grietinėlę vis dar nusigriebia stambiosios užsienio kompanijos – 80 procentų dribsnių rinkos valdo „Nestle”, „Kellogg”, „H&J Bruggen”. Tačiau pasaulio gigantams jau nemenką konkurenciją sudaro sparčiai stiprėjanti Kauno bendrovė „Naujasis Nevėžis”.

Populiariausi garsūs vardai

UAB „Prekybos marketingo paslaugos”, vienos didžiausių agentūrų Baltijos šalyse, vadovas Giedrius Oliškevičius sausų pusryčių rinką vadina guvia ir sparčiai augančia, nors kol kas statistinis lietuvis per metus tesuvartoja kilogramą dribsnių. Tuo tarpu vienas prancūzas per metus sutriauškia 9 kilogramus sausų pusryčių. Vos mažesnė yra Lenkijos rinka.

„Keli stiprūs pasauliniai prekės ženklai valdo beveik visą sausų pusryčių rinką, vietos gamintojai bet kurioje šalyje mėgaujasi trupiniais”, – stambių kompanijų „Kellogg” ir „Nestle” pranašumą pabrėžia G. Oliškevičius.

Anot eksperto, naujų žaidėjų rinkoje dabar tikėtis nevertėtų – pozicijas yra pasidaliję ne pirmus metus šią rinką valdančios bendrovės, tarp jų ir „Naujasis Nevėžis”, kurio produkciją lietuviai greit pamėgo, nes jos kaina prieinama. „Nestle” daug investuoja į reklamą ir įvairias akcijas, be to, dažnai eksperimentuoja su pakuote. Stambus rinkos dalyvis „Kellogg” yra perkamas iš įpročio, nes ši kompanija viena pirmųjų pradėjo dirbti su dribsnių gamybos technologija.

Lietuviška prekė – paklausiausia

Rinkos tyrimų kompanijos „AC Nielsen” tyrimas rodo, kad iki 2006 m. rugsėjo, per metus, Lietuvos rinka išaugo 31 procentu. Rinkos lyderis – „Naujasis Nevėžis” (22 procentai pardavimų), „Nestle” sausų pusryčių pardavimai sudaro 8,9 procento, „H&J Bruggen” – 7,2 procento, „K&D Kadar/DM Snacks Co” – 6,7 procento, „Private Label” – 6,7 procento, Klaipėdos bendrovės „Javinė” rinkos dalis – 5,6 procento, „Skanėjos” – 5,6 procento, „C.Hanne Muehlenwerke GMBH & Co” – 4,2 procento, „OBST S.A.” – 4,1 procento, „Kellogg” – 3,6 procento.

Kauno rajono bendrovės „Naujasis Nevėžis” direktorius Gediminas Krutulis sako, kad išlikti sausų pusryčių rinkos lyderiu – sudėtinga, nes yra stambių pasaulinių kompanijų, didesnę patirtį turinčių konkurentų, kurie gali skirti daugiau lėšų reklamai.

Romualdas Grikštas, bendrovės gamybos vadovas, pabrėžia, kad pasaulyje sausų pusryčių madas diktuoja ir naujas technologijas pirmieji išbando pasauliniai gigantai. Lietuvoje jų veiksmai, tęsia verslininkas, nėra agresyvūs, nes produkcijos suvartojimas yra palyginti nedidelis.

„Mūsų arkliukas – kokybė, mes nesivaikome pigiausių technologijų, todėl pelnėme vartotojų pasitikėjimą”, – sako „Naujojo Nevėžio” vadovas. Anot jo, prieinamą dribsnių kainą bendrovė gali pasiūlyti, nes naudoja pigesnę pakuotę. Prancūzijoje maisto produktų parodoje „Sial” kauniškių bendrovė šįmet buvo išrinkta naujoviškų produktų kūrėja.

Anot jo, konkurenciją sudaro ir pigesnė Lenkijos gamintojų produkcija, tačiau daugelis šios šalies dribsnių gamyklų orientuojasi į pigią, bet ne pačios aukščiausios kokybės produkciją.

Kaimyninėje rinkoje ras savo pirkėją

Gediminas Krutulis „Kauno dienai” pasakoja, kad Estijos, Latvijos ir Rusijos rinkoje lietuviški dribsniai perkami – beveik 60 procentų produkcijos eksportuojama į šias ir dar kelias Vakarų Europos valstybes.

Anot jo, bendrovės darbuotojai apsižvalgė kaimyninėje rinkoje ir įsitikino, kad lietuviška prekė ten turėtų rasti savo pirkėją.

„Netrukus įsibrausime ir į Lenkijos rinką. Nenoriu puikuotis, bet, atrodo, kad ten mūsų tik ir laukia”, – rinkos tyrimus komentuoja G. Krutulis.

R. Grikštas pabrėžia, kad sausų pusryčių vartojimas iš esmės populiarėja, nes tai – sveikas maistas. Kuo geriau žmonės gyvena, tuo labiau rūpinasi savo gerove, sveika mityba, gera išvaizda.

Europos Tarybos reglamente nurodyta, kad produktai, kuriuose yra mažiau negu 20 procentų riebalų, yra sveiki. Tai labai svarbu bulvinių traškučių ir sūrių produktų gamyboje.

„Augalinį aliejų naudojame tik kaip skoninę medžiagą bei prieskoniams prilipinti, nekepame traškučių fritiūrinėje kaip kai kurie konkurentai, dirbantys pagal senas technologijas”, – sako R. Grikštas ir priduria, kad netrukus įmonėje pradės veikti dar viena nauja technologinė linija. O iki 2009 m. gamybos pajėgumus planuojama padidinti iki 10 tūkstančių tonų per metus. Šiuo metu „Naujasis Nevėžis” pagamina 300 tonų sausų pusryčių per mėnesį.

Sveiko maisto rinka kol kas nėra perpildyta, nes naujausios technologijos brangios. Lietuviškų produktų jau galima rasti Prancūzijoje, Danijoje – „Naujasis Nevėžis” prancūzams sukūrė 18 procentų riebumo bulvių traškučius, o Danijos rinkoje prekiauja 11 procentų riebumo traškučiais. Tradiciniuose keptuose traškučiuose riebalai sudaro 32 – 40 procentų.

Kainos kyla it ant mielių

G. Krutulis „Kauno dieną” tikino, kad dribsnių gamybos verslas auga gana sparčiai – kasmet Kauno rajone esančioje bendrovėje pagaminama 50 procentų daugiau produkcijos. Didžiausią apyvartos dalį (90 procentų) sudaro pajamos iš prekybos sausais pusryčiais.

Gamybos savikaina, anot verslininko, didėja, ypač ją brangina žaliavos ir energetikos kainų šuoliai, darbuotojų užmokesčio didinimas.

„Darbo jėgos problema – viena aktualiausių, nes dabar populiaru važiuoti tvorų dažyti ar pomidorų skinti užsienyje”, – dalijasi rūpesčiais verslininkas.

Pasak jo, bendrovė stengiasi išsaugoti palankiausias sąlygas siūlančius tiekėjus, tačiau išlaikyti stabilias produkcijos kainas darosi sudėtinga, nes brangsta visi resursai.

Nadiežda Alejeva, Statistikos departamento Kainų statistikos skyriaus vedėja, skaičiuoja, kad per metus, iki 2006 m. gruodžio mėnesio sausų pusryčių kainos išaugo 24,7 procento. O per mėnesį, nuo 2006 m. lapkričio iki gruodžio šios grupės prekių kainos ūgtelėjo 0,6 procento. Apskaičiuojant sausų pusryčių kainų pokytį yra stebimos kukurūzų dribsnių, avižinių dribsnių ir javainių kainos.

Sausų pusryčių asortimentas prekybos tinkluose – milžiniškas, nemažos ir jų kainų žirklės. Tomas Vaišvila, prekybos tinklo „Iki” atstovas spaudai, sako, kad pigiausi sausi pusryčiai kainuoja 5,5 lito už kilogramą, o brangiausių kaina siekia 32 litus už kilogramą.

Rokas Malinauskas, Nestle-CPP atstovas Lietuvai pabrėžia, kad aukštos kokybės dribsnių pagaminti pigiai neįmanoma. Be to, pirkėjai ne visada atkreipia dėmesį į sudėtį, pirmiausia jie pastebi kainą.

Kokybiški išstumia pigius

Prekybos tinkle „Iki” sausų pusryčių pardavimai 2005 – 2006 metais išaugo 30 procentų, daugiausia jų parduodama didmiesčiuose.

„Iš esmės populiarėja greit paruošiamas maistas, nes žmonės taupo laiką. Sausi pusryčiai pagaminami greičiau nei, tarkime, sumuštiniai, tereikia užpilti pieno ar sulčių, – pasakoja T. Vaišvila. – Be to, sausi pusryčiai – vitaminizuoti, turi geras maistines savybes.”

Anot jo, populiarėja kokybiški sausi pusryčiai, o pigiausieji dulka lentynose. Populiariausia pakuotė – 250 gramų. Daugiausia parduodama importinių dribsnių, stiprus ir populiarus produktas – „Naujojo Nevėžio” traškučiai „Oho”.

Maisto produktų gamybos UAB „Akmedita” pirkimų – pardavimų vadovas Saulius Grišečka sako, kad sausų pusryčių „Topo” pristatymas rinkai pasitvirtino – dribsnių pardavimai didėja sparčiai. Tačiau kol kas bendrovė nėra sudariusi sutarčių su didžiaisiais prekybos tinklais, šios produkcijos prekybos centruose nėra.

Rokas Malinauskas, Nestle-CPP atstovas, įsitikinęs, kad netrukus sausų pusryčių asortimentas Lietuvos parduotuvėse didės, nes sveiko maisto paklausa auga. Tačiau kada mūsų šalis sveiko maisto vartojimu pasivys Vakarų Europos valstybes, prognozuoti sudėtinga. Daugiausia sausų pusryčių suvalgoma Anglijoje ir Airijoje, šias šalis lenkia tik JAV.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.