Perpildyti kiemai – kietas riešutas valdininkams

Miesto valdžia ne tik nežino, kaip išspręsti nuo mašinų dūstančių daugiabučių teritorijų problemą, bet netgi ją aštrina

Kauno daugiabučių kiemuose didėja statomų automobilių skaičius. Jau daug kur sudėtinga įvažiuoti atliekų surinkėjams, greitosios medicinos pagalbos, policijos, ugniagesių mašinoms.

Miesto valdžia prisipažįsta neįsivaizduojanti, kaip šią problemą išspręsti. Ji siūlo gyventojams patiems imtis iniciatyvos – rengti detaliuosius planus ir įrenginėti aikšteles. Tačiau tai nelengvas uždavinys net ir tam pasiryžusiems gyventojams.

Šią problemą aštrina ir detaliųjų planų formavimas, naujų objektų statybos tarp daugiabučių, nors Kauno valdžia oficialiai tikina, kad mikrorajono kvartalai nėra tankinami.

Valdžia bejėgė

Savivaldybės administracijos Komunalinio ūkio skyriaus vedėjo pavaduotojas Zenonas Girčys sakė, kad miesto valdžia bejėgė išspręsti automobilių problemą kiemuose.

Pasak jo, mieste jau nėra vietų statyti dideles mašinų stovėjimo aikšteles. „Nebent privatininkai savo sklypuose statytų daugiaaukščius garažus ir nuomotų juos gyventojams”, – svarstė Z.Girčys.

Jo nuomone, vienintelė išeitis – burtis į bendrijas ir vietoj žaliųjų plotų, kurie yra nuniokoti, išvažinėti, įrengti automobilių stovėjimo aikšteles.

Z.Girčys neatmeta galimybės, kad Savivaldybė ateityje galėtų jas ir išasfaltuoti. „Šiuo metu lėšos skiriamos įvažoms remontuoti, o kitas etapas galėtų būti aikštelių įrengimas. Bet tam gali priešintis neturintys automobilių gyventojai”, – kalbėjo Z.Girčys.

Urbanistikos skyriaus vedėjas Nerijus Valatkevičius teigia, kad bendrijos pačios turėtų rengti detaliuosius planus. „Savivaldybė tikrai palaikytų tokią iniciatyvą ir duotų reikiamus leidimus”, – tikino jis.

Iniciatyva brangiai kainuoja

Keli kalbinti bendrijų pirmininkai pasakojo, kad norint suformuoti automobilių stovėjimo aikštelę tenka įveikti ilgą biurokratinį kelią. „Sklypui suformuoti valstybinėje žemėje reikia parašyti prašymą Savivaldybei, po to sulaukti administracijos direktoriaus įsakymo dėl teritorijos planavimo organizatoriaus teisės perdavimo bendrijai, gauti sąlygas detaliajam planui, patvirtinti jį apskrities viršininko administracijoje, laukti statybos leidimo ir tik tada galima pradėti darbus, – vardijo vienos Dainavos mikrorajono bendrijos pirmininkas Jonas Varanavičius. – Tai ilgai trunka, todėl kai kurie bendrijos gyventojai numoja į tai ranka, o dar yra galimybė, kad neturintys mašinų ir nenorintys nieko keisti kaimynai pradės rašinėti skundus.”

Be šių sudėtingų procedūrų gyventojams neleidžiama daryti net nedidelių pakeitimų kiemo teritorijoje, pavyzdžiui, išasfaltuoti nedidelį pievos plotą automobiliams. Tokių atveju grėstų Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos baudos.

Nedaug laimi ir ryžtingieji

Net ir pasiryžusios rengti detaliuosius planus bendrijos neretai iš to turi mažai naudos. Pasak Taikos prospekto 117-ojo namo bendrijos pirmininkės Irenos Vazgienės, rengiant detalųjį kiemo planą paaiškėjo, kad jų 12 aukštų namo teritorija tegali užimti apie 20 arų. „103 butams tokio dydžio automobilių aikštelės neužtektų”, – sakė ji. Daugiau ploto namui nesuteikiama dėl to, kad šalia yra rengiamas kitas detalusis planas atsisėmusiam žemę savininkui. „Bet blogiausia, kad sužinojome apie šalia mūsų planuojamus statyti dar tris daugiabučius namus, vienas jų bus prie pat mūsų namo. Jau dabar žmonėms nėra kur palikti mašinų, o čia dar tokie planai”, – stebėjosi moteris. Šio namo gyventojai jau yra kvietę policiją, kad išgabentų automobilį, nes per jį į kiemą negalėjo įvažiuoti greitoji.

Kauno miesto trišalėje taryboje Kauno krašto ir pramonininkų asociacijos atstovai ragino Savivaldybės atstovus neleisti statyti naujų objektų tarp daugiabučių, kol nebus rastas būdas padidinti vietų mašinoms. Miesto valdžios atstovai tvirtino, kad šios nuostatos jau seniai laikomasi. Vis dėlto realybėje detaliuosius planus leidžiama rengti kiemuose, kai kur net atriekiant dalį įvažų. Prie pat gyvenamųjų namų iškyla ir parduotuvės.

Trišalės tarybos nariai nutarė bandyti ieškoti sprendimų būdų ir teikti rekomendacijas miesto merui.

Naujienų portalo DELFI užsakytos apklausos duomenimis, nepatogumų ieškodami vietos pasistatyti automobilį prie savo gyvenamojo namo patiria 40 proc. didmiesčių gyventojų.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.