Artėja naujasis „Formulės-1” sezonas

2009 metų Tarptautinės automobilių sporto federacijos (FIA) techninis reglamentas į „Formulės-1” lenktynes įlies nemažai pakeitimų, o automobilių gamintojų interesams atstovaus speciali FIA įkurta F1 komisija

Pagal 2009 metų Tarptautinės automobilių sporto federacijos (FIA) techninį reglamentą 2009 metų „Formulės-1” lenktynės turės nemažai pakeitimų. Mašinų maksimalus plotis nuo 1800 mm bus padidintas iki 2000 mm, o minimalus plotis apribotas iki 1980 mm. Priekiniai ratai bus padidinti nuo 355 mm iki 365 mm, užpakaliniai – nuo 380 mm iki 460 mm. Kėbulo ilgis už užpakalinių ratų pailgintas nuo 1000 mm iki 2000 mm. Maksimalus mašinos svoris didėja nedaug – nuo 600 kg iki 605 kg. Į F-1 automobilius turės būti įmontuotas FIA standartus atitinkantis Elektronikos kontrolės įtaisas, naudosiantis tik FIA patvirtintą programinę įrangą. Degalų sistemos privalomos įrengti taip, kad būtų galima pašalinti visas jose esančias atsargas. Radijo ryšys turės būti atviras ir pasiekiamas FIA bei televizijos transliacijos režisieriams. Lenktynininko prietaisų skydelyje bus raudona, mėlyna ir geltona lemputės. Jos dubliuos trasos pagalbinio personalo vėliavomis rodomus įspėjimus.

Dar viena įdomi detalė – taisyklėse neliko reikalavimo automobilio gamintojo pavadinimą visada rašyti prieš variklio gamintojo vardą, o čempionato nugalėtojo titulas bus skiriamas automobilio, bet ne variklio gamintojui. Ateityje FIA F-1 Konstruktorių taurę turės pakeisti gamintojų čempionatu.

Atstovaus komisija

FIA jau įkūrė specialią „Formulės-1” komisiją, reprezentuosiančią automobilių gamintojų interesus. Institucijai, kurios visas pavadinimas bus „Formulės-1″ gamintojų patariamoji komisija”, vadovauti pakviestas BMW profesorius Burkhardas Goeschelis. Komisijos nariai – BMW, „DaimlerChrysler”, „Ferrari”, „Hondos”, „Renault”, „Toyotos” atstovai. FIA komisijoje atstovaus prezidentas Maxas Mosley, technikos specialistas Charlie Whitingas bei technikos konsultantai Tony Purnellis ir Peteris Wrightas.

Institucija bus patariamojo pobūdžio. Per ją automobilių gamintojai galės daryti įtaką taisyklių priėmimo procesui, kad „Formulė-1” taptų ekologiškesnė, o joje atliekamus tyrimus bei kuriamas inovacijas būtų galima taikyti įprastų automobilių gamyboje.

Tiki perspektyva

„McLaren” komanda Valensijoje oficialiai pristatė savo 2007 metų sezonui skirtą bolidą MP4-22. Automobilis sukurtas atsižvelgiant į „Bridgestone” padangas. Dėl to teko keisti važiuoklę ir gerokai pakoreguoti aerodinamiką. „McLaren” specialistų teigimu, iki sezono pradžios pakis net du trečdaliai bolido kėbulo išorės. Ekipa tikisi, kad naujasis automobilis padės jai grįžti į pergalių kelią. Praėjusiais metais pirmąkart nuo 1996 metų sezono „McLaren” neiškovojo nė vienos pergalės ir Konstruktorių taurės įskaitoje užėmė tik trečiąją vietą. „McLaren” tikisi pergalių kiekvienais metais, – pareiškė ekipos vykdomasis direktorius Martinas Whitmarshas. „Natūralu, kad matydami mūsų praėjusių metų rezultatus žmonės atvirai reiškia nepasitenkinimą. Bet prieš šį sezoną esame nusiteikę optimistiškai, – per pristatymą teigė komandos vadovas. –

Pagaliau baigėsi keletą pastarųjų metų trukusi konkurencija tarp padangų tiekėjų. Džiaugiamės santykiais su „Bridgestone”. Sunkiai dirbome, tad tikiu, kad padarėme didelę pažangą”, – pažymėjo jis.

Įrodė savo vertę

Whitmarshas pasidžiaugė nauja lenktynininkų pora – Fernando Alonso ir Lewisu Hamiltonu. Abu šie sportininkai pakeis praėjusiais metais komandos gretas gynusius Kimi Raikkoneną bei Juaną Pablo Montoyą. „Tikime, kad turime įspūdingiausią lenktynininkų porą, kokios niekas neturėjo jau labai seniai. Akivaizdu, kad Fernando jau yra įrodęs savo vertę – jis dukart pasaulio čempionas, vis dar labai jaunas ir ambicingas, siekiantis laimėti ne vieną čempiono titulą su „McLaren”. Jo pasirodymas komandai turėjo didelį motyvacinį poveikį”, – pareiškė „McLaren” vadovas. – Šalia Fernando puikiai debiutuos Lewisas. Be abejo, su Lewisu dirbome dešimtmetį, todėl jis gerai pažįstamas komandai. Jo pasirengimo ir pasiryžimo lygis yra beprecedentis. Jis ne tik pranoko, bet ir gerokai viršijo mūsų lūkesčius”, – teigė ekipos atstovas. – Turime būti labai atsargūs ir kontroliuoti savo entuziazmą, nes „Formulė-1″ – konkurencinga terpė. Bet beveik neturime abejonių, kad praėjus šiek tiek laiko Lewisas šiame sporte ims skinti pergales”, – pridūrė jis. „McLaren MP4-22” pirmą kartą trasoje Alonso išbandė sausio 17 dieną Valensijoje. Sausio 24-26 dienomis „McLaren” surengs privačius naujojo bolido bandymus toje pat trasoje. Prie komandos draugo jau prisidės ir Hamiltonas.

Diskusijos dėl užpakalinio sparno

Komandų technikos direktoriai netrukus turėtų pristatyti savo alternatyvą FIA siūlomai dviejų dalių (CDG) užpakalinio sparno konstrukcijai. Per „Formulės-1” technikos darbo grupės ir FIA susitikimą bus bandoma baigti formuoti 2008 metų sezono techninį reglamentą. „Williams” komandos technikos direktoriaus Patricko Heado teigimu, specialistai žada pristatyti iš esmės kitokį sprendimą, turėsiantį gerokai padidinti lenkimų skaičių.

„FIA bandė ieškoti sprendimo, kuris padėtų išspręsti lenkimų trūkumo problemą, tačiau komandos liko nepatenkintos tuo, kad federacijos tyrimai esą paremti tik skaičiavimais, – aiškino specialistas. – Jei CFD būtų pasiekusi tokį lygį, kad vien ja būtų galima remtis kuriant bolidų aerodinamiką, komandoms nereikėtų savos įrangos”, – pridūrė jis.

Sulaukė priešiškos reakcijos

„Renault” technikos direktoriaus Pato Symondso teigimu, „Formulės-1” technikos darbo grupės siūlomą sprendimą sudaro naujos konstrukcijos priekinis ir užpakalinis sparnai bei atnaujinta bolido dugno konstrukcija. „Vizualiai bolidai atrodys visiškai kitaip. Jie bus atnaujinti ir lenkdami veiks kiek geriau nei CDG sparnai, tačiau, kartu neatrodys taip radikaliai. Išvaizdos skirtumas bus toks, kad po kelių lenktynių visi lengvai pripras ir pamirš, kad šie pirmiau atrodė kitaip”, – pažymėjo jis. Praėjusių metų spalį FIA pasiūlytas CDG galinis sparnas sulaukė priešiškos reakcijos tiek iš „Formulės-1” komandų, tiek iš sporto gerbėjų pusės. Konstrukcija atrodo išties neįprastai, ji gerokai pablogina reklamos patrauklumą ant užpakalinio sparno.

Atsisakė planų

BMW komandos vyriausiojo aerodinamikos specialisto Williamo Toeto nuomone, „Formulės-1” taisyklės, apibrėžiančios bolidų aerodinamiką, turi būti priimtos dalyvaujant ekipoms. FIA siūlomi taisyklių apibrėžimai yra pernelyg bendri, ir komandos ras būdų, kaip išnaudoti reglamento spragas. „Už paprastų taisyklių, priimtų be nuodugnių tyrimų, slypi pavojus, kad jas įgyvendinti ėmusios komandos, siekdamos sau naudingų tikslų, iškreips pradinę jų paskirtį”, – pareiškė Toetas. Jo manymu, būtina suderinti FIA siūlomą CDG koncepciją ir komandų proteguojamą sprendimą didinti mechaninį bolidų sukibimą su trasa. Tačiau viskas, pasak šio specialisto, turi būti apibrėžta tik atlikus nuodugnius tyrimus. „Jei „Formulės-1” populiarumas kris, visi neteksime darbo ir nebegalėsime toliau žaisti su savo mielaisiais žaisliukais. Visi norime, kad „Formulė-1″ būtų geros būklės”, – pridūrė jis. FIA kiek anksčiau atsisakė planų 2008 metų sezone įvesti CDG sparno naudojimą ir šios idėjos įgyvendinimą atidėjo iki 2009 metų sezono.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Sportas su žyma , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.