Numatoma liberalizuoti pervežimus traukiniais, o keleiviams atlyginti už vėlavimą

Per pastaruosius kelerius metus sumažėjo tarptautinių pervežimų geležinkeliais, o pervežimų automobiliais bei lėktuvais padaugėjo. Siekiant paskatinti keleivius naudotis ekologišku geležinkelio transportu, siūloma liberalizuoti keleivių pervežimus bei išplėsti traukinių keleivių teises. Siūloma nuo 2010-ųjų Europoje liberalizuoti tarptautinius keleivių pervežimus. Europarlamentarai taip pat norėtų iki 2017-ųjų liberalizuoti keleivių pervežimus šalių viduje, nors 2004 m. ar vėliau įstojusioms naujosioms ES narėms siūlo tai padaryti iki 2022-ųjų.

Taip pat norima išplėsti traukinių keleivių teises. ES Taryba norėtų šiuo atžvilgiu apsiriboti tarptautiniais maršrutais, tuo tarpu europarlamentarai siūlo taikyti vienodas taisykles visoms kelionėms traukiniu. Keleiviams būtų kompensuojama traukiniui reikšmingai pavėlavus, kai už vėlavimą atsakingas vežėjas. Traukiniui pavėlavus bent valandą, keleiviui būtų sugrąžinama ketvirtadalis bilieto kainos. Traukiniui pavėlavus dvi valandas, būtų sugrąžinama pusė, o tris valandas – 75 proc. bilieto kainos. Keleiviui paprašius, kompensacija turės būti išmokama grynaisiais pinigais. Parlamentarai taip pat ragina įteisinti kompensacijas nuolatiniais bilietais besinaudojantiems keleiviams, „nuolat susiduriantiems su vėlavimu”.

Savo ruožtu „esant išimtinėms sąlygoms, dėl kurių negalima iš karto arba netrukus įgyvendinti šio reglamento, nes reikalingos didelės investicijos ir susiduriama su praktiniais sunkumais[…], ES valstybė ne ilgesniam kaip 10 metų laikotarpiui skaidriu ir nediskriminaciniu pagrindu gali suteikti laikiną išimtį netaikyti šio reglamento… tam tikroms paslaugoms ar tam tikriems ruožams”.

Siūloma įteisinti vežėjų traukiniais pareigą užtikrinti persėdimus bei „visais įmanomais būdais” vengti reisų atšaukimo. Geležinkelio įmonė privalėtų „kiek galėdama stengtis” informuoti keleivius apie vėlavimą ir užtikrinti, kad jie pasiektų galutinį kelionės tikslą (jei reikia – ir kita transporto priemone). Kai dėl vėlavimo keleiviui neplanuotai tenka ilgai laukti, geležinkelio bendrovė turėtų jam pasiūlyti nemokamą maitinimą, o kai tai aktualu – ir nakvynę. Kai dėl vėlavimo ar reiso atšaukimo tolesnė kelionė „nebeatitinka pradinių planų”, keleivis turėtų būti pristatytas į išvykimo stotį, o jo kelionės kaina kompensuota.

Europarlamentarai siūlo sukurti specialią tarnybą, kuri spręstų geležinkelio įmonių ir keleivių ginčus. Reglamente taip pat skiriama dėmesio neįgaliųjų keleivių teisėms. Neįgalieji turėtų teisę nusipirkti bilietą už tokią pačią kainą kaip kiti keleiviai. Dokumente taip pat siūloma įteisinti geležinkelio įmonių ir stočių prievolę „užtikrinti aukštą keleivių saugumą traukiniuose ir geležinkelio stotyse”.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.