Kinai nevalgo duonos su sviestu

Mokslininkų dietologų rekomendacijos kartais būna diametraliai priešingos. Šimtai straipsnių ir knygų propaguoja nevirtą maistą, vegetarizmą, badavimą, maitinimąsi pagal kraujo grupę ir įvairiausias dietas. Tačiau specialistų nuomonė vieninga: maistas ir sveikata susiję tiek, kad kasdienis racionas gali pailginti ar sutrumpinti gyvenimą.

Kinijoje valgymo kultas prilygintas didžiausiam menui. Tačiau kinai nevalgo europiečiams įprastos duonos, sūrio ir sviesto, nemėgsta kavos ir pieno. Bet jų maistas toks keistas, kad pradinio produkto skonio nuspėti neįmanoma. Valgymas kinams – šventas reikalas. Pasisveikindami jie mandagiai teiraujasi, ar sutiktasis nealkanas, o lygiai 12 valandą visa šalis pietauja. Tada sustoja visa veikla.

Rytiečiai gydytojai mano, kad dėl antsvorio pernelyg kenčia širdis, sulėtėja mąstymo procesas, žmogui nesinori judėti ir jis vis storėja. Tačiau yra paprasčiausių pratimų nuo antsvorio. Juk absoliučiai kenksmingų produktų nebūna. Reikia tik atsižvelgti į tai, ką, kiek ir kada tu valgai.

Svarbiausia – maitinimosi režimas. Prie stalo reikia sėstis tris kartus per dieną ir tam tikru laiku. 12 valandą dienos maistas pasisavinamas geriausiai – tai patvirtino kinų dietologų atlikti eksperimentai. Jie pataria rinktis mažesnę lėkštę ir neskubėti. Valgai mažiau – gyveni ilgiau, tokia rytietiška patarlė. Ne veltui pietūs Kinijoje trunka dvi valandas.

Labai svarbus ir valgymo tempas. Žmogaus smegenyse yra sotumo centras. Jis pradeda veikti praėjus 20 minučių nuo valgymo pradžios. Jei žmogus skuba, per 20 minučių suvalgo tiek, kad rizikuoja persivalgyti. O kinų patarlė sako: „Jei iš už stalo pakilai jausdamas lengvą alkį, padarei gera savo sveikatai, jei pavalgei iki soties – nusinuodijai“. Kruopštus valgio kramtymas – viena sveiko maitinimosi sąlygų.

Reikia suvokti, kad skrandis – ne šiukšlių maišas, nevalia ten mesti kas pakliuvo ir maišyti, tarkime, baltymų su angliavandeniais. Esmė ta, kad bėgant metams sensta visas organizmas, taigi ir fermentai. Daugeliui pagyvenusių žmonių žinomas nemalonus jausmas pavalgius, sunkumas skrandyje, pilvo pūtimas. Tai reiškia, kad maistas, kuriame esantys baltymai ir angliavandeniai tarpusavyje nedera, blogai pasisavinamas ir pavojingas sveikatai.

Suaugusiųjų racione turi būti ribojamas riebalų kiekis. Vienas du šaukštai aliejaus ir 10-20 g sviesto visiškai patenkina organizmo riebalų poreikį. Kinijoje daugiausia naudojamas aliejus.

Kalbant apie mėsą – kinų liaudies medicina pataria ją valgyti paskiausiai. Reikia stengtis vartoti tik vidinę, prie kaulo esančią mėsos dalį, o apetitišką kepsnio plutelę išmesti. Kinijoje nevertinami nei kepsniai, nei pjausniai ar kotletai. Apskritai mėsą geriausia valgyti su daržovėmis – apvirtomis arba šviežiomis. Pagyvenusiam žmogui per dieną reikia ne mažiau kaip 300 g daržovių. Desertui geriausia rinktis ne sultis, o šviežius vaisius, kuriuose daug vitaminų C ir E. Valgyti reikia susikaupus, net televizoriaus nežiūrėti.

Pavalgius pirmiausia reikia išsivalyti dantis – ilgiau nesinorės ko nors užkrimsti. O saldumynų namuose geriausia visai nelaikyti. Jei labai panorėsite ko nors gardaus, pakentėkite iki pietų ar vakarienės.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Įvairenybės su žyma , , , , , , . Įrašykite į adresyną nuolatinę nuorodą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.