Specialistai vieningai pataria į elektronika prekiaujančias parduotuves užsukti tik gerai žinant, ką nori įsigyti.
Bendrovės „Ardena” Klaipėdos skyriaus vadovas Algimantas Morkeliūnas teigė, kad įsigyjant elektronikos prekes patartina jas išbandyti.
Taip ir pirkėjas, ir pardavėjas bus įsitikinęs, kad ji veikia. Ir vėliau pirkėjas nereikš pretenzijų, kad įsigijo neveikiantį prietaisą.
Klientui parsinešus prekę namo ir pastebėjus, kad ji neveikia, ją galima grąžinti. Bendrovės „Ardena” parduotuvėje tai padaryti galima dar mėnesį po prekės įsigijimo. Paprastai prekę grąžinti galima per keturiolika dienų. Nekeičiamos tik lemputės.
Žmogus privalo išsaugoti pirkimo kvitą. A.Morkeliūnas teigė, kad pirkėjas turėtų žinoti ir datą, kada daiktas buvo pirktas.
„Žinant datą, mums yra patogiau įsitikinti, kad prekė buvo tikrai pas mus pirkta. Kadangi dauguma lygiai tokių pačių prekių yra parduodama ir kitose parduotuvėse”, – paaiškino jis.
Pirkėjas turėtų atsinešti ir asmens dokumentą. Jam teks pildyti prašymą.
Daugumai prekių yra suteikiamas vienerių metų galiojimo terminas. Europos gamintojai duoda ir didesnę nei metai garantiją. Vokietijos firma „Steinel” suteikia trejų metų garantiją.
„Į Europos Sąjungą įvežamos prekės, kurias pagamino kinai, taip pat privalo būti pažymėtos CE ženklu. Jis reiškia, kad gaminiai atitinka ES reikalavimus”,- teigė A.Morkeliūnas.
Ypač atsargiai patariama pirkti šviestuvus. Vienaip jie gali atrodyti prekybos vietoje, kitaip – parsinešus namo. Jie gali visiškai netikti prie interjero.
„Šviestuvus leidžiame pirkėjui parsinešti į namus ir pažiūrėti, ar tiks prie interjero”, – tikino A.Morkeliūnas. Prieš tai pirkėjas vis tiek turės sumokėti pinigus. Pardavėjai jam išrašys ir avansinio mokėjimo orderį.
Parduotuvės „Elstila”, prekiaujančios lemputėmis, elektros šakutės lizdais, jungikliais, ventiliatoriais, apskaitos dėžėmis, skaitikliais, kabeliais, šviestuvais, vadybininkas Dmitrijus Cukanovas teigė, kad kai kurias prekes galima patikrinti ir parduotuvėje. Tai bus padaryta klientui pageidaujant. Tačiau dauguma nuolatinių klientų to daryti neprašo.
Elektronikos gaminiai gali neveikti dėl gamybos broko arba sugedus vežant į prekybos vietą.
D.Cukanovas teigė, kad prekė būna apgadinama ir klientui neteisingai ją bandant įjungti.
Kliento grąžinta prekė yra siunčiama į gamyklą. Ten tiriama, ar gaminys neveikia dėl gamybinio broko, ar ją sugadino pirkėjas.
Bendrovės „Stamex” elektros prekių skyriaus vadybininkas Martynas Martusevičius teigė, kad elektros prekes pirkėjai grąžina ypač dažnai. Parsinešę namo įsigytus pirkinius pirkėjai pastebi, kad neatitinka prekės parametrai, galingumai.