Žmonės lepinosi brangiu alkoholiu ir egzotiška mėsa

Nors lietuviai mėgsta pabambėti dėl blogo gyvenimo, prekybininkai šitai galėtų paneigti. Prieš šventes žmonės dosniai vėrė pinigines ir lepino save brangiais alkoholiniais gėrimais bei egzotiniu maistu.

Pirkėjų poreikiai keičiasi – jie vis dažniau renkasi brangesnius ir geresnius produktus, ilgą sukinėjimąsi virtuvėje keičia gatavos produkcijos pirkimas.

Prekybos centrų šventinės prekybos duomenys byloja, jog daugeliui lietuvių šventės vis dar asocijuojasi su gėrybėmis nukrautu stalu ir tampa proga palepinti save ir artimuosius.

Pirkėjai vaišių stalui išleido gerokai daugiau pinigų nei ankstesniais metais. Pardavėjai spėjo, kad tam įtakos turi ne tik gerėjantis gyvenimas, bet ir šventėms iš užsienio grįžtantys emigrantai.

Konjakas už 1 700 litų

Didžiausio šalies mažmeninės prekybos tinklo „VP Market” atstovė ryšiams su visuomene Viktorija Jakubauskaitė sakė, kad alkoholio pardavimai, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, šoktelėjo 25 proc.

Stipriųjų alkoholinių gėrimų pardavimai išaugo du, o silpnesniųjų – keturis kartus. Pirkėjai nuo lentynų šlavė brendį, viskį, konjaką, „spalvotas” degtines, vyną. Didesnę paklausą turėjo brangesni užsienietiški gėrimai.

Prieš šventes buvo nupirkti keli buteliai prancūziško vyno, kainuojančio beveik po tūkstantį litų, ir brangiausio, per 1 700 litų vertės, konjako.

Anot V. Jakubauskaitės, pastebima tendencija, kad pigesni šampanizuoti gėrimai vis labiau praranda paklausą. Jų pirkimas kasmet mažėja, nes pirkėjai renkasi brangesnį putojantį vyną.

Prekybos centro IKI komunikacijos direktorius Tomas Vaišvila patvirtino, kad su didėjančiu alkoholio pardavimu keičiasi ir pirkėjų skonis: renkamasi brangesni ir kokybiškesni gėrimai, o pigių paklausa krenta.

Pirkėjai per šventes save pamalonina egzotiniais patiekalais. Nors ir nedideliais kiekiais, bet buvo perkama krokodiliena, šerniena, strutiena, barškuolių gyvačių, karvelių, bizono mėsa. Kai kurių lietuvio stalui neįprastų gyvūnų mėsos kilogramas kainuoja iki 100 litų.

Per gruodžio mėnesį žąsų, ančių ir kalakutų buvo parduota tiek, kiek ir per visus metus. Didžiulę paklausą turėjo ir triušiena.

Kūčių stalą kai kurie pirkėjai paįvairino rykliena, skorpionžuve ir jūros gėrybėmis. Paklausą turėjo ir brangesni sūriai.

Oras ir šašlykai

Pirkėjai taupo laiką – tai dar kartą patvirtino šventinė maisto produktų prekyba. Kūčiukų pardavimas, palyginti su pernai, jau gruodžio pradžioje „VP Market” tinklo parduotuvėse šoktelėjo 15 proc.

Mišrainių, užpiltinių ir kitų kulinarijos gaminių pardavimai išaugo dvigubai. Nors prekybos centras siūlo rinktis iš 200 įvairiausių gaminių, lietuviams Nr. 1 išlieka vadinamoji baltoji mišrainė, po jos karaliauja kopūstų salotos.

Pasak T. Vaišvilos, šeimininkės mieliau valandą praleidžia parduotuvėje ir įsigyja jau pagamintus produktus nei gerokai ilgiau sukinėjasi virtuvėje – tokia tendencija pastebima jau kelerius metus paeiliui.

Šiemet oro sąlygos padiktavo, kad į populiariausių mėsos gaminių penketuką pateko šašlykai, įprastai didžiausią paklausą turintys šiltuoju metų laiku.

Kičui – ne

Prieš šventes gyventojai apsirūpino buitine technika, plazminiais televizoriais ir kompiuteriais. Prieš Kalėdas jų pardavimai išauga kasmet, tačiau šiemet pastebėta – populiaresnės buvo brangesnės prekės.

Pasak „VP Market” atstovės, žmonės savo namų ir šventinių eglių nebenori puošti kičine kiniška produkcija. Renkamasi originalesnius, ilgaamžiškesnius, nors ir brangesnius žaisliukus bei papuošalus.

Anot T. Vaišvilos, šiemet gerokai daugiau buvo nupirkta žaislų ir dirbtinių kalėdinių eglučių, o tikro sniego stoką bandyta kompensuoti dirbtiniu.

„Apibendrinant galima pasakyti, kad šventinė savaitė buvo gera: pardavimai išaugo 30 procentų”, – pridūrė jis.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.