Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos specialistai nekokybiškų maisto produktų aptinka ir didžiuosiuose prekybos centruose, ir nedidelėse parduotuvėse
Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba ragina pirkėjus nemokama telefono linija informuoti tarnybą apie nekokybiškus maisto produktus, nes jų vis dar pasitaiko gana daug. Pranešus laiku, padidėja tikimybė nutverti už rankos nesąžiningus prekybininkus. Šiemet Kauno miesto Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba atliko apie 1400 patikrinimų ir parduotuvėse nustatė pusseptinto šimto pažeidimų.
Pažaliavęs šokoladinis batonėlis
Sekmadienio popietę į „Kauno dieną” užsuko kaunietė D.S. su dukterimi. Polietileniniame maišelyje moteris laikė šokoladą „Kinder Delice”. Daugiau nei litą kainavusį saldainį moteris šeštadienį pirko Savanorių prospekte veikiančiame prekybos centre „Hyper Maxima”.
„Pirkau ir daugiau prekių, bet žinote, kaip elgiasi vaikai: pardavėjai kasos aparatu nuskaičius šokolado kainą, duktė praplėšė pakuotę”, – pasakojo moteris.
Aštuonmetė mergaitė apstulbo. Šokoladinis batonėlis buvo praradęs prekinę išvaizdą, net pažaliavęs nuo pelėsių. Mamai rodant šokoladą, mergaitė nusisuko ir pasakė: „Daugiau niekada nevalgysiu šokoladų”. Moteris turėjo ir kasos čekį. Ją labiausiai papiktino tai, kad prie kasos išsiaiškinti situacijos neatėjo ne tik administratorė, bet net vadybininkė.
Ji nesutiko, kad šokoladas būtų pakeistas arba sugrąžinti pinigai. „Ne piniguose yra esmė, – sakė moteris. – Papiktino pats požiūris į pirkėją”.
Atsiprašė pirkėjos
„VP Market” atstovė spaudai Viktorija Jakubauskaitė tikino, kad iš visos „Kinder Delice” šokoladinių batonėlių partijos pasitaikė tik vienas, kuris netinkamas vartoti. „Tuoj po pranešimo mūsų kokybės ekspertai atrankos būdu patikrino keliolika batonėlių ir nepasitaikė nė vieno, kuris būtų buvęs blogas”, – sakė V.Jakubauskaitė.
Ant kaunietės atnešto šokoladinio batonėlio pakuotės buvo matyti, kad saldėsį galima vartoti iki 2007 metų vasario 19 dienos. „Ekspertai nustatė, kad gabenant prekes arba kitu atveju galėjo būti pažeista vakuumo pakuotė, todėl produktas sugedo”, – sakė V.Jakubauskaitė.
Ji išreiškė apgailestavimą dėl nekokybiško produkto ir atsiprašė kaunietės.
Pasak „VP Market” atstovės, galėjo atsitikti ir taip, kad pakuotę pažeidė ir kuris nors iš pirkėjų. V.Jakubauskaitė sakė, kad pasitaiko atvejų, kai pirkėjai, dažniausia paaugliai, išdykaudami pažeidžia vienų arba kitų maisto produktų pakuotes.
Ragina pranešti telefonu
Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) per metus Kaune patikrina apie tris šimtus prekybos centrų ir parduotuvių. „Patys pirkėjai retai į mus kreipiasi, todėl dažniausiai pažeidimus nustatome per planinius patikrinimus”, – sakė Kauno miesto VMVT Maisto skyriaus vedėjas Petras Tarvydas.
Nuo metų pradžios tarnyba surengė 1439 patikrinimus. Per juos nustatyti 654 pažeidimai. 2005 metais atlikta 1800 patikrinimų ir rasta 850 pažeidimų.
„Dažniausiai pažeidimai būna susiję su pasibaigusiu maisto prekės realizavimo terminu, maisto produktų laikymo sąlygomis”, – sakė P.Tarvydas. Jis pridūrė, kad nekokybiškų maisto produktų pasitaiko ir didžiuosiuose prekybos centruose, ir nedidelėse parduotuvėse.
Įsigijus nekokybišką prekę, veterinarai siūlo iš karto paskambinti nemokama telefono linija (8-800 40403), kuri veikia visą parą. „Tokiu atveju bus kur kas lengviau nustatyti, ar nekokybiškas produktas prekyboje atsirado atsitiktinai, ar prekybininkai mėgina gudrauti”, – sakė P.Tarvydas.