Joga – prieš nugaros skausmą

Žmonėms, jaučiantiems nuolatinius nugaros skausmus, gali padėti jogos užsiėmimai. Ištyrus 101 suaugusį žmogų, nuolat jaučiantį skausmus apatinėje nugaros dalyje, paaiškėjo, kad nesudėtingi jogos užsiėmimai yra geresnė alternatyva už įprastus pratimus ar pagalbos sau knygas. Nors žmonės, darę įprastus pratimus, pajuto tokį patį pagerėjimą, kaip ir jogą praktikavę asmenys, jogos užsiėmimai padėjo greičiau pasiekti norimą rezultatą.

Gali būti, kad taip atsitinka dėl jogos poveikio kūnui ir dvasiai, „Reuters Health“ sakė pagrindinė tyrimo autorė daktarė Karen Dž. Šerman. Ji pabrėžė, kad tyrimo dalyviai praktikavo sulėtintų judesių jogą, skirtą žmonėms su nugaros skausmais. Tačiau aktyvesnė jogos forma, į kurią įeina sudėtingos pozos, chroniškus nugaros skausmus gali dar labiau padidinti. K. Dž.Šerman, Sietle įsikūrusios organizacijos „Group Health Cooperative“ tyrėja, ir jos kolegos tyrimo rezultatus paskelbė žurnale „Annals of Internal Medicine“.

Jungtinėse Valstijose jogą praktikuoja 14 mln. žmonių. Daugeliui jų ši iš Rytų atkeliavusi pratimų sistema padeda gydytis nuolatinius skausmus. Tačiau iki šiol bent Vakarų medicininėje literatūroje nebuvo paskelbta jokių tyrimų apie jogos įtaką chroniškiems nugaros skausmams, pažymėjo K.Dž.Šerman.

Norėdama ištirti jogos naudą, ji su kolegomis 101 suaugusįjį paskyrė 12 savaičių lankyti arba jogą, arba standartinių, terapinių pratimų užsiėmimus, arba siekti pagalbos sau knygų patarimais. Tyrimo dalyviai praktikavo vadinamą vinijogą, kuri vadovaujasi filosofija, jog pozos turi būti pritaikytos prie individualių poreikių. Jogos užsiėmimams vadovavo patyręs terapinės jogos mokytojas, kuris atrinkdavo tik pagrindines pozas, nesuteikiančias nugarai pernelyg didelio krūvio. Po 12 savaičių jogos praktikuotojai nurodė pajutę pagerėjimą. Dar po trijų mėnesių tokį patį pagerėjimo laipsnį pasiekė ir lankę standartinių pratimų užsiėmimus.

Tyrimo rezultatai aiškiai neparodo, kas – joga ar standartiniai, terapijai skirti pratimai – efektyviau sumažina nugaros skausmus, pabrėžė K.Dž.Šerman. Tačiau ji pridūrė, kad turėdama pasirinkimą ji rinktųsi jogą. Ji taip pat pažymėjo, kad jogos praktikuotojai ilgainiui pradėjo vartoti dvigubai mažiau vaistų nei jų kolegos likusiose dviejose grupėse. Kodėl taip atsitiko ir kodėl jogos nauda buvo greitesnė, yra atviras klausimas. Tačiau K.Dž.Šerman spėjo, kad tai susiję su jogos poveikiu kūnui ir dvasiai. Gali būti, kad joga leido nugaros skausmus jaučiantiems žmonėms labiau atkreipti dėmesį į savo įprastus judesius bei laikyseną, kėlusius nugaros problemų.

Joga gali netikti tik žmonėms, turintiems, pavyzdžiui, pažeistus stuburo diskus, pažymėjo K.Dž.Šerman. Tačiau dauguma žmonių, pridūrė ji, jaučia nespecifinius nugaros skausmus, susijusius su raumenimis, minkštaisiais audiniais ir nervais, kuriems joga gali tapti vertu pabandyti metodu.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Medicina su žyma , , , , .

One Response to Joga – prieš nugaros skausmą

  1. R.S.

    Faktas: man nugaros skausmai praejo kasdien medituojant. Ir nugara tapo tiesesne.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.