Para prie vairo tarp pasaulio greičiausiųjų

Kitąmet sausį Dubajuje vyksiančiose lenktynėse pirmąkart suplevėsuos lietuviška trispalvė

Likus mėnesiui iki starto viename didžiausių Jungtinių Arabų Emyratų mieste Dubajuje vyksiančiose 24 valandų lenktynėse, Lietuvai atstovausiantys lenktynininkai surengė spaudos konferenciją. Pristatę komandą ir išdėstę sau keliamus tikslus sportininkai trumpai apibūdino, ką prie lietuviško klimato pripratusiems lenktynininkams tenka iškęsti spiginant Afrikos saulei.

Kovos dėl vietos tarp nugalėtojų

„Pesimistinėmis prognozėmis tikimės patekti į greičiausiųjų penketuką, o žiūrint optimistiškiau – norėtume užlipti ir ant nugalėtojų pakylos”, – nedrąsiai savo jėgas ir galimybes nugalėti vertino Lietuvos sportininkai Egidijus Dapšas ir broliai Nerijus ir Nemunas Dagiliai.

Nerijus Dagilis pridūrė, kad tokios svetur vykstančios lenktynės, kai Lietuvoje vyrauja žiemiški orai, sportininkams tampa puikia galimybe palaikyti gerą sportinę formą.

Pirmą kartą 24 valandų automobilių žiedinės lenktynės Dubajuje surengtos pernai. Jau debiutinėse lenktynėse startavo 67 ekipažai iš 11 šalių, važiavę įvairių serijų automobiliais, turėjusiais skirtingo litražo benzininius ir dyzelinius variklius bei pagal jų išvystomą galingumą suskirstytais į klases. Čia jėgas išbandė ir penki žinomi Lietuvos žiedinių lenktynių meistrai – E.Dapšas, broliai Dagiliai, Alfredas Kudla ir Titas Sereika. Tačiau tąkart jie atstovavo Vokietijos „Eigner-Oktanas” komandai ir, klasėje pelnę šeštąją vietą, o absoliučioje įskaitoje būdami dvylikti, stovėjo šalia plevėsuojančios Vokietijos vėliavos.

Debiutavę pirmosiose lenktynėse lietuviai pasakojo susidūrę su viena didžiausių problemų – alinančiu karščiu. Lauke tvyrant beveik trisdešimties laipsnių temperatūrai, automobilyje karštis du kartus didesnis. Rengdamiesi kitam startui Lietuvos sportininkai sakė jau pasirūpinę specialia aušinimo įranga, padėsiančia bent šiek tiek sumažinti oro temperatūrą sportiniame bolide. Tokiu būdu tikimasi sutaupyti laiko, mat vairuotojams tektų kur kas rečiau pasikeisti vietomis.

Tiesiog prabangios lenktynės

Debiutines Dubajaus 24 val. lenktynes laimėjo „Duller „Motorsport” pirmoji komanda iš Austrijos, kurios kvartetas: Dyteris Kvesteris, Hansas Joachimas Stukas, Filipas Peteris ir Toto Volfas – vairavo „BMW M3 E46 GTR” automobilį.

Pernykščių nugalėtojų komanda per 24 valandų laiko limitą įveikė 519 Dubajaus trasos ratų, kurių vieno ilgis – 5390 metrų. Iš viso jie nuvažiavo 2797,41 kilometro distanciją. Įveikdami 175-ąjį ratą nugalėtojai jį nuvažiavo greičiausiai – per 2 min. 10,057 sek.

Pastarieji pernai vykusių varžybų laimėtojų pasiekti rezultatai taps pagrindiniu orientyru ir šiemet rengiamų 24 valandų lenktynių Dubajuje dalyviams, svajojantiems užkopti ant nugalėtojų pakylos. Juolab kad nesikeičia nei lenktynių trasa, nei jų reglamentas.

„Nors pernai Dubajuje tokios lenktynės surengtos tik pirmą kartą, tačiau iš jų organizatorių verta daug ko pasimokyti, – teigė debiutinių lenktynių dalyvis, vienas tituluočiausių šalies žiedininkų Egidijus Dapšas. – Jau debiutinėmis lenktynėmis buvo suviliotas didelis pajėgiausių daugelio šalių sportininkų būrys, o pats renginys virto puikia, ilgam įsimenančia švente ne tik lenktynininkams, bet ir žiūrovams, kurių nestigo iš viso pasaulio. Todėl šiemet mes ir pateikėme paraišką vieni pirmųjų”.

Sportininkus čia vilioja nauja ir itin saugi bei moderni žiedinių lenktynių trasa, atitinkanti net didžiausius, „Formulės-1” varžyboms keliamus reikalavimus, puikios komandų mechanikų darbo sąlygos, kurių paslaugoms – netgi automatinę oro kondicionavimo sistemą turintys erdvūs garažai, geras servisas bei itin rimtas organizatorių požiūris į lenktynes ir lenktynininkus.

Penktasis startinis numeris

Paraiškos dalyvauti 2007 metų sausio 12-13 dienomis rengiamose 24 valandų lenktynėse Dubajuje dar priimamos, tačiau organizatoriai jau užregistravo 104 komandas – šių lenktynių dalyves.

Pagal pastaruosius duomenis Dubajuje startuos net septyniolikos pasaulio valstybių – Švedijos, Slovakijos, Vokietijos, Lietuvos, Japonijos, Belgijos, Australijos, Austrijos, Anglijos, Portugalijos, Prancūzijos, Olandijos, Vengrijos, Čekijos, Andoros, Italijos ir, žinoma, Jungtinių Arabų Emyratų – sportininkai.

Prognozuojama, kad antrosiose Dubajaus 24 valandų lenktynėse komandų skaičius gali viršyti pernykštį kone dvigubai.

Puikų 5-ąjį startinį numerį gavo Lietuvos „Oktano” komanda – Egidijus Dapšas, Nemunas ir Nerijus Dagiliai bei kartu šios komandos ir jau Lietuvos garbę ginsiantys vieni tituluočiausių Vokietijos lenktynininkų – Uvė bei Jurgenas Alzenai.

„Oktano” ekipa varžysis „Porsche 996 RSR” automobiliu, kuris specialiai šioms 24 valandų lenktynėms buvo rengiamas Vokietijoje, vienoje moderniausių šioje šalyje „Jurgen-Alzen-Motorsport” kompanijoje, turinčioje didelę patirtį specialiai rengiant automobilius ilgų nuotolių žiedinėms lenktynėms. Lietuvių automobilis stos į kovą galingiausių bolidų klasėje.

Jų „Porsche 996 RSR” išvysto 374 kW (509 AG) pajėgumą prie 8160 apsisukimų per minutę, o šio automobilio sukimo momentas – 454 niutonmetrai esant 6840 apsisukimų per minutę.

E.Dapšas prasitarė, kad pastarojo bolido variklio darbo resursas tėra aštuoniasdešimt valandų. Lietuviai atsisakė sekvencinės pavarų dėžės, mat jai garantuojama tik dvidešimt valandų nepriekaištingo veikimo, o to per mažai norint be didesnių gedimų važiuoti visas 24 valandas.

Sportininkas tikisi, jog jų komandos „Porsche 996 RSR” parengtas nepriekaištingai ir leis ekipai kovoti dėl aukščiausių pozicijų: „Viliamės, kad vokiečiai, rengdami varžyboms bolidą, stengsis dar labiau priartėti prie tobulumo ribos, nes jie drauge su mumis juo ir turės važiuoti. Įsigydami iš jų automobilį tik juokais paklausėme, ar nenorėtų važiuoti kartu su mumis, tačiau, mūsų pačių nuostabai, vokiečiai sutiko. Toks atsakymas buvo kiek netikėtas, nes paprastai jie važiuoja tik gerai apmokamose varžybose, o čia apie pinigus net kalbos nebuvo”.

Lietuvos komanda kartu su ją aptarnausiančių 10 mechanikų brigada į Dubajų išvyksta sausio 8-ąją, o jau kitą dieną prasideda dalyvių registracijos, techninės komisijos ir kitos neišvengiamos būsimų lenktynių procedūros. Sausio 11-ąją – treniruotės bei 24 valandų lenktynių kvalifikacinės varžybos, kurių dalyviai kovos dėl geresnių starto pozicijų. Tuo tarpu oficialus lenktynių startas bus duotas sausio 12-ąją 14 val. vietos laiku (11 val. Lietuvos laiku), o finišo vėliava suplevėsuos lygiai po paros – sausio 13-ąją.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.