Neseniai pradėjau vairuoti. Norėčiau daugiau sužinoti apie pavaras: kada kokia pavara geriausia važiuoti, kaip prie šviesoforo? Laukti leidžiamo signalo įjungta ar išjungta pavara?
Ne kartą kalbėjome apie kelis žalingus įpročius, kurių neatsisako netgi patyrę vairuotojai. Tęsiame pradėtą temą.
Lenkimas
Yra viena eismo situacija, kai saugumo sumetimais tiesiog būtina iš anksto įjungti žemesnę pavarą.
Tai transporto priemonės lenkimas, kai iš priekio artėja kita transporto priemonė. Ji dar toli, todėl važiuodamas ketvirta ar penkta pavara, ryžtatės lenkti. Bet jei jūsų automobilio ir lenkiamojo automobilio greičių skirtumas nedidelis, lenkimas užtrunka, automobilis iš priekio grėsmingai artėja, o variklis tarsi nustoja traukęs… Ypač tai tinka automobiliams, varomiems dyzelinių variklių.
Geriausia išeitis – nepakliūti į tokią situaciją, lenkti greitai ir ryžtingai, iš anksto įjungus žemesnę, kad ir trečią, pavarą ir daugiau „įsukus” variklį. Tada automobilis dinamiškesnis, gyviau reaguoja į akceleratoriaus spūstelėjimą, ir manevras atliekamas saugiai.
Žalingi įpročiai
Dabar šiek tiek apie kai kuriuos įpročius, kurių reikia kuo greičiau atsikratyti. Vienas jų – stovėti prie sankryžos ir laikyti įjungtą pavarą bei nuspaustą sankabos pedalą. Pirmiausia taip elgdamiesi gadiname sankabą. Kita vertus, tai netgi nesaugu, nes koja gali netyčia nuslysti nuo pedalo, sankaba įsijungs ir automobilis šoktels į priekį. Ir dar: taip elgiantis lengva užgesinti variklį tuo momentu, kai pradėsite važiuoti, nes išjungus sankabą dažnai paliekama įjungta ta pavara, kuria važiuota prieš sustojimą, o ši dažniausia per aukšta, kad būtų galima pajudėti iš vietos…
Kitas pavojingas (nenaudingas ekonomiškai) įprotis – išjungus pavarą riedėti iš inercijos. Tai pavojinga važiuojant tiek nuokalne, tiek artėjant prie sankryžos – jei stabdžiai sugestų ar kelio danga pasirodytų esanti slidi, vien spausdamas pedalą galite nesuspėti sustabdyti automobilio.
Todėl artėjant prie sankryžos ar važiuojant nuo kalno reikia stabdyti varikliu, atleidžiant akceleratoriaus pedalą, jei reikia – ir įjungiant žemesnę pavarą, kartu padėti jam, pristabdant darbiniu stabdžiu. Nereikia pamiršti, kad šiuolaikinės degalų įpurškimo sistemos pritaikytos tokiam darbo režimui, kai ratams sukant variklį jos tai „supranta” ir visai nutraukia degalų padavimą į cilindrus.
Štai tada realiai taupomi degalai, o ne riedant išjungus sankabą ar įjungus neutralią pavarą.