Eimutis Markūnas reabilitavo šiuolaikinį meną. Taip Kauno paveikslų galerijoje atidarytą E.Markūno parodą „Identifikacijos” sutiko net itin aršūs šiuolaikinio meno kritikai.
Ilgai lauktoje, dėl galerijos remonto vis atidėtoje parodoje E.Markūnas eksponuoja per pastaruosius trejus metus sukurtus kūrinius, pribloškiančius atlikimo technikų įvairove: nuo fotografijos, piešinių iki instaliacijų, kuriose naudojama tapyba ar cirkuliuojantys skysčiai. Akivaizdu, kad anksčiau garbinęs vitražą bei tapybą lyg ir atskirai, dabar E.Markūnas abi mūzas suvienijo. Galbūt amžinai? „Naudoju tas priemones, kurios reikalingos maksimaliai formoje įkūnyti idėją. Savęs nebevadinu vieno ar kito cecho atstovu. Esu tiesiog menininkas, besistengiantis daryti tai, kuo pats tikiu”, – kalbėjo E.Markūnas, vadinamas vienu įdomiausių dabarties Lietuvos menininkų.
„Identifikacijos” idėjos – ne mažiau originalios nei jų medžiagiškasis rūbas. Paroda pribloškia savo tikrumu, naujumu, nuoširdžiu atsivėrimu, filosofinėmis įžvalgomis, paralelėmis ir hamletiškais klausimais.
Idėjų parodoje eksponuojamiems kūriniams E.Markūnas sėmėsi ne tik Lietuvoje, bet ir Berlyne bei Paryžiuje. E.Markūno kūrybines idėjas, tapusias tiesiog „meno faktu”, supras bet kuris europietis, tačiau jose nėra kosmopolitinio šalčio. „Kai įveiki formą, atsiranda universali, tiesiog fiziškai juntama kalba, suprantama visiems”, – savo nuostatas dėstė E.Markūnas.