Aptarnaujantysis transportas

Kaip žinome, pasikeitus Kelių eismo taisyklėms, pasikeitė ir kai kurios KET sąvokos. Panagrinėkime kai kurias iš jų.

„Aptarnaujantysis transportas – transporto priemonės, kurios priklauso draudžiamaisiais kelio ženklais (toliau vadinama – ženklai) pažymėtoje zonoje esančioms įmonėms, įstaigoms ir organizacijoms, toje zonoje gyvenantiems ar dirbantiems asmenims, arba kurios atveža į tą zoną (išveža iš jos) krovinius ar atvyksta į šią zoną paimti krovinio, taip pat lengvieji taksi automobiliai, atvežantys į tą zoną (išvežantys iš jos) keleivius arba atvykstantys jų paimti į šią zoną”.

Suskirstymas

Matome, kad aptarnaujančiuoju transportu dabar laikomos transporto priemonės, kurias galime suskirstyti į keturias grupes:

1. Įmonių įstaigų ir organizacijų, esančių draudžiamaisiais ženklais pažymėtoje zonoje, transporto priemonės.

2. Draudžiamaisiais ženklais pažymėtoje zonoje gyvenančių ar dirbančių asmenų transporto priemonės.

3. Transporto priemonės, atvykstančios į draudžiamaisiais ženklais pažymėtą zoną krovinių vežti.

4. Transporto priemonės, atvykstančios į draudžiamaisiais ženklais pažymėtą zoną keleivių vežti.

Dėl pirmųjų dviejų grupių neaiškumų yra mažiau. Įstaigoms ar gyventojams priklausančių transporto priemonių vairuotojai turi transporto priemonių registracijos dokumentus, darbuotojai turi darbo pažymėjimus, todėl ar konkreti transporto priemonė gali būti priskiriama aptarnaujančiajam transportui, daugeliu atveju įrodyti galima dokumentais.

Sudėtingiau yra dėl kitų dviejų grupių. Trečiosios transporto priemonių grupės, tai yra tų transporto priemonių, kurios į draudžiamaisiais ženklais pažymėtą zoną atvyksta krovinių vežti, vairuotojai tais atvejais, kai krovinį atveža į draudžiamą zoną ar išveža iš jos, turi „daiktinius” įrodymus – krovinį. Kaip žinome, KET nėra išaiškinta, kas yra krovinys. Į klausimą, kokio dydžio ar svorio daiktai laikomi kroviniais, kiek turėtų būti mažų ar smulkių daiktų, kad jie būtų laikomi kroviniais ir pan., atsakyti nelengva. Matyt, turėtume vadovautis nuovoka ir lietuvių kalbos sąvokomis. Krovinys yra vežami daiktai, gabenamos prekės, todėl neturėtų kilti abejonių, kad į parduotuvę ar restoraną atvežamos prekės ar maisto produktai, į namus vežamas šaldytuvas ar skalbimo mašina yra krovinys. Tačiau kroviniu neturėtų būti laikoma rankinė, lagaminas ar kokie nors smulkūs į juos telpantys daiktai, pirkiniai.

Taisyklių pakeitimai

Kalbant apie aptarnaujantįjį transportą, gabenantį krovinius, reikia pažymėti, kad būtent čia KET yra šiek tiek pakeistos.

Papildomai pabrėžta, kad aptarnaujančiuoju transportu yra laikomos ne tik įvežančios į zoną ar išvežančios iš jos krovinius, bet ir tos transporto priemonės, kurios atvyksta į draudžiamaisiais ženklais pažymėtą zoną paimti krovinio. Papildymas yra logiškas, nes neatvykus paimti krovinio neįmanoma jo ir išvežti.

Kitas KET pakeitimas yra susijęs su mūsų vadinamu ketvirtosios grupės aptarnaujančiuoju transportu, vežančiu keleivius. Anksčiau aptarnaujančiajam transportui galėjo būti priskiriami visi taksi automobiliai, o dabar – tik lengvieji. Be to, šie lengvieji taksi galės būti laikomi aptarnaujančiuoju transportu neatsižvelgiant į tai, ar jie atvyksta nurodytu adresu, ar ne. Pakanka to, kad jie apskritai atvyksta į tą zoną paimti keleivių.

Labai svarbu nustatyti ar žinoti, kokia konkreti transporto priemonė yra laikoma aptarnaujančiuoju transportu, nes, kaip žinome, nemažai draudžiamųjų kelio ženklų aptarnaujančiajam transportu negalioja. Apie tai pakalbėsime kitą kartą.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , .

1 atsiliepimas į "Aptarnaujantysis transportas"

  1. Dalius

    Sveiki. O kaip skaitosi transporto priemonė pvz. šiukšliavežė , arba sniegą žiemą valančios transporto priemonės . Joms reikia kažkokio leidimo?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.