„flyLAL Group” Vilniaus oro uoste iki 2009 metų planuoja baigti naujojo keleivių terminalo statybą, nors tam nepritaria oro uosto administracija
„flyLAL Group” valdybos narys Gediminas Žiemelis sako, kad „flyLAL” kartu su partneriais planuoja organizuoti jungiamuosius skrydžius, o tam reikalingas keleivių terminalas, galintis aptarnauti didelius keleivių srautus.
Anot jo, naujai statomo Vilniaus oro uosto terminalo pajėgumo pakaktų tik metams. Vilniaus oro uoste per dešimt mėnesių, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, keleivių padaugėjo 13,8 proc. – iki 1,2 milijono. Oro uostas pernai aptarnavo 1,281 mln. keleivių, šiemet planuoja – apie 1,5 milijono.
Sutaupytų
Terminalą planuojama statyti vietoje administracinio-visuomeninio pastato, esančio oro uosto teritorijoje. Anot valdybos nario, nuolat daugėjant keleivių tai būtų pelningas verslas, be to, galbūt pavyktų sutaupyti mokant mažesnį keleivio įlaipinimo mokestį, kuris dabar siekia 50 litų už keleivį.
„Pastačius naująjį keleivių terminalą „flyLAL” tolimiesiems reisams į Vilnių galėtų atskraidinti keleivių iš kitų oro uostų. Dabar vyksta atvirkštinis procesas – iš Vilniaus keleiviai išvežami į didesnius oro uostus, iš kurių vykdomi tolimieji skrydžiai”, – teigė Žiemelis. Pasak jo, „flyLAL” kartu su partneriais planuoja organizuoti jungiamuosius skrydžius. Prognozuojama, kad grupės bendrovių teikiamos paslaugos bus 15-30 proc. pigesnės, nei yra kituose regiono oro uostuose.
Pradžiai pakaktų
Susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius anksčiau yra minėjęs, kad Vilniaus oro uoste pastačius naują terminalą skrydžių padaugėtų dvigubai. Jis mano, kad šiuo metu statomas terminalas pradėtas statyti pavėluotai, be to, galėtų būti didesnis.
Kitos oro bendrovės „airBaltic” vadovas Tadas Vizgirda tikino, esą dar prieš Vilniaus oro uostui pradedant naujojo terminalo statybas, jų bendrovė svarstė terminalo statybos galimybę. „Dabar, kai oro uostas ėmėsi statybų, manome, metus ar dvejus terminalas bus pajėgus aptarnauti didėjančius keleivių srautus, tačiau ateityje jis bus per mažas. Jei oro uostas vykdys plėtrą ir nevėluos pagal numatytus terminus, situacija bus gera”, – aiškino Vizgirda.
Vilniaus oro uosto atstovas spaudai ir ryšiams su visuomene Arūnas Marcinkevičius sako, kad naujas terminalas leis aptarnauti kur kas daugiau – apie 3,5 mln. keleivių per metus. Pagal savo plotą jis prilygsta dviejų ankstesnių keleivių terminalų bendram plotui. Beveik 97 mln. litų vertinamo naujojo keleivių terminalo, kuris būtinas pagal Šengeno reikalavimus bei didėjančiam keleivių srautui aptarnauti, plotas – apie 16 tūkst. kvadratinių metrų.
Žada investicijas
Tačiau”fly LAL Group” planus šiuo metu griauna nesutarimai su Vilniaus oro uostu. Bendrovė šiuo metu bylinėjasi su Vilniaus oro uostu dėl lėktuvų remonto angarų statybos. Nesutariama ir dėl dar vieno terminalo statybos.
„Nesuprantu, kodėl oro uostas priešinasi dar vieno keleivių terminalo statybai. Pastačius terminalą oro uostas gautų apie 100 mln. litų papildomų mokesčių ir rinkliavų. Mes turime aiškius verslo planus, šiaip ar taip, juos įvykdysime”, – teigė Žiemelis. Jis sakė, kad didinti keleivių srautus trukdo prastas oro uosto administracijos darbas, netikęs „tranzitinių” keleivių pritraukimas ir menkai reklamuojami šalies traukos objektai. Pasak Žiemelio, bendros investicijos siektų 120 mln. litų, iš jų 80 mln. litų būtų skirta statyboms. 70 proc. investicijų sudarytų pasiskolintos lėšos, 30 proc. investuotų pati bendrovė.
Civilinės aviacijos administracijos direktorius Kęstutis Auryla mano, kad „flyLAL” sprendimas statyti keleivių terminalą atrodo kiek keistokai, nes oro uostuose vyrauja vienoda aviacijos saugumo, keleivių patikros, aptarnavimo sistema. Ji turi būti suderinta su oro uostu. „Statant tokį terminalą reikėtų paskaičiuoti, įvertinti ir atsižvelgti į aviacijos saugos, muitinės, sienos tarnybos, Šengeno reikalavimo kriterijus”, – aiškino Auryla.