Kokia yra stovėjimo spūstyse kaina?

Transporto spūstys Lietuvos didmiesčiuose jau tapo kasdienybe. Sostinės valdininkų pastangos išspręsti šią problemą kol kas nedavė norimo rezultato. Neseniai atliktas eksperimentas parodė, kad piko metu keliuose vilniečiai sugaišta maždaug du su puse karto ilgiau negu įprastai. Ekspertų skaičiavimais, laikas yra anaiptol ne vienintelė kaina, kurią tenka mokėti už šį „malonumą”.

Veltui sugaištas laikas

Penkias darbo dienas – nuo praėjusio trečiadienio iki šio antradienio – tik prasidėjus spūstims po 17 val. vakaro automobilių klubo „Tai Realu” automobilis pajudėdavo pagrindine Vilniaus arterija: Savanorių prospektu, Geležinio Vilko ir Ukmergės gatve. Paaiškėjo, kad tokia kelionė nuo vieno Vilniaus galo iki kito vidutiniškai trunka 40 minučių. Tai – apie du su puse karto ilgiau negu tą patį atstumą užtrunka įveikti vakare. Šiam maršrutui nuvažiuoti pakanka 15 minučių, kai spūstys būna aprimusios.

Sunaudojama daugiau kuro

„Šiuo eksperimentu siekėme parodyti, kad kelyje namo veltui sugaištame ne tik marias laiko, bet ir sunaudojame kur kas daugiau degalų. Šiam 16 km ilgio maršrutui piko metu mano vairuojamas automobilis „BMW 320si” sunaudojo apie 2,3 litro benzino. Tuo tarpu įveikti tą patį atstumą vakare jam užteko apie 1,3 litro”, – pasakojo „Tai Realu” klubo prezidentas Robertas Daskevičius.

Remiantis VGTU ekspertų skaičiavimais, piko metu Geležinio Vilko – Ukmergės gatve pravažiuoja nuo 8000 iki 9400 automobilių. Jei jų degalų sąnaudos dėl spūsčių šioje atkarpoje išauga bent litru, per valandą vėjais paleidžiama iki 30 tūkst. litų. „Žinoma, tokie skaičiavimai tik apytiksliai, tačiau jie parodo, kad spūsčių žala išmatuojama ir labai reali”, – tikino R. Daskevičius.

Spūstys paralyžiuoja eismą visame mieste

Klubas „Tai Realu” automobilių spūstis matavo tik centrinėje sostinės arterijoje, tačiau daugelis vairuotojų sugaišta dar antrą tiek laiko, bandydami nusigauti iki centrinių kelių per užsikimšusias senamiesčio ir centro gatves.

Eksperimento metu pervažiuoti Vilnių trumpiausiai užtruko 36 minutes, ilgiausiai kelionė išsitęsė iki 48 minučių. „Piko metu automobilis vidutiniškai juda 26 km/h greičiu – tai yra apie pusė šiame kelyje leistino greičio, o visiškai sustojus vidutiniškai tenka praleisti apie 5 minutes”, – teigė klubo „Tai Realu” prezidentas. Jei mažiau automobilių pasitaikydavo vienoje maršruto vietoje, į spūstį neišvengiamai buvo papuolama kitoje. R. Daskevičius mano, kad taip yra todėl, kad šios gatvės tiesiog negali praleisti daugiau automobilių.

Savaitę pavažinėjus tuo pačiu maršrutu, paaiškėjo, kad daugiausia automobilių vakarinio piko metu susispiečia ties Vingio parku, Geležinio Vilko tuneliu ir sankryža prie „Senukų” prekybos centro Ukmergės plente.

Kare ir spūstyse – be taisyklių?

Eksperimento metu buvo pastebėta, kad mūsų tautiečių vairavimo kultūra negerėja. Savanorių prospekte ne vienas ir ne du automobiliai spūsties metu važiavo autobusams skirta eismo juosta, o Ukmergės gatvėje, kur trys eismo juostos susiaurėja į dvi netoliese „Senukų” prekybos centro, dažnas vairuotojas grūdosi pro srautą, nepaisydamas eismo juostų ir taip sukeldamas avarines situacijas. Tokie taisyklių nesilaikantys vairuotojai provokuoja ir kitus daryti tą patį.

Problemas išspręs tik iš dalies

Šiuo metu Ukmergės – Geležinio Vilko gatvių sankirtoje yra statoma estakada, kuri, pasak sostinės valdininkų, turėtų išspręsti spūsčių problemas šioje miesto dalyje. Tačiau su tuo nesutinka automobilių klubas „Tai Realu”. Jų teigimu, tai padės tik iš dalies, nes automobiliai vėl strigs sankryžoje ties „Senukų” prekybos centru. Čia eksperimento metu tekdavo vidutiniškai praleisti po 5-6 minutes.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.