„Nidos ekspresija” sušildė Kauną

Kauno galerija „Meno parkas” neseniai sukvietė meno gerbėjus į XII tarptautinio Nidos tapybos plenero parodą „Nidos ekspresija” atidarymą

Paroda, į kurią atvyko Rygos ir Karaliaučiaus menininkai, skirta „Brucke” manifesto-programos šimtmečio jubiliejui bei ekspresyviosios tapybos tradicijas puoselėjusiam kauniečiui dailininkui Arūnui Vaitkūnui atminti.

Arūno devintoji banga

Šiemet rudenėjančioje Nidoje tapė iškiliausi Kauno menininkai, Vaitkūno draugai ir kolegos. Jo žmona Aušra Barzdukaitė-Vaitkūnienė prisiminė, kaip jos vyras Nidoje rytais dainuodavo: „Devintoji banga ateina…” Aušra su sūnumi Tomu gyveno ankstesnių plenerų prisiminimais ir nuoširdžiai džiaugėsi, kad ši veikla Nidoje tęsiasi. Kauno parodoje – daugiausia Barzdukaitės-Vaitkūnienės drobių. „Tai Nidos plenero dienoraštis… Išgyvenimus, įspūdžius, estetine kalba kasdien perteikdavau vis naujose drobėse. Jose daug simbolių, augmenijos, pakrančių medžių, jūros, dangaus ir net kiškutis”, – prisipažino ji.

Paveikslo nėra – ištuštėjo namai

Menininkas Alvydas Bulaka eksponuoja didžiausią plenero kūrinį, – diptichą „Krikštai”. Per atidarymą jis džiaugėsi, kad ši graži „Bruckes” idėja tęsiasi, kad lig šiol lyg užsuktas laikrodis Nidos pleneras surenka šiuolaikinius menininkus iš kaimyninių šalių: Vokietijos, Latvijos, Lenkijos, Baltarusijos, Rusijos, Karaliaučiaus krašto ir net iš tolimosios Indijos.

Verslininkas, daugiametis Nidos tapybos plenero rėmėjas Rimas Kuliešius akcentavo, kad būtent šis pleneras jam buvo pats stipriausias. Dailininkai sukūrė nuostabų kūrybinį klimatą, todėl jų kūriniai tokie solidūs, nuotaikingi ir tikrai ekspresionistiški. Vieną jų nuo sienos nukabinau šiai parodai, ir mano namuose kambarys pasidarė tuščias. Jis, kaip ir daugelis kalbėjusiųjų, linkėjo, kad ši tradicija burtis ir kurti kartu tęstųsi.

Kaip atsirado drobės

Eimutis Morkūnas pasakojo, kaip jis vaikščiodamas audringą ir apsiniaukusią dieną Nidos pakrantėje pastebėjo moterį su skėčiu. Nors lijo, moteris maudėsi ir išlipusi iš jūros pamatė, kad ją piešia, eskizuoja… Vėliau sugrįžęs į studiją nutapė dvi didžiules drobes. „Pabandžiau Nidoje, ar dar sugebu studijoje tapyti figūrines kompozicijas”, – prisipažino Morkūnas.

Galerijos direktorius Arvydas Žalpys džiaugėsi, kad jo vadovaujamoje meno erdvėje „Nidos ekspresijos” tapybos plenero kūriniai rodomi pirmą sykį, o saulėtos ir spalvingos drobės šildys čia apsilankiusius žiūrovus.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Kultūra su žyma , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.