Automobilis ir sveikata

Mažinti neigiamą transporto poveikį žmonių sveikatai yra vienas iš ilgalaikių Lietuvos transporto politikos prioritetų

Pasak Susisiekimo ministerijos valstybės sekretoriaus Almino Mačiulio, šiandien itin daug dirbama kuriant ekologiškai efektyvią transporto sistemą. Tuo tikslu bus derinama subalansuota visų transporto rūšių plėtra, pirmenybę teikiant mažiau neigiamo poveikio aplinkai ir žmonių sveikatai turinčiam transportui, naudojančiam alternatyvius ir mažiau aplinką teršiančius degalus. Todėl bus propaguojami geležinkeliai, o Klaipėdos jūrų uosto bei vidaus vandenų kelių plėtra leis gerokai sumažinti neigiamą transporto poveikį aplinkai.

Ekologija

Apie tai buvo kalbama neseniai vykusioje nacionalinės sveikatos politikos konferencijoje „Lietuvos sveikatos programos įgyvendinimas: vienykime jėgas”.

Lietuvos transportas ir ryšiai sukuria vis didesnę bendrojo vidaus produkto dalį, o kelių transporto priemonių parkas nuo nepriklausomybės atkūrimo padidėjo 1,8 karto. Dabar lengvųjų automobilių skaičius 1000-iui gyventojų sudaro 73 proc. ES vidurkio.

Transporto sektoriuje devynis dešimtadalius teršalų į atmosferą išmeta kelių transportas. Nors Lietuvoje transporto priemonių per pastarąjį dešimtmetį labai padaugėjo, į aplinką jos išmeta 2 kartus mažiau teršalų, o bendros degalų sąnaudos sumažėjo apie 30 proc. Šie teigiami poslinkiai susiję su modernesnių, mažiau aplinką teršiančių transporto priemonių naudojimu bei kuro kokybės pagerėjimu.

Saugumas

Pėsčiųjų eismo dalyvių saugumui įrengiamas apšvietimas naujose sankryžose, gyvenvietėse, kurias kerta keliai, plėtojama dviračių ir pėsčiųjų takų infrastruktūra, automobilių kelių tinklas, gerėja jų kokybė ir pralaidumas, vykdoma žvyrkelių asfaltavimo programa, tiesiami aplinkkeliai – visa tai leidžia sumažinti spūstis ir ekonomiškiau vartoti degalus. Kelininkai kasmet išasfaltuoja iki 200 km žvyrkelių, nutiesia dešimtis kilometrų aplinkkelių ir rekonstruoja iki 150 km magistralinių bei krašto kelių, įrengia keliasdešimt kilometrų apsauginių tinklo tvorų nuo žvėrių.

Mažinant triukšmą, šimtams namų sudėti sandarūs langai, statomos apsauginės triukšmo sienelės. Rekonstruojant magistralinius kelius įrengiamos papildomos eismo saugos priemonės: kelio ženklai, užtvaros, gyvulių pralaidos, kiti inžineriniai statiniai. Kelio dangos paviršius dengiamas smulkesne skalda, mažinančia triukšmą ir trintį, įrengtos apsauginės triukšmo sienelės, sodinami želdiniai.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.