Cinkuotas kėbulas

Kodėl daugelis didelį dėmesį skiria automobilio kėbulo cinkavimui? Taip, galbūt jis mažiau rūdija, bet nejaugi nėra kitų nuo korozijos apsaugančių dangų?

Taigi kodėl šiandien cinkas, tiksliau, padengimas cinku, yra toks svarbus, ir pardavėjas tokiu būdu stengiasi prisivilioti pirkėją?

Standumas

Gera, kokybiška cinko danga yra ne tik itin atspari agresyviam cheminiam poveikiui, bet ir ilgalaikė, todėl cinkuotas automobilio kėbulas ilgai išlaiko visas konstruktorių jam suteiktas savybes, pirmiausia standumą, nes jo laikomieji elementai, apsaugoti plonyte cinko danga, nerūdija ir todėl nesusilpnėja.

Nesuklysiu teigdamas, kad Lietuvoje autoavarijose žūsta daug žmonių ne dėl to, kad jų vairuojami nenauji automobiliai techniškai netvarkingi ir todėl pakliūva į avarijas, kaip kai kas bando teigti. Priežastis visai kita – automobilio kėbulas: jei jis neapsaugotas nuo korozijos, ilgainiui surūdija, tampa ne toks standus kaip turėtų būti, todėl susidūrus ar atsitrenkus į kliūtį jis kur kas lengviau sugniūžta ar net subyra į dalis.

Pakaitalas

Cinkuotas automobilio kėbulas daugiau apsaugotas, tačiau pažeidus apsauginį cinko sluoksnį korozija graužia kėbulo plieną taip pat gerai, kaip ir necinkuotojo. Todėl labai svarbu vos pastebėjus automobilio gadinimus ar po remonto, kai apsauginė cinko danga buvo pažeista, pavyzdžiui, suvirinimo metu, bent iš dalies atkurti tokios kėbulo vietos apsaugą cinku.

Žinia, pažeistos kėbulo vietos nenucinkuosi taip, kaip tai daroma gamykloje, tačiau parduodamas ne vienos firmos gaminamas specialus cinko gruntas. Juo nudažius pažeistą ar suremontuotą vietą ir išdžiovinus ant metalo paviršiaus susidaro patvarus dvejopo veikimo apsauginis sluoksnis. Dvejopo todėl, kad toks gruntas gali veikti pasyviai – gerai sukibęs su nuvalytu dažomo metalo paviršiumi ir būdamas atsparus cheminiam poveikiui, jis neleidžia kenksmingoms išorės medžiagoms sukelti kėbulo plieno korozijos. Jei šį gruntą pažeisime – netyčia nubrauksime „iki metalo”, šio grunto reakcija suaktyvės: veikiant oro drėgmei, dangos sugadinimo vietoje prasideda elektrocheminis procesas tarp geležies ir cinko, esančio grunto sudėtyje. Kartu ima veikti ore esantis anglies dvideginis, tada sugadinta vieta (ties įbrėžimu) gana greitai apsitraukia vandenyje netirpia plėvele iš cinko karbonatų. Kitaip tariant, grunte esantis cinko užpildas pats „išgydo” smulkius kėbulo dangos pažeidimus, kurių neišvengia nė vienas kasdien naudojamas automobilis. Jei po to subraižytas vietas dar nupoliruotume apsauginiu poliroliu, galime tikėtis, kad šioje vietoje korozija „nesužydės”.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.