Važiuokime greitai, bet saugiai

Klaidos, padarytos kelyje, ištaisyti dažnai jau nebegalima. Todėl reikia daryti viską, kad jos nepadarytum. Ir greitį reikia pasirinkti tokį, kad visada galėtum suvaldyti automobilį ir jį sustabdyti.

Greičio įtaka eismo saugumui

Didelis važiavimo greitis padidina eismo įvykio tikimybę, be to, jis pasunkina ir jo padarinius. Greičio įtaką eismo įvykiams rodo lentelė:

Vidutinio greičio pokyčiai Eismo įvykių, kuriuose būta sužeistųjų, pokyčiai Eismo įvykių, kuriuose būta žuvusiųjų, pokyčiai

Padidėjo 15 proc. Padidėjo 34-45 proc. Padidėjo 70-80 proc.

Padidėjo 10 proc. Padidėjo 20-30 proc. Padidėjo 50-60 proc.

Padidėjo 5 proc. Padidėjo 10-15 proc. Padidėjo 20-30 proc.

Sumažėjo 5 proc. Sumažėjo 10-15 proc. Sumažėjo 15-25 proc.

Sumažėjo 10 proc. Sumažėjo 15-25 proc. Sumažėjo 30-40 proc.

Sumažėjo 15 proc. Sumažėjo 25-35 proc. Sumažėjo 40-50 proc.

Nuo 1930 m. daugelyje Europos valstybių greitį buvo leidžiama laisvai pasirinkti visuose keliuose arba konkrečiame kelių tinklo ruože. Keliuose greitis pradėtas riboti 1970-1975 m. Bendraisiais ir specialiaisiais greičio ribojimais nustatoma viršutinė transporto judėjimo greičio riba tam tikrame kelio ruože.

Daugelis vairuotojų klaidingai mano, kad sugebės suvaldyti automobilį, važiuodami daug didesniu greičiu už tą, kurį reglamentuoja KET ir kelio ženklai. Ypač tokios mintys būdingos jauniems ir nepatyrusiems vairuotojams, kurie pervertina savo galimybes ir neįvertina tų pavojų, kurie tyko kelyje. Jei automobilių vairuotojai galėtų laisvai pasirinkti judėjimo greitį, tai dauguma jų važiuotų daug greičiau, nei šiandien leidžiama. Tačiau jie neįvertina visų saugios kelionės veiksnių: kelio geometrijos, vairavimo sąlygų ir apšvietimo, eismo intensyvumo, automobilio patikimumo, savo pasirengimo ir motyvacijos, eismo įvykio rizikos.

Saugumas – pirmiausia

Greičio viršijimas – viena svarbiausių eismo įvykių priežasčių ir vienas dažniausių Kelių eismo taisyklių pažeidimų.

Todėl bene svarbiausia saugaus vairavimo sąlyga – sugebėti pasirinkti saugų greitį.

Juk toli gražu ne kiekvienas vairuotojas gali tapti lenktynininku, bet visi turi mokytis vairuoti saugiai ir – svarbiausia – sugebėti pasirinkti saugų greitį. Grėsmę kelia tai, kad vairuotojai neteisingai įvertina situaciją kelyje ir laiku nesumažina greičio iki saugios ribos.

Vairuoti – vadinasi, numatyti. Sugebėjimas prognozuoti – viena svarbiausių vairuotojo savybių. Kuo didesnis greitis, tuo mažiau laiko lieka stebėti, prognozuoti ir veikti, kad būtų išvengta pavojaus.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.