Už važinėjimą keliais – šimtai litų

Norima įvesti visuotinį lengvųjų transporto priemonių mokestį už naudojimąsi keliais.

Manoma, kad visiškai realu būtų per metus už naudojimąsi keliais mokėti šimtą litų. Taip būtų surenkama apie šimtą milijonų litų.

Panašus mokestis yra įvestas daugumoje Europos Sąjungos valstybių.

Tačiau vairuotojai šiuo metu ir taip nusipirkę litrą benzino į kelių fondus atseikėja litą.

Bijo pykčių

Siūlymą įvesti naudojimosi keliais mokestį susisiekimo ministrui Algirdui Butkevičiui išsakė asociacijos „Lietuvos keliai” atstovai.

„Šie pinigai būtų skiriami keliams prižiūrėti ir tiesti, eismo saugai gerinti ir žvyrkeliams asfaltuoti”, – kalbėjo asociacijos vykdantysis direktorius Sigitas Bublys.

Anot jo, kelių finansavimą didinti reikia pirmiausia dėl sparčiai didėjančių kaštų. Vien šiemet kelių statybos darbai dėl augančių medžiagų ir darbo jėgos kainų pabrango 6-8 procentais.

Įvedus tokį naudojimosi keliais mokestį, tikėtina, kad mažiausiai puse milijono sumažės įregistruotų automobilių.

Mašinas turės tik tie, kam jų tikrai reikia. Iš sąrašų dings jau seniai nebeegzistuojantys automobiliai.

Pateikusi svarstyti tokią idėją „Lietuvos kelių” asociacija baiminasi, kad žmonės piktai sutiks naująjį mokestį.

Gali įširsti vairuotojai, kurie važinėja tik keletą kartų per metus, o turės mokėti tiek pat, kiek ir automobilių asai.

Sudėtinga bus apsispręsti ir kaip paskirstyti surinktus pinigus.

Kol kas naujasis mokestis – tik idėja, nes jam pirmiausiai turi pritarti Seimas.

Litas nuo litro

Dauguma vairuotojų per metus į kelių fondą sumoka daugiau nei šimtą litų. Lėšos kelių priežiūrai yra skiriamos vadovaujantis Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymu.

Vadovaujantis šiuo įstatymu, nuo 2006 m. liepos 1 d. į programos finansavimą pervedama 70 procentų akcizo pajamų, gautų už realizuotą benziną, dyzelinius degalus bei energetinius produktus, kurie pagaminti iš biologinės kilmės medžiagų ar su jų priedais ir skirti naudoti kaip variklių degalai.

Nuo 2008 m. sausio 1 d. į programos finansavimą bus pervedama 80 procentų minėto akcizo pajamų.

Už suskystintas dujas į programos finansavimo sąskaitą pervedama 100 procentų pajamų.

Šiuo metu akcizo dydžiai bešviniam benzinui yra 1318 Lt už toną. Nuo 2008-01-01 numatoma 1484 Lt už toną.

„Dabar už parduotą 1 litrą benzino Kelių priežiūros ir plėtros programai tenka maždaug 0,99 lito, o nuo 2008 m. sausio 1 d. teks maždaug 1,11 lito”, – sakė Finansų ministerijos viešųjų ryšių skyriaus pavaduotojas Vytautas Lenkutis.

Trūksta pinigų

Iš viso šiais metais Kelių priežiūros ir plėtros programai skirta milijardas litų.

Šalies kelininkai ragina Vyriausybę kelių tiesimui ir remontui kitais metais skirti papildomai 200 milijonų litų.

Iš skirtojo milijardo apie 300 milijonų litų skirta kelių priežiūrai.

Į tai įeina žiemą barstoma druska, valomas sniegas, vasarą pjaunama pakelių žolė, kelių ženklinimas bei duobių lopymas.

Tik 200 milijonų litų pateikiama valstybinės reikšmės keliams tiesti ir rekonstruoti. Taip pat apie 200 milijonų litų paskirstoma 60 savivaldybių.

Apie 150 milijonų skiriama žvyrkeliams asfaltuoti. Už milijoną litų galima išasfaltuoti kilometrą žvyrkelio.

Likę pinigai skiriami projektavimui, saugos priemonėms diegti, tiltams remontuoti.

Ministras A.Butkevičius pažymėjo, kad naujoje finansinėje perspektyvoje nuo 2007 iki 2013 metų šalies kelių tiesėjų laukia dideli darbai.

Ketinama pradėti tiesti Vilniaus vakarinį aplinkkelį, atnaujinti magistrales „Via Baltica” ir Vilnius – Klaipėda bei kelią Šiauliai – Panevėžys.

Jis taip pat akcentavo, kad būtina didinti kelių tiesimo spartą bei gerinti kelių remonto kokybę, spartinti žvyrkelių asfaltavimo darbus.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.